Sitoutumiskammo? Miten selvitä
Olen rikkinäisestä perheestä, takana kaksi myrskyisää suhdekokemusta joihin liittyi hallitsemista ja manipulointia, henkistä väkivaltaa. Tästä sopasta uskon sitoutumiskammoni muodostuneen. Vuosi sitten hakeuduin terapiaan ja voin tänä päivänä paremmin. En saa enää paniikkikohtausta, oksenna ja eristäydy kotiini ihmisistä. Minulla on masennuslääkitys joka hoitaa myös ahdistusta.
Olen vastaikää aloittanut suhteen ihmisen kanssa, jonka olen tuntenut viisi vuotta. Hän on tietoinen kaikesta kokemastani ja on siksikin aivan ihana, turvallinen, kaikin puolin täydellinen kumppani. Emme etene nopeasti, hän antaa minun valita päivät kun tapaamme. Olen hieman epävarma siitä, olenko kuinka ihastunut häneen - selvää on, että hänen kanssaan saisin oikeasti hyvän elämän. Haluan yhteisen elämän hänen kanssaan. Mutta pidänkö hänestä, pelko hämärtää kaikki tunteet. Välillä kammoksun häntä - helliä sanoja, katseita, hänen tunteitaan minua kohtaa. Pelkään häntä. Voiko tästä päästä ylitse? Olen jatkuvasti ahdistunut, mutta tuntuisi surulliselta lopettaa. Haluaisin yrittää. Välillä vain kun oikein pelottaa, mietin olenko tehnyt virheen.
Voiko sitoutumiskammosta selvitä? Vaikka välillä sen vuoksi pelkään edes katsoa häntä... Hän saa minut voimaan pahoin, mutta en halua paeta. Miten kestää tätä ahdistusta..
Kommentit (6)
Juu älä tuhlaa aikaasi. Yksin on parasta.
Opettele taito olemaan yksin. Ihan sairasta väkisin pyrkiä siihen parisuhteeseen. Sinä sekä kumppanisi ansaitsette parempaa.
Täällä on näemmä paljon vierailijoita jotk eivät ymmärrä ahdistusta tai kammoja jotka ahdistukseen johtavat. Sinulla on trauma, joka noita negatiivisia tunteita herättää. Jos hänen kanssaan on turvallista ja hyvä, niin taistele! Joku päivä et ehkä voi huonosti, kun et pelkää.
Helposti. Sen kun vaan elää sitoutumatta.