Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vakavasti masenutunut ja pää ei toimi. Uudet työt alkavat maanantaina.

Vierailija
02.09.2021 |

Masennus ja ahdistus veivät kokonaan työmuistini. Terapia ei ole auttamut eikä mikään muuta. Edellinen työpaikka oli traumaattinen kokemus ja se sairastutti entisestään.

Voinko sanoa uudelle työnanantajalle että kärsin kroonisesta ahdistuksesta? Ja tämän lisäksi vakava masennus päälle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala?

Vierailija
2/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä mennä avoimin mielin ja kokeile, miten sujuu. Jos ei suju, niin saikulle tai kuntoutustuelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet töitä saanut jos on noin heikko tilanne? Eikö tuleva työnantajasi haastatellut sinua ollenkaan?

Vierailija
4/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan näytellä niin hyvin ja ylipäätän olemukseni on siisti ja skarppi. Sit kun näytteleminen loppuu niin kärsin kovasta migreenista ja oon aivan zombina.

Minulla on oikein näyttelijänviitta minkä laitan päälleni.

Pakko saada töitä. Rahat eivät riitä vuokraan. Sossusta en saa raha koska puolisolla on osakkeita.

Vierailija
5/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet töitä saanut jos on noin heikko tilanne? Eikö tuleva työnantajasi haastatellut sinua ollenkaan?

Ei työ haastattelussa kysytä koskaan sairauksia.😀🧐 ei multa ainakaan ja sit sain työn vaikka kans paniikkihäiriöstä ja masennusta ym. Tuli sit ilmi kun oli pakko olla sillon tällöin pois.

Vierailija
7/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noi vaikuttavat sun työkykyyn. Harmi että masennuksesta ei laiteta työnyvyttömäksi kun ei ole kuitenkaan 100% työkykyinen

Vierailija
8/23 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkaat. Niin me muutkin tehdään. Kun on oikein paha päivä, olet sairaana. Terapiatakuuta odotellessa...

Vierailija
9/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työ haastattelussa kysytä koskaan sairauksia.😀🧐 ei multa ainakaan ja sit sain työn vaikka kans paniikkihäiriöstä ja masennusta ym. Tuli sit ilmi kun oli pakko olla sillon tällöin pois.

Ellei poraa.

Vierailija
10/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikkaat. Niin me muutkin tehdään. Kun on oikein paha päivä, olet sairaana. Terapiatakuuta odotellessa...

En pysty feikkaan.

Vierailija
11/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikasienikausi alkaa olla parhaimmillaan. Vielä ehtii maanantaiksi elämänsä kuntoon.

Vierailija
12/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työnteko kunhan ei ole liiallista vähentää ahdistusta ja masennusta, varmaan olen poikkeus. Työni on sellaista johon voi uppoutua ja joka vaatii paljon. Usein toki liikaakin.

Kun pukkaa liikaa stressiä lisään vapaa-ajan liikunnan määrää. Joskus on tullut sitäkin liikaa.

Vierailija
13/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua sitten ahdistaa? Kohtaa ne asiat. Muuten olet tuollainen aina. Meditoi, kirjoita, puhu jollekulle, mikä vaan sinua auttaa. Esim. Kirjallisuusterapian perustajan menetelmän on todettu auttavan yllättävän monia. Kirjoita neljänä peräkkäisenä päivänä kunakin 20 minuuttia vaikeimmasta elämäntapahtumastasi. Kirjoita tajunnanvirtaa ja lopeta sitten. Ajan päätyttyä voit lukea tekstisi tai laittaa sen sivuun. Voit myös vaihtaa näkökulmaa - kirjoittaa kuvailevasti tai asiapohjaisesti, 1. tai 3. persoonassa. Etsi jokin mikä sinulle toimii.

Vierailija
14/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua sitten ahdistaa? Kohtaa ne asiat. Muuten olet tuollainen aina. Meditoi, kirjoita, puhu jollekulle, mikä vaan sinua auttaa. Esim. Kirjallisuusterapian perustajan menetelmän on todettu auttavan yllättävän monia. Kirjoita neljänä peräkkäisenä päivänä kunakin 20 minuuttia vaikeimmasta elämäntapahtumastasi. Kirjoita tajunnanvirtaa ja lopeta sitten. Ajan päätyttyä voit lukea tekstisi tai laittaa sen sivuun. Voit myös vaihtaa näkökulmaa - kirjoittaa kuvailevasti tai asiapohjaisesti, 1. tai 3. persoonassa. Etsi jokin mikä sinulle toimii.

Mitä paskaa sinä sönkötät? Ärsyttää tuollaisen typerät "neuvot", joista ei ole MITÄÄN hyötyä. 

Vierailija
15/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama. Joo en oo vielä saanut uutta työtä mutta mietin, miten pärjään... 

Ihmiset ahdistaa, työ ahdistaa, muisti pätkii.... 

Oon ollut aina töiden jälkeen aivan rättiväsynyt siitä kaikesta esittämisestä. oon saanu aina hyvää palautetta mun positiivisesta asenteesta ja siitä että hymyilen aina.

Todellisuudessa hymyni on tekohymy, kävin aina työpäivän aikana vessassa läiskimässä naamaani kun se puutui jatkuvasta väkisinhymyilystä. 

Vierailija
16/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sen saman näyttelijäviitan päällesi siellä työmaalla, eli esität pätevää, tekevää ja osaavaa.

Vierailija
17/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä taitaa mennä niin että joudut/pääset sairaslomalle nopeasti työn alettua kun tilanne käy ilmi. Sinun tilassasi moni on määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä puolen vuoden sairaspäiväraha kauden jälkeen.

Vaikea ja keskivaikea masennus ovat todella yleisiä kuntoutustuen perusteita. Siihen ei puolison tulot vaikuta, määräaikainen työeläke.

Vierailija
18/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat sen saman näyttelijäviitan päällesi siellä työmaalla, eli esität pätevää, tekevää ja osaavaa.

Niin. Näin me muutkin masentuneet ja ahdistuneet teemme. Vapaa-aika meneekin sitten sängynpohjalla kerätessä voimia seuraavaan työpäivään. Mutta elettävä on!

Vierailija
19/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan: tarvitset psykiatrin, vaikka sitten työterveyden kautta. Lääkkeitä kannattaisi kokeilla.

Vierailija
20/23 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YRITÄ! Miksi oot heti luovuttamassa? Luuletko, että me muutkaan jaksetaan? Pakko vaan, että saa leivän pöytään.