Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte vuokralla

Vierailija
04.09.2021 |

Joko teillä on laitettu lämmöt päälle taloyhtiön puolesta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Koko viime talven oli patterit kylminä.

Ne patterit on kylminä, jos sisälämpötila on riittävä. Termostaatti haistelee ilmaa, ja patteri lämpiää vasta, kun sisälämpötila alittaa tietyn rajan.

Vierailija
22/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt vi77u! Mä vaan kysyin onko teillä laitettu lämmöt päälle. Ihan asun itse vuokralla ja mietin miten muilla on kun meillä ei ole vielä laitettu ja saisi jo olla. En ole arvostellut ketään köyhäksi tai miksikään.

Ootko sä ihan noviisi tällä palstalla?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, ei niitää nyt vielä raaski kytkeä. Viime yönä oli vasta 22,4°C alimmillaan.

Vierailija
24/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tuskin laitetaankaan ennen marraskuun alkua. Vuokranantaja ei salli apupatteria koska pitää sitä palovaarana.

Osta sähköpatteri, ei se sen kummempi paloriski ole kuin pesukone, mikro tai kahvinkeitin. Toki aiheuttaa kuluja, mutta kurja on palellakin.

Vierailija
25/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa kerrostalossa on myös omistusasuntoja, HAH HAH.

Remontit tehty niin huonosti, että onneksi ei ole oma ja jossain vaiheessa muutan.

Tollo, kaikki asunnot ovat omistusasuntoja, myös ne kaupungin omistamat.

Miten tyhmiä te oikein olette?

Vierailija
26/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä, pidän patterit pois päältä muutenkin. Liian lämmintä vielä. Katsoo jos tarvetta talvella.

Vierailija
27/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan asuu vuokralla jos voi ostaa oman asunnon? Sehän on sama kuin vapaaehtoisesti heittäisi rahansa kaivoon eikä kukaan tekisi sellaista. Miksi sitten asuu vuokralla?

No on typerä kysymys. Jotkut ei haluu ostaa sitä omaa asuntoa ja jäädä siihen asumaan pariksi kymmeneksi vuodeksi. Vuokra kämpästä pääsee helpommin irti jos muuttuu elämäntilanteet esimerkiksi työpaikka vaihtuu. Paljon huolettomampaa asumista myös remonttien suhteen eikä tarvitse maksaa jos jääkaappi tai uuni menee rikki. Ei ihme jos työttömiä on noin paljon ku jäävät sinne omistusasuntoonsa kiinni eikä voi katsoa laajentaa työnhakua oman alueen ulkopuolelle.

Sori meni vähä ohi tää mut joo.

Vierailija
28/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan asuu vuokralla jos voi ostaa oman asunnon? Sehän on sama kuin vapaaehtoisesti heittäisi rahansa kaivoon eikä kukaan tekisi sellaista. Miksi sitten asuu vuokralla?

No on typerä kysymys. Jotkut ei haluu ostaa sitä omaa asuntoa ja jäädä siihen asumaan pariksi kymmeneksi vuodeksi. Vuokra kämpästä pääsee helpommin irti jos muuttuu elämäntilanteet esimerkiksi työpaikka vaihtuu. Paljon huolettomampaa asumista myös remonttien suhteen eikä tarvitse maksaa jos jääkaappi tai uuni menee rikki. Ei ihme jos työttömiä on noin paljon ku jäävät sinne omistusasuntoonsa kiinni eikä voi katsoa laajentaa työnhakua oman alueen ulkopuolelle.

Oon asunut tässä nyt 16 vuotta. Jääkaappi hankittiin muuttaessa ja lieden vaihdoin kun halusin induktion... Ei noita ny alvariinsa tarvitse olla uusimassa, ja raha niihin ainakin on säästynyt jo moninkertaisesti.

Vierailija
29/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet äärettömän tyhmä ihminen, minäpä kerron miksi.

Kun asut vuokralla omistamassani asunnossa sinä maksat KAIKKI kulut ja VOITTOA minulle sijoituksestani, eli siitä asunnosta. Jos jääkaappi hajoaa, hankin uuden ja vähennän hinnan tulosta ennen verotusta LISÄKSI maksatan sen laitteen sinulla vuokraa korottamalla.

Yritä muistaa, ettei ilmaisia lounaita ole. Aina joku maksaa, vuora-asunnossa sinä.

Kun lähdet tukemaan jotakuta muuta asuntosijoittajaa varakkuuteen, asunto jää minulle, kun myyn sen saan vielä kerran voittoa.

