Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työhakemuksessa erotella kanditutkinto maisteritutkinnosta?

Vierailija
08.10.2014 |

Vai voiko laittaa yhteen ja merkitä vain maisteriopintojen valmistumispäivä ja niputtaa siihen kummankin yhteenlasketut opintopisteet.

Haen valtiolle töihin ja olen tekemässä hakemusta valtion rekrysivuilla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta. 

Vierailija
2/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Sehän sisältyy siihen maisterintutkintoon. Ihanko tosissasi kysyt tällaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erottelen aina, sillä kandini on tehty eri maassa kuin maisterini.

Vierailija
4/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:14"]

No ei tietenkään. Sehän sisältyy siihen maisterintutkintoon. Ihanko tosissasi kysyt tällaista?

[/quote]

No näin minäkin ajattelen mutta kun nykyään maisteritutkinnon todistukseen ei sisällytetä niitä kandin opintopisteitäkään.

ap

Vierailija
5/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ole pohtinut tätä täyttäessään valtion rekrysivuilla hakemusta?

Vierailija
6/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:20"]

Minä erottelen aina, sillä kandini on tehty eri maassa kuin maisterini.

[/quote]

tai jos on ollu eri pää- ja sivuaineyhdistelmä, tai tehty muuten eri paikoissa

Vierailija
7/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina laittanut erikseen. Eri tutkintojahan ne ovat, toisilla vaihtuu pääainekin välissä. Ja tosiaan opinahjo voi muuttua, näin oli minullakin.

Vierailija
8/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:14"]No ei tietenkään. Sehän sisältyy siihen maisterintutkintoon. Ihanko tosissasi kysyt tällaista?
[/quote][quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:14"]No ei tietenkään. Sehän sisältyy siihen maisterintutkintoon. Ihanko tosissasi kysyt tällaista?
[/quote]

Höpöhöpö. Kandi on edellytys maisterille, mutta erilliset ne on. En erittelisi jis on sama pääaine jne..

Vierailija
9/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä hakea töitä kummalla todistuksella itse haluaa.

Vierailija
10/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut laittaa välillä erikseen ja välillä vain maisterin, siitäkin huolimatta että tutkintojen valmistumispäivillä oli väliä noin kuukausi. Onkohan muuten tässä syy, miksi en kovin helposti työllistynyt.. :D

Riippuu hakemuksesta. Joissain netissä täytettävissä lomakkeissa ne on laitettava erikseen, joissain voi laittaa samaan.  Omassa CV:ssä taas on vain maisterin tutkinto.

Vierailija
11/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon laittanut kaikki suorittamani tutkinnot, uusin ensin. 

Vierailija
13/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erottelen, sillä ne ovat nykyään kaksi eri tutkintoa. Jos olet suorittanut tutkintosi ennen tutkintouudistusta, niin sitten laitat vain maisterin tutkinnon, jos taas et niin laitat ne erikseen siihen.

Toisaalta, varmastikaan suurta mokaa ei tapahdu jos laitat vain maisterin tutkinnon, sillä sinä nimittäin ensisijaisesti niitä töitä haet! Jos taas olet opiskellut erillisen maisterivalinnan tutkinnon -joka poikkeaa isommin kanditutkinnostasi (esim lto  kandi ja lo maisteritutkinto, tai luonnontiet. kandin ja teknillisestä maisterin) -ja haetkin sitä kanditutkinnon alaa niin sitten erittelet ne tutkinnot tietenkin. Toivottavasti tästä nyt sai selvää :D

Vierailija
14/14 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis jos laittaisin tuon esimerkin sinun tilanteeseesi; jos olet esimerkiksi suorittanut kanditutkinnon pääaineena hallintotiede, mutta sitten hakeutunut sosiaalitieteen maisteriohjelmaan ja suorittanut sinne maisterin paperit ja haetkin jotain enemmän "hallintotieteellistä" työtä, niin erottelet ne sinne. Muutenkin siitä erottelusta voi olla etua tällaisessa tapauksessa, sillä näkyy monitieteellisyyttä.

Jos taas olet suorittanut kandin ja maisterin samaan pääaineeseen, niin en näe suurta mokaa siinä että kirjoittaa sinne vain sen maisterin tutkinnon.

14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme