Kontrolloiko puolisonne syömisiänne? Tuli mieleen toisesta ketjusta, jossa
kysytään, mitä syötte, kun miehenne on matkoilla.
Itse voin aivan hyvin ottaa joskus suklaata tai sipsejä miehen nähden, mitäs ihmeellistä siinä on.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Aika monta pirttihirmua ilmoittautui heti ketjun aluksi. Huhhuh mitä porukkaa. Siis onko joka toisen av-mamman mies jotenkin vajaaälyinen, vai hyysäättekö te ihan normaaleita aikuisia ihmisiä. Jos jälkimmäinen, niin täytyy olla lehmän hermot näiden matamien puolisoilla.
Monella miehellä ei ole mitään kiinnostusta terveellistä syömistä kohtaan. Syödään vaan kaikkea "mikä on hyvää" eli epätervellistä. Onnea, jos olet löytänyt itsestään huolta pitävän helmen.
Ei kontrolloi. Syödään miehen kanssa yhdessä paljonkin herkkuja, mutta jotenkin on vaan tullut sellainen tapa, että silloin harvoin kun mies on poissa, pitäis olla jotain erityisherkkuja :'D. Ja syön usein valmisruokia, kun olen yksin, mies ei niitä tykkää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Syömisen rajoittaminen tai kontrollointi on yhdenlaista väkivaltaa. T; turvakodin työntekijä
Aikuisia ihmisiä apinoiden kanssa avioituneet kuitenkin ovat, joten jos he kontrollointia kuuntelevat, niin kannattaa muistaa, että itsepä ovat siippansa valinneet ja vapaaehtoisesti parisuhteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kontrolloi. Syödään miehen kanssa yhdessä paljonkin herkkuja, mutta jotenkin on vaan tullut sellainen tapa, että silloin harvoin kun mies on poissa, pitäis olla jotain erityisherkkuja :'D. Ja syön usein valmisruokia, kun olen yksin, mies ei niitä tykkää syödä.
Mä paistan itselleni kalapuikkoja kun mies on poissa. Hänellä on lapsuudentraumat kalapuikoista, joten niitä ei meillä syödä. Herkuttelen siis kalapuikoilla yksinäni. Halvat huvit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta pirttihirmua ilmoittautui heti ketjun aluksi. Huhhuh mitä porukkaa. Siis onko joka toisen av-mamman mies jotenkin vajaaälyinen, vai hyysäättekö te ihan normaaleita aikuisia ihmisiä. Jos jälkimmäinen, niin täytyy olla lehmän hermot näiden matamien puolisoilla.
Monella miehellä ei ole mitään kiinnostusta terveellistä syömistä kohtaan. Syödään vaan kaikkea "mikä on hyvää" eli epätervellistä. Onnea, jos olet löytänyt itsestään huolta pitävän helmen.
Mun mies ei syö kovin terveellisesti, mutta en silti huomauttele sille siitä. Itsepähän aikuisena päättää ruokavalionsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis MISTÄ te näitä "monia miehiä" aina löydätte? Ihan oikeasti jos aikuinen ihminen ei selviydy päivittäisestä elämästä ilman holhousta, niin siinä ei ole mitään normaalia. Toimintakykyinen ihminen ei ole mikään helmi vaan aivan tavallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ja ennen kun lapset olivat pieniä ja mies oli ulkomaan työmatkoilla noin kerran kuukaudessa muutaman päivän kerrallaan, niin hetkuttelimme lasten kanssa silloin kotona. Mies sai aina työmatkoilla käydä hyvissä ravintoloissa työasiakkaiden kanssa, joten me herkuttelimme kotikutoisesti kotona.
Joskus myös kun lapset ja mies lähtevät vaikka mökille ilman minua, niin ostan itselleni vöhön erilaisia erikoisherkkuja, käyn vaikka hakemassa vaikka kiinalaista tai nepalilaista ruokaa, tai syön muuta sellaista ruokaa, mitä ei raaski koko porukalle ostaa tai he eivät niin välitä siitä ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä paistan itselleni kalapuikkoja kun mies on poissa. Hänellä on lapsuudentraumat kalapuikoista, joten niitä ei meillä syödä. Herkuttelen siis kalapuikoilla yksinäni. Halvat huvit :D
Aijai, kalapuikkoja! Olin unohtanut ne kokonaan! Mä haluan kans! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei syö kovin terveellisesti, mutta en silti huomauttele sille siitä. Itsepähän aikuisena päättää ruokavalionsa.
Mä vaan ajattelen kaikkia aivohalvauksia ja sydänkohtauksia joita toi mättäminen voi aiheuttaa. Miehen mielestä sittenpähän pääsee pois kitumasta nopeasti. Ei tajua, että ei niihin välttämättä kuole vaan joutuu halvaantuneena sänkypotilaaksi. Eli ilmeisesti jotain masennusta hänellä on. Muutenkin tunnesyöjä.
Kauhistelee ja kommentoi negatiiviseen sävyyn kuinka isoja annoksia syön. Ärsyttävää kun välillä melkein ujostuttaa syödä vatsa täyteen kun aina tulee jotain sanomista. Olen normaalipainoinen, syön yleensä kahdesti päivässä ja tykkään lastata lautaselle paljon vihanneksia ja salaattia niin kyllähän ne ruokakasat varmaan isolta näyttääkin mutta antaisi syödä rauhassa hemmetti :D
Mies on kyllä joskus huolissaan mun syömisistä, kun en varsinkaan yksin aina tuu syöneeksi kovin säännöllisesti. Saattaa siis kysellä, olenko syönyt ja patistaa syömään jotain. Joskus ärsyttää, vaikka tarkoitus on hyvä.
Joo! Se ei anna mun ottaa suklaastaan kun alan piereskelemään... Laktoosi-intoleranssi nääs
Mun puoliso mäkättää mulle ruisleivän syömisestä, koska aiheuttaa mulla jäätäviä ilmavaivoja. Kestän kyllä itse ne, mutta puoliso ei 🙈. En vaan voi vastustaa ruisleipää.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan, mutta toisin kuin av-mammat, en olekaan löytänyt puolisoani pihakoivua ravistelemalla ja katsomalla, millainen apina sieltä tipahtaa.
Melko paljon aggressiota siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan, mutta toisin kuin av-mammat, en olekaan löytänyt puolisoani pihakoivua ravistelemalla ja katsomalla, millainen apina sieltä tipahtaa.
Melko paljon aggressiota siellä.
Niinkö sinun mielestäsi? Lue vastauksia ja mieti onko sinun mielestäsi kaikkien parisuhteet ihan terveen kahden aikuisen parisuhteita. Minun mielestäni ei ole, mutta kai vakka on kantensa löytänyt heilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En haluaisi että mies syö herkkuja niin paljon kunnon ruuan sijasta ja transrasvoista mäkätän ja kyylään ettei niitä menisi suusta alas ja suolasta myös huomauttelen. Pelkään että mies kuolee nuorena kuten isänsä.
Onko kontrollointi ja mäkätys sitten tuottanut tulosta? Oikea osoite miehelle on lääkäri, joka katsoo verikokeiden tulokset.
Hänellä on kerran vuodessa kontrolli ja lääkitys kolesteroliin ja verenpaineeseen. Yrittää itsekin syödä terveellisesti että sikäli ei ole meillä tästä erimielisyyttä. Yritän muistutella katsomaan tuotteen sisältöjä ja valitsemaan tervelliset vaihtoehdot.
Mies tuntuu osaavan itse huolehtia syömisistään, joten minusta sinulla ei ole mitään syytä huomautella asiasta.
Ihan hyvässä hengessä muistuttelen eikä mies ota pahakseen. Hänkin on hämmästynyt kun lähes kaikessa on palmuöljyä, sämpylöissä ja vastaavissa myös. Ei ole koskaan ollut kiinnostunut ruuan sisällöstä eli hänelle oli yllätys mm. se, että hampurilaisessa on enemmän rasvaa (ja transrasvaa) kuin lihapiirakassa. Eli kun ehdotin, että ottaisi grilliltä vaikka lihapiirakan hampurilaisen sijasta, niin se olisi terveellisempi vaihtoehto.
Kyllä näitä juttuja on pakko vähän alkaa miettiä kun ikää on 50+ ja lääkitystäkin käytetään. Ylipainoa ei ole eli on perinnöllistä taakkaa sydän- ja verisuonisairauksiin. Lääkäri on neuvoissaan paljon tiukempi kuin itse olen ollut. Ilman lääkitystä kolesteroli oli yli 8.
Antaa alkoholistin juoda sitten sitä alkoholia myös. Ei saa kontrolloida syömisiä tai juomisia ilmeisesti. Kuolkoot sitten ennen aikojaan siihen juopotteluunsa.... Hei haloo, valoja päälle siellä ihmiset.
Osa ruoka-aineista sattuu olemaan epäterveellisiä ja ne johdattavat ennenaikaiseen hautaan. Kuka haluaa, että puoliso kuolee ennen aikojaan ja saat elää sitten leskenä loput 30-50 vuotta.
Ei ikinä. Enkä olisikaan sellaisen kanssa, joka kontrolloisi. Meillä on molemmilla luonteva suhtautumineen syömiseen.