Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon ystävä parisuhdeterapeuttina, tuhoon tuomittu idea?

Vierailija
10.10.2014 |

Meillä on nyt ollut kaikenlaista kärhämää parisuhteessa viime aikoina. Ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle, esikoinen muuttanut kotoota pois ja vaihdoinpa minä työpaikkaakin, jossa olin työskennellyt viimeiset 16 vuotta. Eli paljon on ollut stressiä viime aikoina. Tämä on vaikuttanut meidän parisuhteeseenkin ja vaimoni on oottanut todella raskaasti sen, että esikoisemme muutti kotoa pois kun muutti avoliittoon tyttöystävänsä kanssa. Joka aamu ja ilta alkaa sillä, että vaimoni valittaa ja vihastuu ja tulistuu vain ajatellessaan sitä, että poikamme ei enää asu täällä ja on nyt valinnut uuden naisen elämäänsä. Kyllähán se mullekin on ollut kova paikka huomata, että se pikku poikani ei olekaan enää mikään pikkupoika vaan aikuinen mies ja sillä on nyt oma perhe, mutta kyllähän se meille silti rakas poika on vaikka ei enäá asu kotona ja ylpeähän tuosta saa olla, että on selvinnyt omilleen!
Mulla alkaa mennä hermot tuohon vaimon surkutteluun ja itsesäälissä vellomiseen. Joka kerta jos poika tulee kotiin niin pitää näyttää tunteet ja leikkimielisesti ilkeillä avovaimosta ja joka kerta muistaa kysellä että onko jo mielessä paluumuutto kotiin. Joka ilta vaimoni itkee, että elämässä ei ole enää mitään järkeä kun lapsi on aikuistunut. Olen nyt sanonut suoraan vaimolleni, että jos aikoo jatkaa tuollaita käyttäytymistä lastamme kohtaan niin minäkin muutan kohta kotoa pois! Välit poikaamme viilentyvät pikkuhiljaa kun äiti pitää pojastaan tiukemmin kiinni ja poika taas on itsenäisytmässä kovaa vauhtia. Pelkään, että me mentetään välit poikaamme ihan täysin kiitos vaimoni. Avovaimo ei enää kuulemma ole tervetullut kotiimme eikä häntä ole näkynytkään sen jälkeen kun vaimoni sanoi suoraan, että haluaa tästälähtien tavata vain poikaansa eikä mitään mukana kulkevia naisia.

Vaimo suutahti pahasti kun en ole hälle tarpeeksi tukena. Miten tuollaisessa tilanteessa voi olla tukena, kun kaikki mitä sanon päätyy siihen, ettei elämässä voi olla mitää sisáltöä enää. Olen yllättänyt vaimon ulkomaanmatkalla, olen yrittänyt yllyttää uusiin harrastuksiin mutta mikään ei kelpaa. 

Ennen niin elämäniloa täynnä oleva vaimo on täynnä vain itsesääliä, katkeruutta ja vihaa. Ensimmäistä kertaa meidän taipaleen aikana olen jopa miettinyt mielessäni eroa. Mulla alkaa itselläkin voimat loppua. Sanoin vaimolle, että menköön psykologille, koska muuten ei tästä tule mitäán. Vaimo suuttui ja sanoi, että ei enää ole varma meidän parisuhteesta, kun en ole hälle tarpeeksi tukena. On nyt asynut pari viikkoa ystävällään että on saanut omaa aikaa. Tänään tuli soitto, että hän haluaa pariterapiaan, mutta ei millekään oikealla terapeutille vaan hänen ystävänsä toimisi meille terapeuttina. 
Sanoin ettei tuo nyt kuulosta ollenkaan hyvälle, että sinä olet ystävän kanssa selittänyt paskaa minusta ja koko tilanteesta ja hän sitten tulisi minut tuomitsemaan.
Vaimoni ja hänen ystävän mielestä ei meidän tulevaisuus näytä hyvälle ellen minä suostu tuohon terapiasessioon.

Nyt siis kysynkin onko kukaan ikinä onnistunut parisuhteessa parisuhdeterapeutin avulla joka on toisen osapuolen ystävä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEA pariterapia! Ei tuosta ystävän kanssa mitään tule. Kuinka se pystyisi olemaan puolueeton? Ei mitenkään! Pidä puolesi!

Vierailija
2/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kuulosta hyvälle. Älä suostu. Sano sinä että sun ehto teidän parisuhteen jatkumiselle on etä vaimo hakee itselleen apua, ja että voit suostua oikeaan pariterapiaan mutta et kenenkään amatöörin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuollaiseen terapian irvikuvaan. Ongelma on se, että vaimosi ystävä on väistämättä puolueellinen vaimosi puoleen, koska tuntee hänet, ja on lisäksi varmasti kuullut pitkät litaniat vaimosi (yksipuolisia) näkemyksiä sinusta ja suhteestanne. 

Vierailija
4/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tule mitään siitä, että vaimon ystävä toimii teille terapeuttina. Ei taida edes koulutukseltaan olla terapeutti? Kaikki koulutetut terapeutit kyllä tietävät, ettei ole eettisesti oikein terapioida tuttuja/läheisiä ihmisiä.

Kuulostaa siltä, että sun vaimolla on ongelma päästää pojastaan irti ja kun sulle se on ollut luonnolisempaa niin vaimoa ärsyttää, ettet lähtenyt mukaan tuohon. Vaimosi tarvii ammattiapua. Se, että sinäkin sanoit, että vaimo tarvii apua, koska sinä et enää jaksa ja pelkäät poikannekin puolesta, se kertoo siitä että sinä välität vaimostasi ja perheestäsi. Tuo, että teillä nyt on parisuhdeongelma on taas vaan yksi "juttu" mihin purkaa sitä pahaoloa ja parempi nimetä oma taistelu lapsen itsenäistymistä vastaan parisuhdekriisiksi. 

Vierailija
5/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamaan se käskee koska kaipaa bileseuraa tai kadehtii teidän perheonneanne

Vierailija
6/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI IKINÄ!!

Vierailija
7/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mikään terapeutti tämä vaimonystävä, on sairaanhoitoalalla ja kai jotain kriisiterapia kursseja käynyt, muttei siis toimi terapeuttina ihan oikeasti. Hän itse oli ehdottanut että voisi toimia terapeuttina meille ja että hän lupaa olla puolueeton. Mutta en mä ainakaan osaisi koskaa olla täysin puoleeton tuollaisessa tilanteessa. Pelkään että aiheutta enemmän vaan haittaa kuin hyötyä. En halua menettää vaimoani mutta nyt vaan tuntuu siltä että jonku ammattilaisen on pakko takoa järkeä vaimoni päähän siitä että elämän on jatkuttava vaikka lapset muuttaa pois kotoa. Ajattelin eka että kyllä tää tästä mutta nyt jo yli puoli vuotta kulunut ja asiat vaan menneet huonommaksi.

Vierailija
8/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku on joskus onnistunut, mutta ei moni. Ystävä on liian läheinen ja lisäksi (tahtomattaankin) puolueellinen. Terapiassa on tärkeää teraputin välimatka asiakkaisiin, hän näkee asiat ulkopuolelta ja auttaa myös asiakkaita punnitsemaan vaikeuksia monelta kannalta. 

Vierailija
9/9 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuulostat tasapainoiselta, vaimo ei! Ei missään nimessä kaverin pitämään " terapiaan"!!!