Olen kyllästynyt tähän sieluttomaan valkoiseen kotiin
Olin jossain vaiheessa aivan ihastunut lähes koko valkoiseen sisustukseen. Nyt silmäni ovat avautuneet ja huomaan kotini olevan hieman kolkko ja kylmä, ei yhtään kutsuva tai lämmin. Budjettini on pieni, joten millä saan sielun takaisin kotiini? Vinkkejä kaivataan! Että meninkin sitten sopulina muiden perässä tämän "kaikki on pakko olla valkoista" sisustuksen kanssa, harmittaa!
Kommentit (30)
Ehkä joku itämainen/kelim matto, seinille joku rauhallinen ruskeaan menevä väri jne?
Maalitela kauniiseen käteen vaan:) . Eikä se ole iso homma. Pikkuhiljaa voit sitten vaihtaa tekstiilejäkin värillisiin.
Jos kotisi on kolkko ja sieluton, ei se maalilla muuksi muutu.
Värikkäitä tekstiiilejä. Sohvatyynyjä, huopia
, verhot,ruokapöytään värikäs liina/tabletteja ja ruokailutuoleihin irtopehmustetyynyt. Joku räsymatto vois toimia lattialla.
Kirpparilta kivat verhot ja sohvalle värikäs huopa.
Tein itse saman mokan ja menin sopulin lauman mukana. Nyt tässä sitten vähitellen muutan sisustusta vähällä budjetilla.
Googlee esim " räsymatto sisustus " tms, saat hyviä esimerkkejä miten esim sinisävyisellä räsymatolla on muutettu valkoinen koti kodikkaammaksi. Ja 50-luvun täyspuiset kalusteet sopivat loistavasti kokovalkoiseen sisustukseen. Puunväriset huonekalut (esim sohvapöytä) tekee kodikkuutta.
Taidat olla sopulimaisuutesi lisäksi täysin vailla luovuutta ja omaa persoonallisuutta, ei tule mitään omaa ajatusta mieleen, että miten kolkkoa ja steriiliä ympäristöä saisi piristettyä? Kaikkea sitä...
Mun opiskelukämpän rakentaja/sisustaja oli kans sopulina mukana tässä. Tämä koko kämppä oli muuttaessani valkoinen. Ovet, lattia, katto, seinät, kaapit, kodinkoneet, oven ja ikkunankarmit, joka ikinen sentti valkoista. Ilme muuttui heti, kun sain seinille muutaman seinälipun, verhot, päiväpeitteen, mattoja ja värikkäitä koreja säilytykseen.
Mä taas just tässä sohvalla katselin, että meillä on ihanan kodikasta vaikka kaikki huonekalut ja suurinosa tekstiileistäkin on valkoista. Meillä on kuitenkin paljon pehmeitä tyynyjä ja vilttejä, pehmeät matot, paksut verhot, lämpimän sävyiset valot, kynttilöitä, tauluja seinillä jne.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:24"]Jos kotisi on kolkko ja sieluton, ei se maalilla muuksi muutu.
[/quote]
Kyllä meillä kellertävä väri toi heti lämpimämmän olon keittiöön kuin valkoinen. Tunnelma muuttui heti. Eli kyllä värillä on väliä.
Vai oikein seinälipuilla kodikkuutta :D nyt ehkä ymmärränkin paremmin näitä valkoisten "tyylittömien" kotien arvostelijoita...
Joku valkoista sisustusta rakastava käy alapeukuttamassa. :D
9, kyllä, en ole yhtään luova ja tarvitsen kaikkeen tekemiseeni muiden mielipiteen, että mitä he ovat mieltä. :-)
Kiitos kaikille, jotka vastaavat asiallisesti!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:37"]
Vai oikein seinälipuilla kodikkuutta :D nyt ehkä ymmärränkin paremmin näitä valkoisten "tyylittömien" kotien arvostelijoita...
[/quote]
Ehkä kyseessä on joku teini.
Enpä ole huomannut, että valkoinen sisustus on muotia. Itse harrastin valkoista yli kaksikymmentä vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:33"]
Taidat olla sopulimaisuutesi lisäksi täysin vailla luovuutta ja omaa persoonallisuutta, ei tule mitään omaa ajatusta mieleen, että miten kolkkoa ja steriiliä ympäristöä saisi piristettyä? Kaikkea sitä...
[/quote]
Me emme ole täydellisiä ja tekevälle sattuu. Sopulimokia pahempaa on kaltaisesti sisällötön ja puhtaasti ilkeilymielessä kirjoitettu viesti. Kertoo sinusta.
7
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:33"]
[/quote]
No mitä mieltä olet sisustussuunnittelijan palveluiden käyttämisestä apuna? Sopulien sopuli ilmeisesti lankeaa sellaiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:35"]Mä taas just tässä sohvalla katselin, että meillä on ihanan kodikasta vaikka kaikki huonekalut ja suurinosa tekstiileistäkin on valkoista. Meillä on kuitenkin paljon pehmeitä tyynyjä ja vilttejä, pehmeät matot, paksut verhot, lämpimän sävyiset valot, kynttilöitä, tauluja seinillä jne.
[/quote]
Mä en voi sietää valkoista sisustusta. Veikkaan sen johtuvan siitä, että vietin ison osan lapsuuttani sairaaloissa ja ne huoneet oli kliinisen valkoisia. Nyt tulee valkoisesta sisustuksesta mieleen vain ne huoneet.
Olenko hullu sopuli kun tykkään valkoisesta sisustuksesta? se sopii loistavasti suomalaisiin pimeisiin iltoihin ja päiviin valontuojana
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:37"]Vai oikein seinälipuilla kodikkuutta :D nyt ehkä ymmärränkin paremmin näitä valkoisten "tyylittömien" kotien arvostelijoita...
[/quote]
Seinälippu tai mikä vittu lieneekään. Olkoot sitten vaikka seinätekstiili. Joka tapauksessa minun mielestä helvetin paljon parempia kuin ruma valkoinen seinä ja taulujani en saanut laitettua, kun seinään ei saa porata reikiä, ne mä olisin tänne mieluummin ottanut, mutta ei niin ei. Mulla ei ole täällä edes peliä tai kelloa, koska seiniin ei saa laittaa, kuin korkeintaan nastoja.
Tekstiileillä väriä.