Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan säilytätte käytettyjä vaippoja sisällä?

Vierailija
08.10.2014 |

Kauanko annatte käytettyjen vaippojen kompostoitua sisällä ennen kuin viette ne ulkoroskikseen?

Joissakin vauvaperheissä hajun perusteella niitä ei viedä ikinä.

Tulevatko äidit immuuniksi oman lapsen paskan hajulle vai onko joku muu syy miksi elätte kauheassa hajussa.

Joissain kerrostaloissa haisee rappukäytävässä asti.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kertakäyttövaipat kuistilla. Niissä ei yleensä ole paskaa. Kestovaipat ovat sisällä rappusissa. Niissäkään ei ole paskaa, koska paska suihkutetaan niistä pois ennen kuin ne laitetaan sinne sankoon.

Vierailija
22/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erillinen vaipparoskis ulkona, jonne ne vaipat kuskataan heti vaihdettua. Joskus vanhempi lapsi haluaa auttaa ja vie pissavaipan keittiön roskikseen (kakkavaippaa en anna viedä), mutta sehän menee muutenkin melkein päivittäin ulos.

Eli meillä se vaippa on sisällä maksimissaan 30 minuuttia, jos vaipan vahdon jälkeen joutuu johonkin muuhun hommaan niin ettei heti nappaa sitä vaippaa lattialta ja vie sinne ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hankkimaan vaipparoskiksen: http://www.babystyle.fi/index.php/wc-ja-hygienia/vaipparoskikset.html

Muuten haju on ihan kamala. Tavallisessa roskiksessa ei voi säilyttää kakkavaippoja, haju on kuvottava. Jos ei ole vaipparoskista, vaipat on vietävä heti ulos roskiin. Itse en pystyisi elämään niin, että meillä on jossain kuistilla joku kakkavaippapussi jatkuvasti.

Vierailija
24/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä, haiseehan tuo

Vierailija
25/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen vauvaperheen joka vie roskikset pois vasta kun on pakko ja haju tuntuu nenään heti kun tulee hissistä ulos. kiva mennä kyläilemään kun saa itse viedä roskikset ulos jos ei halua että haju tarttuu vaatteisiin.

Vierailija
26/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkavaipat ulos heti ja pissavaipat kannellisessa roskiksessa, tyhjennetään kun täyttyy eli joka toinen päivä.

Vierailija
27/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa vaipparoskista, kun kaverini antoi vinkin, että kannataa "varastoida" kaupan hedelmäpusseja. Niistä pusseista ei hajut pääse läpi! Kakkavaippa laitetaan aina samantien hedelmäpussiin, umpisolmu päälle ja muut pissavaipat yhteen pussiin. Roskikseen vien samantien, kun on ulos jotain asiaa.

Vierailija
28/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eteisessä Venäjältä hankittu vaippakompostori hajua ei tule ollenkaan ja laitteesta saa hyvää multaa kerran vuodessa.

Vierailija
29/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:43"]

Olin ostamassa vaipparoskista, kun kaverini antoi vinkin, että kannataa "varastoida" kaupan hedelmäpusseja. Niistä pusseista ei hajut pääse läpi! Kakkavaippa laitetaan aina samantien hedelmäpussiin, umpisolmu päälle ja muut pissavaipat yhteen pussiin. Roskikseen vien samantien, kun on ulos jotain asiaa.

[/quote]

voit ostaa kaupasta koko rullan hedelmäpusseja muutamalla eurolla.

Vierailija
30/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max vuorokauden, sitten roskis viedään roskakatokseen. Kakkavaipat laitan aina pieneen pussiin esim. leipä- tai hedelmäpussiin ja sitten roskikseen. Ei haise. Olen herkkä hajuille joten en voi sietää mitään kakan hajua leijailemassa roskiksesta.

Vierailija
31/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:43"]

[/quote]

voit ostaa kaupasta koko rullan hedelmäpusseja muutamalla eurolla.

[/quote]

Mutta mietittekö koskaan kuinka kauan tuollaiset maatuu?? En ole mikää kestoilija mutta esim. töissä vanhusten parissa olen usein miettinyt sitä muovin ja pussien määrää. Ensin vaipat yhteen pussiin joka laitetaan toiseen pussiin.

Vierailija
32/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:36"]

Meillä on erillinen vaipparoskis ulkona, jonne ne vaipat kuskataan heti vaihdettua. Joskus vanhempi lapsi haluaa auttaa ja vie pissavaipan keittiön roskikseen (kakkavaippaa en anna viedä), mutta sehän menee muutenkin melkein päivittäin ulos.

Eli meillä se vaippa on sisällä maksimissaan 30 minuuttia, jos vaipan vahdon jälkeen joutuu johonkin muuhun hommaan niin ettei heti nappaa sitä vaippaa lattialta ja vie sinne ulos.

[/quote]

Ja tämä ulkoroskiskin on kannellinen ettei linnut tms. hajoita ja toki hajun vuoksi.

Vierailija
33/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippoja käyttävillä kämppä haisee poikkeuksetta ja kylpyhuoneessa käynti on vieraana vastenmielistä, kun siellä lojuu pyykkiä odottavia vaippoja. Ei kai ne ihmiset itse edes huomaa sitä hajua enää.

Itsellä en nyt vaippaikäisiä mutta olen vienyt vaipat ulkoroskikseen joko heti tai viimeistään saman päivän aikana. Hajuhaittoja ei ole ollut. Ihmettelen, miten joku ei viitsi niitä päivittäin viedä, hyi!

Vierailija
34/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:59"]

Kestovaippoja käyttävillä kämppä haisee poikkeuksetta ja kylpyhuoneessa käynti on vieraana vastenmielistä, kun siellä lojuu pyykkiä odottavia vaippoja. Ei kai ne ihmiset itse edes huomaa sitä hajua enää.

Itsellä en nyt vaippaikäisiä mutta olen vienyt vaipat ulkoroskikseen joko heti tai viimeistään saman päivän aikana. Hajuhaittoja ei ole ollut. Ihmettelen, miten joku ei viitsi niitä päivittäin viedä, hyi!

[/quote]

Ei haise. Meillä ei säilytetä vaippoja kylppärissä, koska siellä on lattialämmitys. Vaipat säilytetään viileässä paikassa, portaikossa. Haistelen portaikossa mennessäni usein, haiseeko ämpäri, mutta ei se kyllä haise. Kusen hajun haistaa vasta sitten, kun kaataa vaipat pesukoneeseen, ja se tulee alimmaisista vaipoista. Olen pyytänyt myös erittäin herkkähajuaistista äitiäni kertomaan, jos vaipat haisevat.

Kestovaipat voivat alkaa haista, jos niitä pesee väärin. Kertavaipat haisevat aina, kun niihin tulee vähänkin pissaa.

2

Vierailija
35/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä Aada Martina Unelman kakkavaippaa voi roskiin laittaa kun sitä on koko perheen voimin odotettu monta tuntia ja sitten vielä ihailtu niin säästettävähän se on.

Vierailija
36/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran päivässä viedään roskat ulkoroskikseen.

Ja se vauvan kakkavaippa kääräistään tiukaksi paketiksi niillä teipeillä eikä vaan heitetä sinne roskikseen haisemaan.

Vierailija
37/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään kerran päivässä kaikki roskapussit. Vaipat on kannellisessa roskiksessa vessassa.

Vierailija
38/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi vaippaikäistä, kovia kakkaamaan ovat molemmat. Kakkavaippoja tulee pahimmillaan 10/vrk. Roskikseen tyhjään kerran päivässä, koska en todellakaan voi jättää vauvaa ja taaperoa 10 kertaa päivässä kahdestaan. Ei meillä myöskään leopäpusseja tms tule niin paljon, että joka kakalle riittäisi. Jos vieraita tulee, tietenkin sitten vien kakkavaipat ulos. Ei meillä haise, siitä on puolueettoman nenän arvio. Vauvan maitokakka rivillä juuri haise, ja taaperokin syö niin paljon kasviksia ja marjoja, että haju ei yleensä ole kovin järkky.

Vierailija
39/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan haisuli perhe kehtaa myöntää säilyttävänsä vaippoja kunnes roskis on täynnä.

Vierailija
40/42 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uloste kuuluu wc-pönttöön, ei roskikseen. Meillä aina tuotos kipataan pönttöön ja vaippa roskikseen. (pl.tietysti löysä, jota on ehkä 1krt/2kk)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi