Työttömät, mitä ohjelmassa tänään?
itsellä kahden työhakemuksen tekeminen ja kotitöitä, en varmaan lähde tänään mihinkään kun on luvattu sadetta.
Kommentit (16)
En ole vielä mennyt nukkumaan, koska luin koko yön molekyylibiologiaa. Eli päivän ohjelma on: nukkuminen, sitten ruuanlaitto, asioiden hoitamista kaupungilla, työpaikkojen selaamista, ystävän syntymäpäiväjuhlien suunnittelua, salilla käymistä ja myöhemmin rentoutumista.
Sairastelua. Onnistuin saamaan flunssan puolikkaan jostakin.
Koiralla on tuolla metsässä jotain mielenkiintoista haukuttavaa, pitää lähteä tarkistamaan, mikä se on. Otan mukaan astian ja pussin, ja poimin karpaloita ja värjäyssieniä, jos satun löytämään.
Tuossa vieressä olisi kasa ommeltavaa ja korjatavaa, ehkä teen niille jotain tänään tai jonakin muuna päivänä. Ja sitten tietenkin ne tavalliset kotityöt.
Mun piti vietttää rauhallinen lepopäivä, käydä lenkillä ja siivota vähän. Mut just soitettiin yhdestä koulusta, että tarvitsisivat sijaista heti kun vaan pääsen, joten lähden tästä yhdeksäksi sinne. Heips.
Lähden kohta hulluille päiville äitiyslomalla olevan ystävän kanssa. Siellä tulee kierreltyä varmaan pari tuntia. Ostan kosmetiikkaa ja ehkä jotain pientä kotiin. Sen jälkeen käydään salaattilounaalla jossain keskustassa. Kaupungilta suuntaan suoraan uimahalliin, jossa teen ensin kuntosalilla treenin ja sen jälkeen menen vielä uimaan ja saunomaan. Tämän kaiken jälkeen olen kotona arviolta klo 15. Tässä vaiheessa molemmat ala-asteikäiset lapset ovat tulleet koulusta, joten autan heitä läksyissä tarvittaessa. Sitten alan tehdä ruokaa, joka on valmis n. 16.30 jolloin mies tulee töistä kotiin. Syödään kaikki yhdessä, sitten menen tekemään vähän pihahommia (haravointi ja sen semmoista). Pihahommien jälkeen istahdan ehkä hetkeksi tietokoneelle, tsekkaan uudet työpaikat, sähköpostin, facebookin, blogit, lehdet, ja aihe vapaan. Jos on uusia hyviä työpaikkoja, saatan naputtaa muutaman hakemuksen tai sitten jätän sen seuraavaan päivään. Tämän jälkeen laitetaan lapsille iltapalaa ja heidät petiin, jonka jälkeen ollaan miehen kanssa kahdestaan telkun ääressä loppuilta. Tässä tod.näk minun päiväni, jos suunnitelmien mukaan menee :) (ja siis tällainen se yleensä on, hullareiden sijaan vaan yleensä näen muuten vaan jotain ystävää, siivoan, luen, käyn kirjastossa tms.)
Ulkoilua taaperon kanssa, kotitöitä, ruuanlaittoa ja kaupassa käynti. Avoimet työpaikat tsekkaan. Arkipäivät menevät lapsen kanssa touhutessa.
Aamupäivä töitä, ystävättären kanssa pitkä lounas, iltapäivä ja ilta töitä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:18"]
[/quote]
Työtön?
Teen työllistymissuunnitelman pihjatöitä. Eilen just kävin neuvojalla. Ei mitään läjeskään mulle sopivaa työtä ollut tarjolla. Mulla rajoite, josta lääkärintodistus.
Kyllä. Kannattaisi perehtyä siihen, miten moninainen käsite Suomessa työttömyys voi olla.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:18"]
[/quote]
Työtön?
[/quote]
Puolentoista vuoden työttömyyden jälkeen aloitan työt ensi viikolla :) viimeisiä päiviä viedään. Yritän nauttia. Kiertelen hulluilla päivillä, katselen uusia työvaatteita, ostan ehkä leivoksen. Valvon myöhään ja nukun pitkään. Ja jännitän töiden alkua.
Kaljaa, pleikkaria, pari leffaa, ruokaa, unta
Kirjoitan gradua, kokkaan ja haen lapsen hoidosta. Illalla lapsenvahti päästää minut ja mieheni ulos syömään.
Sohvalla piereskelyä, kattoon räkimistä ja myöhemmin päivällä varmaan lähipubiin päivystämään tumput suorina.
heräsin tunti sitten, keitin kahvit, kohta lähden salille ja shoppailemaan,käyn syömässä jossain ja sen jälkeen hierojalle :)
Heräsin aikaisin ja käytin koirat pienellä lenkillä. Juotiin miehen kanssa aamukahvit ja mies lähti töihin. Herätin isommat lapset. Tekivät aamupalat ja lähtivät kouluun.
Nyt eskarilainen aamupalalla.
Kohta vien hänet ja käyn samalla kaupassa. Tulen kotiin ja katson onko tullut uusia työpaikkoja hakuun ja koitan olla masentumatta.
Käyn juoksemassa.
Pikasuihku ja hakemaan eskarilainen.
Jotain välipalaa.
Lapset puuhastelevat omia juttujaan ja minä käyn tekemään ruokaa.
Kun mies tulee töistä, lähden koirien kanssa lenkille.
Syödään.
Teen vähän kotitöitä. ja loppuillan otan rennosti.