"Vahva viesti tuplarokotetuille: on aika elää normaalia elämää"
"– Jos täysin rokotettuna ei voi elää normaalisti, niin sitten ei voi varmaan koskaan, asiantuntija sanoo."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f77dbd26-3824-40ac-b527-803867f2128c
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin vaarallista, että ”täysin” rokotetut lähtevät nyt vapaasti turuille ja toreille levittelemään virusta, kun jo tietoa on, että kaksi rokotetta ei suojaa tartunnalta, ei levittämiseltä, eikä vakavalta tautimuodolta.
No ei ole vaarallista. Vaarallisempaa on esimerkiksi kökkiä sisällä kesäkuumassa asunnossa. Siihen kuolee Suomessa monta sataa ihmistä vuodessa.
Elämme syyskuuta, tiedoksi.
Niin mitä sitten? Tämä ei ole vaarallista nytkään. Sairaaloissa on muutamia koronapotilaita. Enimmäkseen hyvin vanhoja ihmisiä.
Linkki sairaalassa olevien koronapotilaiden ikään? Siellähän on nyt rokottamattomia nuoria ja keski-ikäisiä.
Menkää, menkää! Turha sitten porata, kun kohta taas tartunnat raketoi ja uudet rajoitukset paukahtaa päälle 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Menkää, menkää! Turha sitten porata, kun kohta taas tartunnat raketoi ja uudet rajoitukset paukahtaa päälle 😂😂😂
Sairainta ikinä on tämä turha toivon antaminen ja edes takaisin höylääminen. Ja myös kalleinta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko joku odottaa THL:n lupaa, jotta voi elää normaalisti? Ei tulisi mieleenkään. Ottakaa aikuiset ihmiset vastuu itsestänne. Heittäkää maskit pois, jos siltä tuntuu ja rokotteita ei tarvitse ottaa yhtään kappaletta enää ( ei edes sitä ensimmäistä), jos siltä tuntuu. Emmekä me tarvitse passeja mennäksemme kahvilaan. Kahvilaan mennään niin, että avataan ovi, tilataan kahvia ja piirakkaa ja mennään istumaan. Sitä on vapaus ja normaali elämä. Siitä kannattaa pitää kiinni.
Tämä. Tavalliseen elämään ei tarvitse yhdenkään Mikan, Hannan, Kristan, Sannan, eikä kenenkään muunkaan mielipidettä. Rajoitukset (ne vähäiset) ovat poliittinen päätös ja ne ovat tällä hetkellä voimassa vain kiristyksen vuoksi." Ottakaa rokote, niin rajoituksista päästään". Rajoituksista päästään vaikkapa nyt heti, jos niin halutaan. Ei siihen tarvita rokotusta, eikä koronapassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin vaarallista, että ”täysin” rokotetut lähtevät nyt vapaasti turuille ja toreille levittelemään virusta, kun jo tietoa on, että kaksi rokotetta ei suojaa tartunnalta, ei levittämiseltä, eikä vakavalta tautimuodolta.
Olen sitä mieltä, että sekun menevät. Menkööt teatteriin ja oopperaan, kaljalle ja festareille. Kunhan muistetaan, että jos se sairastuvat koronaan, niin se ei ole rokottamattomien vika! Se on seurausta heidän omista valinnoistaan, joita ei voi sysätä muille.
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jotkut oikeasti vieläkin vältelleet kyläilyjä ja liikkumisia koronan takia? Olen itse mennyt jo kauan, koko kesän ihan vapaasti vaikka mulla ei ole rokotetta, enkä ole varma tarviiko mun edes ottaa ainakaan yhtä enempää kun korona oli. Eikös ne rajoitukset ole koskeneet nyt lähinnä isoja tapahtumia ja niiden järjestämistä, ei ihmisten liikkumista pitkiin aikoihin.
Samaa ihmetellyt. Ei sitten ihme, jos on muuttunut pandemian aikana kärttyisäksi ja vihamieliseksi, mikäli normaali elämä on ollut jo 1,5 vuotta tauolla. Varovainen voi koronan suhteen olla, vaikka ei olisikaan kaivautunut perunakellariin. Ja mä tosiaan olin perunakellariin kaivautuneena kevään 2020, mutta en enää sen jälkeen.
Voi kun on apinoille propaganda iltalehdet, iltasanomat yms joita zombilampaat voi seurata 😂 "paluu normaaliin ne sanoo paluu normaaliin" on zombilampaiden ajatus😂
Minä elän niin kauan normaalia elämää kuin vain voin,en kuuntele orja syysteemiä jossa jokaisen pitää olla varpaillaan että joo,saako nyt mennä vai ei festareille,matkustaa yms,mitä saa tehdä ja mitä ei,se ei ole vapautta jos ihminen ei saa itse ajatella omilla aivoillaan eikä päättää mihin menee ja mihin tulee. Todella huolestuttavaa että niin moni haluaa jopa tuon pakkopassin joka sanelee että mihin saa mennä. Ihmisten perusoikeuksia viedään pois ja ihmiset senkun taputtaa ja hurraa😡
Kiitos, olen kyllä elänyt jo pitkään normaalisti mutta hyvä näin, kun nyt se "sallitaan"
Miksi variantteja ei esiintynyt ennen rokotuksia? Tietääkö kukaan?
Kun eristykset loppuu ja paluu normaaliin koittaa, sairastuvat ihmiset helpommin kaiken maailman sairauksiin, kun vastustuskyky on heikentynyt. Itse olen ollut jo kaksi viikkoa flunssassa/hengitystieinfektiossa joka normaalisti kestää pari päivää akuutisti. Tauti tuli luultavasti tarhasta.
Vierailija kirjoitti:
Virus osaa muuntautua, eli tavallaan puolustaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Esiintyihän. Kaikki variantit eivät vaan leviä yhtä helposti. Eikä tämä deltakaan ole toinen alkuperäisen jälkeen vaan välissä oli muitakin.
Mitkä ja missä olivat variantit ennen rokotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Kaikki ihmiset eivät saa terveyssyistä johtuen tuplarokotteesta riittävää rokotusvastetta, joten heidät täytyy rokottaa kolmannnen kerran.
Kyllä, esim . ihmiset, joilla on syöpä tai immuunipuutossairaus. Itse odotan kommatta rokotetta lääkärin suosituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Kaikki ihmiset eivät saa terveyssyistä johtuen tuplarokotteesta riittävää rokotusvastetta, joten heidät täytyy rokottaa kolmannnen kerran.
Kyllä, esim . ihmiset, joilla on syöpä tai immuunipuutossairaus. Itse odotan kommatta rokotetta lääkärin suosituksesta.
Mulla on nivelreumaan sytostaattihoito enkä tiedä, kuulunko kolmannen rokotteen tarvitseviin. Hoito aloitettiin vasta hiljattain enkä siis aiemmin kuulunut rokotusten suhteen mihinkään riskiryhmään. Pitää kysyä asiasta hoitavalta lääkäriltä sitten, kun ylipäätään tehdään päätös, keille kolmas rokote Suomessa annetaan. Otan kolmannen rokotteen, jos sen saan ja se katsotaan mulle tarpeelliseksi. Sytostaattihoito tulee kuitenkin jatkumaan mulla ainakin vuoden.
Vierailija kirjoitti:
On tämä omituinen palsta, kun täällä alapeukutetaan puhtaita faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Aika normaalia elämää tässä on koko pandemia eletty.
Olet onnekas. Leikkausjonossa 8 kk olleelta tuttavalta peruuntui eiliseksi sovittu leikkaus koronan aiheuttaman henkilöstöpulan takia. Ei tietoa uudesta leikkausajasta.
On todella itsekeskeistä vaan omasta perseestä ilmottaa, että rajoitukset ja niiden vaikutukset on olleet normaalia elämää itselle.
Turhat testaamiset ja jäljitykset on lopetettava, jotta ihmiset saa hoitoa muihinkin sairauksiin. Suututtaa juuri tuollaiset kertomasi tilanteet. Moni syöpäkin jäänyt diagnosoimatta ajoissa tän sirkuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt kuukauden odotellut milloinka Kuopiorockista tulleet tartunnat nousee täällä Kuopiossa tuhansiin päivässä mutta tartunnat ovat pysyneet samana vaikka kyseisen festivaalin takia piti tulla maailmanloppu.
Tällaisilla kommenteilla osoitetaan vain omaa tyhmyyttä ja ymmärtämättömyyttä miten tartuntaketjut todellisuudessa etenevät.
Sehän on fakta, että yhdestäkään festarista tai hiihtolomareissusta ei ole alkanut mitään hallitsematonta. Nuorisoiden bileistä ja Pietarin matkoilta alkoi.
Sitä ne rokottamattomat teettää. Lisää työtä sairaaloiden henkilökunnalle, josta kaikki kärsii.