Muita herkkäunisia, jotka heräävät naapurin ääniin?
Ärsyttää suunnattomasti herkkäunisuuteni. Ennen lapsia olin sikeäuninen ja lasten jälkeen herään todella herkästi. Lapset eivät ole siis enää vauvoja, vaan jo teinejä. Asumme rivarissa ja esim. tänä aamuna heräsin klo 6, kun naapurin vanhapoika tai äitinsä selvitteli kurkkuaan ja keitteli ilmeisesti kahvia. Ja perinteisesti lähti sitten kauppaan. Olen niin kypsä kun herään niin pieniin asioihin. Onko herkkäunisuudelle tehtävissä jotain?
Kommentit (5)
Joo olen. Nukahdan uusiksi jos vielä väsyttää mutta muuten itseasiassa tykkään herätä aikaisin. Ja minua häiritsee enemmän se melu illalla, ei aamulla. Kömmin jo yhdeksän aikaan nukkumaan. Aamulla on oikeasti todella rauhallista iltaan verrattuna.
Mutta siis ihan normaalia elämää nuo äänet. Mielestäni naapuri saa silloin tällöin toki pitää vaikka kotibileetkin ja luukuttaa musiikkia koko yön. Turha noita on sen enempää stressata, vatvomalla niistä kasvaa vain ongelma itselle.
Äänieristys on huono jos yskiminen ja kahvin keitto kuuluu. Muutto uudempaan rivariin voisi auttaa.
Valokin voi herättää aikaisin, pimennysverhot ovat kesällä hyvät.
Ongelma ei ole naapurin äänet, he ovat tosi hiljaisia. Ongelma on minun herkkäunisuuteni, kun herään tosi pieniin ääniin. En osaa pitää korvatulppia nukkuessa.
Ap
Korvatulpista on hetken apu, mutta niidenkin käyttö herkistää kuuloelimiä, kun ns. äänirasitusta ei enää tule.
Et kertonut, että onko jo hyvät korvatulpat käytössä?
Itse käytän ihan joka yö tulppia korvissa ja suun edessä ihoteippiä.