Vierailija
30/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sinunkaltaisesi pöljäkkeet tykkäävät kerryttää minunkaltaiseni viisaan omaisuutta maksamalla minulle vuokraa. Kiitos siitä!

Vierailija
31/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP sitä sukupolvea, jolle kälysen okt:n omistaminen jostain pellolta oli kova juttu?

Asumisessa voi valita sen, että maksaa vuokralla toisen asunnon ja vaurastumisen, tai säästää sen rahan itselle. Ei se kova juttu ole, mutta aika fiksua. 

Vierailija
32/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on 22-23 astetta muutenkin, eikä ulkonakaan ole kylmää. Ei siis ole.

Vierailija
33/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitys, niin lämmöt lähtee päälle sitten kun itse siltä tuntuu. Ilmalämpöpumppu on ollut jo pari viikkoa puhaltamassa lämpöä, mutta jos tuosta hirveästi viilenee, täytynee naksauttaa osa pattereistakin lämmitämään niitä huoneita, joihin ilp:n lämmitys ei riitä.

Lattialämmitys on ollut vessassa ja kylppärissä päällä koko ajan, myös kesähelteillä. Ei kiinnosta aiheuttaa vaurioita vuokranantajan omaisuuteen.

Vierailija
34/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heipä hei sinne vanhan kansan edustajalle, joka kuvittelee että vuokralla asujat on kaikki köyhiä lähiössä asujia. Itse asun keskustassa, 150 neliön huoneistossa. Muutin tänne palatessani ulkomailta. Asun Suomessa taas muutaman vuoden ja sen jälkeen muutan taas. Vuokralla asuminen on minulle helppo ratkaisu. AP voisi hieman tarkastella niitä päässään olevia stereotypioita, joita varmaan riittää aiheesta kuin aiheesta. 

Heh, nyt osui herkkään paikkaan :D Itse olen asunut suurimman osan elämästäni vuokralla ja vasta viime talvena muutin ensimmäiseen omistusasuntooni. Vuokra-auntoja on ollut lähiöissä, mutta myös Helsingin, Tampereen ja Lahden keskustoissa. Tämä omistusasuntoni on lähiössä.

Kysymyksen asettelussa ei mielestäni millään tavalla viitata siihen, että heh heh hee te köyhät vuokralaiset varmaan palelette vuokraluukuissanne, vaan ajattelin AP:n itsensä oleva vuokralla asuja ja haluaisi tietää, onko vuokrataloissa lämmöt jo päällä. Omistusasujathan voivat halutessaan ottaa vaikka taloyhtiön kokouksessa esille sen, mihin aikaan vuodesta lämmöt laitetaan päälle.

Älä siis turhaan häpeä sitä, että olet vuokralla, ei me kaikki ajatella vuokralaisten olevan köyhiä :)

Vierailija
35/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi sijoittajakonkari ja miljonääri Erkki Sinkko kehottaa alkuun asumaan vuokralla ja mieluummin sijoittamaan rahaa. Sitten voi ostaa asunnon, kun voi tehdä sen ottamatta velkaa.

Ja sitten on meitä, joilla ei ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa. Itse en ole pätkäduunari-sinkkuna uskaltanut ottaa asuntolainan riskiä. Tuskinpa pankki minulle velkaa olisi edes antanut kuin korkeintaan koirankoppiin.

Vierailija
36/36 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet äärettömän tyhmä ihminen, minäpä kerron miksi.

Kun asut vuokralla omistamassani asunnossa sinä maksat KAIKKI kulut ja VOITTOA minulle sijoituksestani, eli siitä asunnosta. Jos jääkaappi hajoaa, hankin uuden ja vähennän hinnan tulosta ennen verotusta LISÄKSI maksatan sen laitteen sinulla vuokraa korottamalla.

Yritä muistaa, ettei ilmaisia lounaita ole. Aina joku maksaa, vuora-asunnossa sinä.

Kun lähdet tukemaan jotakuta muuta asuntosijoittajaa varakkuuteen, asunto jää minulle, kun myyn sen saan vielä kerran voittoa.

Toimii ehkä suurten kaupunkien keskustoissa. Mutta asuntoja on muuallakin Suomessa. Ei se ole enää ollenkaan varmaa että saat sen asunnon myytyä Pihtiputaalta järkevään aikaan ja varsinkaan niin että siitä saa vielä voittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi