Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistuva sairastelu ahdistaa ihan hirveästi. Onkohan jotain vakavaa?

Vierailija
03.09.2021 |

Eli olin heinäkuun lopussa festareilla, jonka jälkeen alkoi melko lievä nuha joka kesti ehkä viikon. Kävin koronatestissä ja oli negatiivinen. En huolestunut silloin mitenkään, koska ajattelin että on ihan normaalia sairastua tuollaisen jälkeen kun ei ole ollut missään ihmisjoukossa pitkään aikaan. Sitten elokuun puolivälissä yhtenä iltana mulle tuli yhtäkkiä päänsärkyä ja lihassärkyä, sekä lämpö nousi. Ei ollut nuhaa enää silloin. Se kesti varmaan viikon ja yhtenä iltana oli kunnolla kuumettakin. Söin tulehduskipulääkkeitä ja tauti lieveni sekä säryt lähtivät pois. Silloin myös koronatesti negatiivinen. Kävin lääkärissä kun kuume oli jo ohi, ja hän huomasi hyttysenpuremat jaloissani ja sanoi että minulla saattoi olla jänisrutto, mutta en saanut antibiootteja koska ei ollut enää oireita. Luin siitä enemmän ja kaikki oireet tosiaan sopivat siihen, mutta sitä ei oikeastaan voi todeta mistään varmuudella. Asun myös alueella jossa sitä on ja olin poikkeuksellisesti mökillä juuri muutama päivä ennen oireiden alkua.

Tuon lämpöilyn/kuumeilun aikana googletin hirveästi kaikkea ja alkoi ahdistaa ihan hulluna. Olen ihan varma että minulla on joku vakava sairaus, koska tuollainen sairastelu ei ole minulle normaalia enkä nyt pysty ajattelemaan mitään muuta. Stressaan koko ajan sitä asiaa aivan järjettömästi ja itken vaan päivät pitkät. En kauaa kerennytkään olla terveenä, kun pari päivää sitten tuli tukkoinen olo ja nyt on kurkku kipeänä sekä ääni painuksissa, koronatesti jälleen negatiivinen. Päivä päivältä ahdistaa vain enemmän, ei ole todellakaan normaalia minulle olla kolme kertaa sairaana kuukauden sisällä. En pysty edes suunnittelemaan lähitulevaisuutta kun olen varma että kuolen kuitenkin pian. Varasin maanantaille verikokeet ja pelottaa hirveästi odotella tuloksia jos sieltä paljastuukin jotain pahaa. Tämä tuntuu extra pahalta, koska eräs suhde päättyi elokuun alussa ja siitäkin aiheutui erittäin kovaa stressiä ja olo on yksinäinen myös sen vuoksi. Antaisin mitä tahansa että saisin taas tuntea itseni terveeksi eikä tarvitsisi stressata näitä sairausjuttuja. Koko ikäni olen pelännyt vakavia sairauksia ja pelkään että nyt pelko muuttuu todeksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nyt flunssakaudella sairastella. + jos sulla oli jänisrutto niin jälkitaudit voi olla melkoisia t. Äitini sairasti sitä varmaan kuukauden pari vuotta sitten.

Vierailija
2/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi pahentaa ja voi aiheuttaa pitkään kestävän flunssakierteen, varsinkin kun tuo erokin on taustalla. Onko sulla ystäviä tai perhettä joiden kanssa voisit tehdä jotain mukavaa ja yrittää edes vähän keskittyä muuhun kuin tuohon pelkäämiseen? Hyvä että menet verikokeisiin niin saat mielenrauhan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse olen pohtinut vähän samaa, kesän jälkeen on joku ihme pöpö ollut kropassa. Luin tuosta jänisrutosta, kesän aikana sain paljon hyttysenpistoja mutta en saanut mitään haavaumia tai korkeaa kuumetta. Omat oireeni ovat pieni lämmönnousu tai aika paha alilämpö(oma peruslämpö on korkea, 37-37.2 ja jos kropan lämpö laskee 36:teen tai alle olo on todella karmiva jo) ja yht´äkkinen aika pahakin kurkkukipu, ihan kuin imusolmukkeet olisivat turvonneet, samaan aikaan on PAHOJA lihaskipuja, ei meinaa päästä sängystä ylös. Jatkuvat kylmän väreet menevat ylös alas ja aivastelen paljon..ja seuraavana päivänä oireet häviävät. Kunnes tulevat takasin ensi viikolla. Verikokeissa ei näkynyt mitään ihmeellistä joten alkaa ihmetyttämään. 

Vierailija
4/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään tuo pelko voi nostaa lämpöä hieman tai aiheutta flunssaa. Ei kannata sitten säikähtää jos verikokeissa kaikki ei olekaan viitearvoissa, nimittäin stressi saattaa hyvin nostaa esim. tulehdusarvoja ilman että se tarkoittaa mitään sen pahempaa

Vierailija
5/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapas onkin vaihtelevasti ummetusta ja ripulia ja aina saa keltaista sinappia olla pyyhkimässä hanurista. Ei näytä sisälmykset voivan hyvin mutta kammottaa ne tähystelyt kun sellaisiin kuitenkin laitettaisiin.

Vierailija
6/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset elintavat, onko kunnossa?  bmi?

Vierailija
7/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset elintavat, onko kunnossa?  bmi?

En syö ikinä kasviksia tai hedelmiä, ruokavalio on melko yksipuolinen eli yleensä leipää ja jotain mäkkiruokaa tai valmisruokaa. Paino ei kuitenkaan jostain syystä ole ikinä noussut ja bmi on 19. Olen syönyt tällä tavoin niin kauan kuin muistan eikä koskaan aiemmin ole tullut mitään oireita, eli tuskin johtuu tuosta? Kunpa johtuisikin niin olisi edes joku selitys.

Ap

Vierailija
8/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää johtuuko vai ei ,huonosta ruokavaliosta siis.  Mutta kyllähän tuota puolta kannattas korjata  paljonkin, vaikuttaa se aina johonkin.

Vierailija
9/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV tietenkin!

Vierailija
10/10 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, itse olen pohtinut vähän samaa, kesän jälkeen on joku ihme pöpö ollut kropassa. Luin tuosta jänisrutosta, kesän aikana sain paljon hyttysenpistoja mutta en saanut mitään haavaumia tai korkeaa kuumetta. Omat oireeni ovat pieni lämmönnousu tai aika paha alilämpö(oma peruslämpö on korkea, 37-37.2 ja jos kropan lämpö laskee 36:teen tai alle olo on todella karmiva jo) ja yht´äkkinen aika pahakin kurkkukipu, ihan kuin imusolmukkeet olisivat turvonneet, samaan aikaan on PAHOJA lihaskipuja, ei meinaa päästä sängystä ylös. Jatkuvat kylmän väreet menevat ylös alas ja aivastelen paljon..ja seuraavana päivänä oireet häviävät. Kunnes tulevat takasin ensi viikolla. Verikokeissa ei näkynyt mitään ihmeellistä joten alkaa ihmetyttämään. 

Mullakaan ei ollut mitään haavaumaa tms eikä sellaista käsittääkseni aina jänisrutossa edes tule. Se tauti voi myös olla sellainen että vaan joku imusolmuke suurentuu eikä tule mitään muita oireita, eli välillä aika hankala tunnistaa. Oireesi kuulostavat melko samalta kuin minulla! Tokihan en tiedä oliko/onko minulla jänisruttoa, mutta on se mahdollista varmaankin.

Ap