Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä oli lounaaksi?

Vierailija
08.10.2014 |

Meillä oli perunamuusia, hunajalla ja tuoreella rosmariinilla maustettuja uunivihanneksia ja paistettuja muikkuja tai tofukuutioita sekä jugurttikastiketta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulista possupastaa

Vierailija
22/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 14:49"]

Parhaillaan syön tagliatelleä broccolin ja pancettan kanssa.

[/quote]

Sano parsakaali vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastiketta ja kesäkurpitsaa, nam. 

Vierailija
24/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAAMUMUNKKEJA vetäisin koko laatikollisen. Namskis!

Vierailija
25/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkkukiusausta ja salaattia

Vierailija
26/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilistä punajuurikeittoa. Päivälliseksi on eilistä pulled porkia, jolle keittelen tänään grillikastikkeen tomaattimurskasta, fariinisokerista, viinietikasta ja savupaprikamausteesta. Liha syödään hodarisämpylöiden välissä pikkelöidyn punasipulin ja sipulirouheen kanssa. Lisäksi on salaattia.

Vierailija
27/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaleikkeitä ja kaaligratiinia.

Vierailija
28/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:01"]

[/quote]

Sano parsakaali vaan.

[/quote]

Täälläkin huono päivä menossa?

Meillä ihan tavisperheessä sanottiin prokkoli kun oltiin pieniä. Edelleenkään en osaa sanoa parsakaali ilman mietintää. Samoin vadelma tulee aina hallonina mun päästä. 

PS: ...aloitus kyllä minusta kuulostaa siltä, että halutaan brassailla menuulla, sori nyt vaan.

Vierailija
29/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:09"]

[/quote]

Sano parsakaali vaan.

[/quote]

Meillä ihan tavisperheessä sanottiin prokkoli kun oltiin pieniä. Edelleenkään en osaa sanoa parsakaali ilman mietintää. Samoin vadelma tulee aina hallonina mun päästä. 

PS: ...aloitus kyllä minusta kuulostaa siltä, että halutaan brassailla menuulla, sori nyt vaan.

[/quote]

Miksi? 

Ap

Vierailija
30/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä ap, miten teet jogurttikastikkeen? Muistan sellaista joskus intialaisessa syöneeni mutten osaa itse tehdä..

Meillä syötiin eilistä smetanalohta juuresmuusilla, jälkkäriks ajattelim tekaista omenapiirakan. Päivälliseksi tehdään porukalla pitsaa.

Vierailija
31/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:16"]

Kuulostaa hyvältä ap, miten teet jogurttikastikkeen? Muistan sellaista joskus intialaisessa syöneeni mutten osaa itse tehdä..

[/quote]

Ihan vaan turkkilaista jugurttia, valkosipulia, pippuria, suolaa. Intialaisissa ravintoloissa on usein raita-nimistä jugurttikastiketta, ja siihen tulee esim. hinoksi silputtua kurkkua ja tuoretta korianteria. Se on tosi hyvää!

Ap

Vierailija
32/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:10"]

[/quote]

Sano parsakaali vaan.

[/quote]

[/quote]

Miksi? 

Ap

[/quote]

Mäkin ihmettelen mikä siinä aloituksessa kuulosti brassailulta. Minusta tuo on ihan tavallista ruokaa, jonka valmistamiseen ei edes mene pitkään. Uunijuurekset paistuu uunissa itsekseen pilkkomisen jälkeen ja muikut ja tofu ei kauaa pannulla paistu. Jugurttikastikkeen tekee parissa minuutissa.

Eilenkin ihan tavallisia ruokia sisältäneessä päivällisketjussa joku tuli sanomaan, että kuulostaa ruuat epäuskottavilta, ellei kaikki ruokia tekevät sitten ole kotiäitejä. Mitä ruokaa pitäisi tehdä, ettei ole brassailua tai ei-kotiäidin laittamaksi epäuskottavaa?

Vierailija
33/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 15:10"]

[/quote]

Sano parsakaali vaan.

[/quote]

[/quote]

Miksi? 

Ap

[/quote]

Mäkin ihmettelen mikä siinä aloituksessa kuulosti brassailulta. Minusta tuo on ihan tavallista ruokaa, jonka valmistamiseen ei edes mene pitkään. Uunijuurekset paistuu uunissa itsekseen pilkkomisen jälkeen ja muikut ja tofu ei kauaa pannulla paistu. Jugurttikastikkeen tekee parissa minuutissa.

Eilenkin ihan tavallisia ruokia sisältäneessä päivällisketjussa joku tuli sanomaan, että kuulostaa ruuat epäuskottavilta, ellei kaikki ruokia tekevät sitten ole kotiäitejä. Mitä ruokaa pitäisi tehdä, ettei ole brassailua tai ei-kotiäidin laittamaksi epäuskottavaa?

[/quote]

...ja nuo muikut oli kaupasta ostettuja valmiiksi paistettuja, -50 % -lapulla (toki mä vähän niitä pannulla paistoin). Mulla on vauva ja taapero, joten ihan joka päivä ei ehdi tehdä monta vaihetta sisältävää ruokaa, mutta aika usein kuitenkin. Oon tehnyt tänne kyllä sellaisiakin avauksia, joissa ruoka on ollut tyyliin uuuniranuja ja kalapuikkoja.

Tuossa ruuassa ei nyt kuitenkaan mennyt mitenkään erityisen kauan, ehkä puolisen tuntia. Kasvisten pilkkominen ei ole mulle mitenkään erityisen työlästä hommaa, kun oon siihen tottunut.

Ap

Vierailija
34/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi hyvältä kuulostaa ap! :) itse en ole syönyt tänään vielä mitään, syön vain kerran päivässä koska minulla on kaikenlaisia tauteja jotka sitä vaativat. Mutta ei se mitään, hyvin on toiminut jo kuusi vuotta ja fyysinen terveydentilani on paljon parempi :) illalliseksi (eli päivän ainut ateria) syön rasvatonta raejuustoa, kuitupitoista leipää ja vegesalamia sekä omena. Ei varmasti mikään hyvä ruokavinkki mutta kerroin kuitenkin :D

Vierailija
35/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/36 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vetäisemässä lounaan nepalilaisravintolassa. Oli tosi hyvää, varsinkin "kukkurakana" ja minttukastike :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi