"Vahva viesti tuplarokotetuille: on aika elää normaalia elämää"
"– Jos täysin rokotettuna ei voi elää normaalisti, niin sitten ei voi varmaan koskaan, asiantuntija sanoo."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f77dbd26-3824-40ac-b527-803867f2128c
Kommentit (122)
Olen nyt kuukauden odotellut milloinka Kuopiorockista tulleet tartunnat nousee täällä Kuopiossa tuhansiin päivässä mutta tartunnat ovat pysyneet samana vaikka kyseisen festivaalin takia piti tulla maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että hän on lääkäri, joka tietää, että rokotettu sairastuu ja tartuttaa.
Nimenomaan hän on lääkäri - sinä et. Eli kummanhan sanaan kannattaa luottaa..?
Jospa tähän hommaan alkaisi vihdoin löytyä joku järki👍
En ole tapahtumia, juhlia ja ravintoloita tarvinnut ennen koronaakaan niin että melko normaalisti on eletty.
Miksi ei uutisoida, että lapsia ei ole suojattu. LAPSET uhrataan koronalle. Kouluissa leviää nytkin, karanteeneja jatkuvasti. Ei ole vielä syyskuussa uuden normaalin aika, vasta kun kaikki halukkaat oikeasti rokorettu ja silloinkin oltava varovaisia. Rokotetut ja ronottamattomat levittää koronan lapsiin.
Lapset unohdetaan. Ei kukaan halua lapsille lieväkään koronaa.
Huomionhakuista medialta tuo otsikko. Moni asiantuntija eri mieltä. EI OLE aika palata normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen elänyt lähes normaalia elämää läpi pandemian. Maskeja olen käyttänyt silloin kun pakko tai sosiaalisena pääsylippuja mutta en muulloin.
Desillä lotraamiset lopetin jo ajat sitten.
En oikeastaan tiedä mikä olisi kauheasti muuttunut.
Mä oon elänyt myös ihan normaalisti. Käsidesin lopetin, koska se kuivattaa käsien ihoa. VR:lla ja muissa pakollisissa käytän kangasmaskia.
Vierailija kirjoitti:
En ole tapahtumia, juhlia ja ravintoloita tarvinnut ennen koronaakaan niin että melko normaalisti on eletty.
Tosi moni ”elää” tuollaisesta + matkustamisesta. Siinähän ongelman ydin onkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt kuukauden odotellut milloinka Kuopiorockista tulleet tartunnat nousee täällä Kuopiossa tuhansiin päivässä mutta tartunnat ovat pysyneet samana vaikka kyseisen festivaalin takia piti tulla maailmanloppu.
Tällaisilla kommenteilla osoitetaan vain omaa tyhmyyttä ja ymmärtämättömyyttä miten tartuntaketjut todellisuudessa etenevät.
Ihminen kaipaa jo toisen ihmisen äärelle: kosketusta, hymyä, ilmeitä ja eleitä. Tämä jatkuva eristyneisyys on ihmiselle hengenvaarallista.
Pitkästä aikaa järjen ääni kuuluu tässä hulluudessa.
Meillä on influenssa. Hyvin samanlainen tauti koronaan verrattuna. Ei senkään takia ole mitään "uutta normaalia" kehitetty. Joku sairastuu ja joku kuolee - ei voi minkään. Elämä on sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisilla kommenteilla osoitetaan vain omaa tyhmyyttä ja ymmärtämättömyyttä miten tartuntaketjut todellisuudessa etenevät.
Välinpitämättömyyttä ja 🤡-luonnetta. Kyllä.
Eli me valitsemme sen mielipiteen, joka meitä miellyttää? hetki sitten vaadittiin kaikkia rokotuksille, koska muuten olemme tuhon omat, jokainen lääkäri mediassa hoki, että kun on rokotettu tarpeeksi, niin sitten maailma avautuu. Nyt on entistä enemmän juttuja siitä, miten rokotetut levittävät tautia ja rokotetut sen muilta rokotetuilta saavat, kaikkine long covideineen. Koronaan sairastunutta pidetään saastuneena, vaikka taudin saisi rokotettunakin, joten ei ole tulossa mitään entistä normaalia. Minusta jokainen saa elää niin vapaasti kuin haluaa, kunhan pysyy kaukana minusta.
Miten muutama koronahysteerikko onkin saanut melkein kaikki pelkäämään näinkin paljon, tulee ihan mieleen se aikoinaan hysterian aikaansaanut maailmojen sota kuunnelma, ei kuule yhtään kannata hymyillä enää heille, olemme paljon helpommin höynäytettävissä. Milloinesim. suomessa on kuollut näin vähän ihmisiä flunssan per vuosi, tuskin koskaan ja kuitenkin ihmiset kyräilevät toisten mskinkäyttöä ja rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, mutta ymmärrettävää. Tuohon oikea vastaus on se, ettei ole enää paluuta vanhaan normaaliin. Odottelemme seuraavan variantin leviämistä, ja sen hetken täytyy pellekansan ”elää”.
🤡
Johan sama media uutisoi WHO:n varoituksen seuraavasta variantista nimeltään MYY. Englanniksi se on MU. Millähän oikeudella ja kuka sen on kääntänyt MYY:ksi?
Koronapassin on sanottu olevan vapaaehtoinen, ja samaan aikaan Yle uutisoi, että koronapassiin tarvittavat testaukset täytyy jatkossa maksaa itse. Eikö se koronapassi olekaan siis vapaaehtoinen, vai tarkoittaako ehkä matkustettaessa ulkomaille, missä koronapassia tarvitaan? Toivotaan niin.
Vanhukset ovat jääneet heitteille, ja nyt on aika ruveta huolehtimaan näistä oikeasti kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevista suomalaisita.
Variantit ovat saaneet nimensä kreikkalaisista aakkosista, suomeksi vakiintunut ilmaisu tietylle kirjaimelle on "myy" ja englanniksi "mu". Englanninkielisten ilmaisujen viljeleminen suomenkielisissä uutisissa on noloa ja ammattitaidotonta, vaikka niitä paljon huonotasoisissa jutuissa näkeekin. Vai olisiko sinusta pitänyt puhua "Indian variantista" silloin kun deltamuunnoksesta vielä käytettiin nimitystä Intian variantti?
Vierailija kirjoitti:
Eli me valitsemme sen mielipiteen, joka meitä miellyttää? hetki sitten vaadittiin kaikkia rokotuksille, koska muuten olemme tuhon omat, jokainen lääkäri mediassa hoki, että kun on rokotettu tarpeeksi, niin sitten maailma avautuu. Nyt on entistä enemmän juttuja siitä, miten rokotetut levittävät tautia ja rokotetut sen muilta rokotetuilta saavat, kaikkine long covideineen. Koronaan sairastunutta pidetään saastuneena, vaikka taudin saisi rokotettunakin, joten ei ole tulossa mitään entistä normaalia. Minusta jokainen saa elää niin vapaasti kuin haluaa, kunhan pysyy kaukana minusta.
En itse koe joutuneeni mielettömän paljoa uhraamaan koronan vuoksi. Yksi lomamatka ja muutaman ravintolaillallinen jäänyt väliin. Töissä on itseasiassa positiivista, ettei B-B kaupparatsut kulje tasaisin. väliajoin häiritsemässä tuote-esittelyineen, vaan pyytävät osallistumaan etäpalaveriin, jos asia kiinnostaa.
Täysin rokotettuna? Kolmas rokote ainakin vielä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten huvittaa keski-ikäinen kermapersekansa, joka kommentoi jokaisen korona-uutisen perään ”ei saa pelotella”, ”eikö muuta ole”, ”lopettakaa tämä!”... Kertoo hyvin vahvasti siitä, kuinka huonosti länsimainen ihminen on valmis sopeutumaan mihinkään uuteen. Mieluummin kielletään koko asia 😳 Ja sen vuoksi meidän yhteiskuntamme myös tuhoutuu; loputtomaan vaatimukseensa ”normaalista”.
Keski-ikäinen?? Itse olen keski-ikäinen ja elänyt täysillä tähän asti. Voin hyvin rauhottua nyt kotiin ja mökille vaikka vuosiksi. Kokemuksia ja muistoja on vaikka muille jakaa. Eniten tämä koskee nuoria, joilta on kaikki vapaa elämä ohi ties kuin kauan ja tulevaisuus on täysi kysymysmerkki. Nuoret eivät voi hyvin ja se on vakavaa.
Koska nuoret on aivopesty kermaperseyhteiskuntaan, ja nyt on suru sen romahduksesta. Ei ole aika itkun ja vinkunan, vaan uuteen normaaliin sopeutumisen ja sen rakentamisen!
Kenethän tässä on aivopesty. 🙄 Miksi se ei riitä että ne jotka itse haluaa lukittautua kotiin lukittautuu kotiin. Sairaaloissa on tilaa ja koronaan kuolee yksittäisiä ihmisiä, niin kuin tauteihin yleensäkkin. Esimerkiksi kuumuuteen kuolee Suomessa joka kesä satoja ihmisiä, mutta kukaan ei skitsoile sen takia.
Minun puolestani jokainen saa - ja tuleekin pelleillä itsensä vaikka kuoliaaksi, mutta niille jotka haluavat _jatkumon_, on annettava tila luoda _kestävä_yhteiskuntamalli Uudessa Normaalissa. Kaikki muu on silkkaa typeryyttä.
Kai sinulla nyt on se vapaus? Vai mitä kaipaat? Kotiin toimitettua folioa valtion toimesta?
Ei tarvita foliota, vaan ratkaisuja, jotka perustuvat pysyviin rajoitteisiin. Uudelleenkoulutusta pois tarpeettomiksi käyneiltä aloilta. Etc.
Miksi? Mitä se sinua liikuttaa jos toiset käyvät vaikka konserteissa? Sinä voit silti istua kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kaipaa jo toisen ihmisen äärelle: kosketusta, hymyä, ilmeitä ja eleitä. Tämä jatkuva eristyneisyys on ihmiselle hengenvaarallista.
Kuinka paljon sinä normaalissa arjessasi ”koskettelet” vieraita ihmisiä?
Mulla ei ole yhtään rokotusta ja olen kokoajan elänyt normaalisti. Korona-aikana olen käynyt leffassa, ravintolassa, sisäleikkipuistossa, kauneushoitolassa, kampaajalla, häissä, juhlissa, hotellissa, kylpylässä, kahviloissa, huvi- ja teemapuistoissa, viettänyt joulun ja muut pyhät ison suvun kanssa, käyttänyt julkista liikennettä, lapset päiväkodissa yms yms. Asun Helsingissä.