Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on myymässä kt-asuntoa niin kannattaisiko uusia pintoja vai jättää se uudelle asukkaalle?

Vierailija
04.09.2021 |

Täällä siis on huonosti asennetut lattialaminaatit ja olohuoneessa 80-luvun tapetit boordeineen.
Kylppäri on ihan perussiisti 10 vuotta sitten tehdyn putkirempan jälkeen (isot valkoiset laatat seinissä ja 10x10 harmaa laatta lattiassa). Keittiön ovet uusittu nekin vissiin 80-luvulla ja osa alkuperäisiä vuodelta 1970.

Makkariin on laitettu uudet tapetit.
https://www.kotitapetti.fi/images/thumbs/0156972_80972269-origpic-f7cff…

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri kannata- siivoaa vain hyvin. Uusi asukas yleensä mielellään itse valitsee pintojen materiaalit ja maalit.

Sijainti-sijainti ja sijainti ratkaisee hinnan.

Vierailija
2/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ihmiset haluaa valmista - saattaa siis hyvinkin kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin täyden remontin kaipaava kerrostaloasunto. Ostettiin sijainnin vuoksi ja sen takia, että saatiin remontoimalla asunnosta juuri sellainen, kun haluttiin.

Vierailija
4/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyötyä uusia pintoja, eivät nosta hintaa ja seuraava asukas tekee pintaremontin kuitenkin. Naapuri rivitalossa on asukkaat vaihtuneet noin 2 vuoden välein ja joka kerta on uudet asukkaat tehneet pintaremontin.

Vierailija
5/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää myydä ilman remppoja ensin. Jos sijainti hyvä niin kyllä menee.

Vierailija
6/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta moni arvostaa muuttovalmista siistiä kotia, toisaalta moni mielellään valitsee oman maun mukaiset pinnat, kaapit yms. Myyjänä pääsee vähimmällä vaivalla kun myy remppaamatta, joten sitä ehdottaisin. Eikä tarvitse jännittää, saako remppaan upotettua summaa takaisin kaupan yhteydessä.

Vierailija
7/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyään ihmiset haluaa valmista - saattaa siis hyvinkin kannattaa.

Osa taas haluaa joka tapauksessa pistää kaiken uusiksi oman makunsa mukaan. Riippuu asunnon sijainnista ja taloyhtiön houkuttelevuudesta kannattaako itse tehdä pintaremppa myynnin edistämiseksi. Hyvä sijainti, hyvä yhtiö, jossa isot rempat tehty ajallaan niin kulahtaneempikin kämppä menee helposti.

Vierailija
8/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri kannata- siivoaa vain hyvin. Uusi asukas yleensä mielellään itse valitsee pintojen materiaalit ja maalit.

Näin itsekin olen ajatellut, että asukas sisustaa oman makunsa mukaan. Tosin eihän kuvat näytä hyvältä kusisen värisine tapetteineen myynti-ilmoituksessa.

Mutta joo. Ehkä ostaja näkee potentiaalin ja sijainti on hyvä.

- ap

Vierailija
9/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin juuri ja mietin samaa. Asunto oli muuten hyvässä kunnossa, mutta maalattu parkettilattia oli paikoitellen kulunut. Päätin maalata lattian ja myydä sen jälkeen. Näin asunnossa oli kaikki tiptop ja sen ostikin henkilö, joka halusi täysin muuttovalmiin hyväkuntoisen asunnon. Ainoastaan yhden tapetin sanoi mahdollisesti vaihtavansa. Tapetit ovat vähän sellaisin etteivät useinkaan ole ole seuraavan asukkaan favoriteja, vaikka omaan makuun olisi kuinka vau.

Sama juttu itsellä, kun ostin uuden asunnon. Tapetit menevät vaihtoon. Siksi olisi melkein parempi maalata seinät..

Vierailija
10/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein pintaremontin. Maalailtiin itse. Ei teetetty. Seinät valkoiseksi ja silleen mahdollismman neutraalia. Asunto meni ainakin heti kaupaksi ja pyyntihinnalla (suuremmalla, kun välittäjät olivat arvioineet maksimiksi). Myin itse. En osaa tietty sanoa oliko vaikutusta ettei ostajan tarvitse tehdä sitä pintaremppaa. AInakin asunnon katsojat sitä tuntui arvostavan.

Vierailija
11/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin itsekin olen ajatellut, että asukas sisustaa oman makunsa mukaan. Tosin eihän kuvat näytä hyvältä kusisen värisine tapetteineen myynti-ilmoituksessa.

Mutta joo. Ehkä ostaja näkee potentiaalin ja sijainti on hyvä.

- ap

Joillekin rumat tapetit on ihanan retroa.

Vierailija
12/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin asuntoa ja monta olisin ostanut jo mutta tehty juuri remontti joka ei miellytä yhtään. Esim mustia keittiöitä juuri vaihdettu tai todella tummat parketit. Eli itse etsin sellaista jossa saan itse valita mieleiset pinnat. Tuntuu hullulta alkaa purkaa juuri asennettua keittiötä.

Vierailija
13/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, jos on kyse suuremmasta pintaremontista. Jos taas on kyse yhden seinän tai vastaavan maalaamisesta, niin tekisin sen. Olen mm. ennen asunnon myyntiin laittamista maalannut kylpyhuoneen katon, koska katossa maali hilseili ja muut pinnat olivat siistejä.

Vierailija
14/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin niin, että saa tehdä itse remontin. Ainakin itse oli tyytyväinen, että sai pistää kaiken remonttiin. 

Vierailija
15/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin kulahtaneet tapetit ja maalaisin seinät esim. maalarinvalkoisella tai liki valkoisella harmaalla. Tuo raikkautta ja ostajan helppo laittaa tapetit, tai väriä seiniin oman maun mukaan-

Vierailija
16/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa pintaehostus kannattaa tehdä. Lateksia seiniin ja halvat vaaleat tapetit. Asunnosta ei saa sen parempaa hintaa mutta sen saa myytyä nopeammin.

Vierailija
17/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannattaa miettiä, että jos myy remontoitavana niin ostajat odottavat saavansa asunnon edullisemmin kun remontoidun. Siksi edullinen pintaremontti joskus voi kannattaa. Ei tietty mitään keittiöitä tai kylppärin pintoja uusiksi. Haluaisin ostaa muuttovalmiin asunnon remonttitaidottamana. On ollut vaikea löytää, kun uuteen ei ole varaa.

Vierailija
18/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pintaremontti voi kannattaa, jos tekee itse. Mikäli teettää, niin ei kyllä jää käteen juuri mitään.

Vierailija
19/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiesittelyä silmälläpitäen remontin voi ja ehkä kannattaakin tehdä. Muutenhan tuo on aivan turhaa työtä koska jokainen uusi asukas tekee tai teettää joka tapauksessa täydellisen pintaremontin.

Vierailija
20/34 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaivannäkö tarkoittaa pelkkää tapettien ja boordien poistoa ja seinien uudelleen maalaamista, niin mielestäni se kannattaa. Ilme muuttuu heti. Ja nimenomaan tilalle maalipinnat, ei uusia tapetteja.

Sen sijaan jos koko asunto on huonokuntoinen ja selvästi remonttia vailla monesta kohdin, niin silloin ei kannata niitä tapettejakaan poistaa. Myy sellaisenaan.

Jos asunto on hyvällä ( ja myyvällä) paikalla, mutta pientä kuluneisuutta on siellä täällä, niin silloin kannattaa tehdä myyntisiistiminen, eli rikkinäiset paikat kuntoon. Ei muuta. Ei mitään kokonaisremonttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi