Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fyysinen/raskas ala, jossa työpaikkoja avoinna ja suht ok palkka?

Vierailija
02.09.2021 |

Oon insinööri, joka just hetki sitten jäänyt työttömäksi. Olin pitkään työelämässä - en kuitenkaan oman alani, mutta insinööritason - jossa vain istuin 8h päivässä koneella. Oon hakenut kyllä nyt "oman tasoisia" töitä, mutta oikeestaan ei innosta ne, koska tiedän niiden olevan vaan sitä samaa koneen kanssa pyörittämistä, vaan haluaisin fyysisempää/raskaampaa hommaa. Ongelmahan on tietysti se, että niistä raskaammista hommista maksetaan yleensä pienempää palkkaa kuin mihin olen tottunut.

Voisin kyllä mennä johonkin varastoon (olen nuorempana ollutkin) tai fyysiseen tuotantotyöhön (näistäkin on kokemusta). Onko teillä ehdotuksia Uusimaa - Päijät-Häme -akselilla (Vantaasta ylöspäin ja itään sekä Lahdesta alaspäin) tämänkaltaisista paikoista, joissa käteen jäävä palkka olis sen pari tonnia kuussa?

Sanon vielä, että rakennus- tai sähköalalle en voi lähteä, niille ei ole pätevyyksiä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varastoon niin älä ainakaan Sipoon Inexille.

Vierailija
2/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunto kestää, lähde ensiharvennuksille raivaussahahommiin, keväällä istuttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli yleisönaosastolla tarina.  Nuori mies oli kokkina pätkätöissä ns. nollasopimuksella.   Kokin työ on vaativaa - ei siinä mitään.  Palkka jäi kuukausitasolla luokkaan 1000 eruoa/kk.  

Nuori mies vaihtoi roskakuskiksi.   Vaaditaan toki c-korttia).  Työ on jossain määrin fyysisesti vaativaa ja työajat joskus epämukavat, mutta aivot saa jättää narikkaan (paitsi ehkä autoa peruutellessa).   Nyt kuukausipalkka on joskus jopa 4000 euroa/kk.   

Itse menisin roskakuskiksi, mutta tuskin ottavat, kun eläkeikään on enää pari vuotta.  Minulla on kaupallinen ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
4/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälässä on Tokmannin keskusvarasto, jonne on helppo päästä.

Vierailija
5/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilijoilla ne hommat teetetään.

Vierailija
6/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kunto kestää, lähde ensiharvennuksille raivaussahahommiin, keväällä istuttamaan

Tuossa ei pääse kahden tonnin bruttopalkaan.  Työ sinänsä on mukavaa.  Marjoja keräämällä - jos on auto - voi päästä jopa kahden - kolmen tonnin verottommiin tuloihin.  Myynti tietysti asiakkaille suoraan, vaikka ämpäreittäin ja facebookin kautta.  Ennenkuin joku narisee veroista, niin marjojen poiminnasta saatava tulo on verovapaata kaikille.  Nyt kausi on tosin ohi, paitsi puolukoista ja sienistä.

Vierailija
7/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuuslaitteisto/säiliöpuhdistaja. Paskaista, raskasta hommaa mutta hommaan ei juuri koulutusta tarvi ja liksa on asiallisesti "miesten keskipalkkaa parempi"

Vierailija
8/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapainepesua L&Tllä. Asiakaskohteet esim. elintarviketehtaita. On niin fyysistä ettei paljoa jaksa salilla käydä, paino tippui normaalipainon sisällä 7kg neljässä kuukaudessa.

Oleellisena miinuksena huono palkka (netto mulla 1400e), typerät työajat yleensä klo 16-->, sekä olematon työn arvostus.

Vierailija
9/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppo päästä joo, siellä olin kymmenen vuotta sitten. Aivan ala-arvonen paikka ja palkka. Täysien ikälisienkin kanssa jäädään just karvan päälle 2000/brutto. Ja menohan ei tosiaan oo kymmenen vuoden aikana muuttunut miksikään. Sanotaan näin, että silloin ku olin, niin vaikka olikin huono palkka niin riitti mulle kun asuin siitä muutaman kilsan päässä ja vuokra oli alhainen. Mutta niin epätoivoinen en ole, että sinne menisin uudestaan.

-Ap

Vierailija
10/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta paikkaa näetty kirjoitti:

Jos varastoon niin älä ainakaan Sipoon Inexille.

Just oli tämä kyllä mielessä. Mikäs on vikana? Palkka, työolosuhteet?

-Ap

Vierailija
11/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos metsähommat kiinnostavat, niin monitoimekoneen kuljettajan keskimääräisillä tuloilla pääsee juuri noin 2000 eron palkkaan.  Monitoimikone on siis se hemmetin iso kone metsässä jolla kaadetaan puut, karsitaan oksat ja lopuksi pinotaan rungot kasoihin.  Työ on sopivasti aivoja kuormittavaa ja sikäli raskastakin, että se kone keikkuu koko ajan.  Joudut ehkä hiukan laajentamaan työssäkayntialuetta ilmoittamastasi.

Vierailija
12/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli yleisönaosastolla tarina.  Nuori mies oli kokkina pätkätöissä ns. nollasopimuksella.   Kokin työ on vaativaa - ei siinä mitään.  Palkka jäi kuukausitasolla luokkaan 1000 eruoa/kk.  

Nuori mies vaihtoi roskakuskiksi.   Vaaditaan toki c-korttia).  Työ on jossain määrin fyysisesti vaativaa ja työajat joskus epämukavat, mutta aivot saa jättää narikkaan (paitsi ehkä autoa peruutellessa).   Nyt kuukausipalkka on joskus jopa 4000 euroa/kk.   

Itse menisin roskakuskiksi, mutta tuskin ottavat, kun eläkeikään on enää pari vuotta.  Minulla on kaupallinen ylempi korkeakoulututkinto.

Joo, yksi tuttu vaihtoi varastohommista roskakuskiksi ja kertoi samaa, että on kyllä hyvät tienestit. Harmi vaan, ettei mulla ole c-korttia, muuten voisi ollakin hyvä.

-Ap

Vierailija
13/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapainepesua L&Tllä. Asiakaskohteet esim. elintarviketehtaita. On niin fyysistä ettei paljoa jaksa salilla käydä, paino tippui normaalipainon sisällä 7kg neljässä kuukaudessa.

Oleellisena miinuksena huono palkka (netto mulla 1400e), typerät työajat yleensä klo 16-->, sekä olematon työn arvostus.

Kuulostaa hyvältä, mutta aika huono palkka, ei pahalla. Tarviiko tohon jotain erillistä koulutusta tms?

Vierailija
14/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, yksi tuttu vaihtoi varastohommista roskakuskiksi ja kertoi samaa, että on kyllä hyvät tienestit. Harmi vaan, ettei mulla ole c-korttia, muuten voisi ollakin hyvä.

-Ap

Kysy työkkäristä, jos niillä sattuisi olemaan joku sopiva kurssi tätä varten.  Sieltä saa kyllä paljon jelppiä, ja c-kortin suorittaminen ei ole ongelma, jos jo nyt on b -kortti ja ajokokemusta. 

Vierailija
15/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee hoitajapula ois kuulemma.

"Helsingin kaupunki on tehnyt diilin Terveystalon, Pihlajalinnan ja Mehiläisen kanssa siitä, että nämä kolme yritystä eivät palkkaa Helsingin kaupungilta lainkaan työntekijöitä"

Vierailija
16/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppo päästä joo, siellä olin kymmenen vuotta sitten. Aivan ala-arvonen paikka ja palkka. Täysien ikälisienkin kanssa jäädään just karvan päälle 2000/brutto. Ja menohan ei tosiaan oo kymmenen vuoden aikana muuttunut miksikään. Sanotaan näin, että silloin ku olin, niin vaikka olikin huono palkka niin riitti mulle kun asuin siitä muutaman kilsan päässä ja vuokra oli alhainen. Mutta niin epätoivoinen en ole, että sinne menisin uudestaan.

-Ap

No jaa, valittajat valittaa. Normaalit tessin mukaiset palkat + lisät päälle, kyllä sillä toimeen tulee. Kymmenessä vuodessa moni asia on muuttunut.

Vierailija
17/17 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kysy työkkäristä, jos niillä sattuisi olemaan joku sopiva kurssi tätä varten.  Sieltä saa kyllä paljon jelppiä, ja c-kortin suorittaminen ei ole ongelma, jos jo nyt on b -kortti ja ajokokemusta. 

Pistän korvan taakse tän, kiitos :)

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi