Miksi jotkut naiset puhuvat niin että ässä suhisee?
Kommentit (34)
Monella se EI ole puhevika, vaan ihan tietoinen valinta puhua niin.
Ettei kuulostaisi tavallisen tylsältä suomalaiselta.
Muuten miehetkin suhauttaisivat ässää, ja monet vanhat naiset.
Cooliutta tavoittelevat nuoret miehet ovat omaksuneet sanojen/tavujen virheellisen painotuksen.
Samasta syystä.
Eikö ole mukava kun erilaisia suhauttelijoita. Ihmisillä erilaiset suut ja hampaat joten s- suhauttelijoita on jos jonkinlaisia. Minua ei yhtään häiritse ja mukava kun kuulee erilaista suhauttelijaa.
Ap ei puhu puheviasta, vaan siitä, että jotkut naiset puhuvat omituisella ässällä, vaikka osaisivat sanoa normaalin ässän. Täällä sitten huonoitsetuntoiset puhevikaiset ottavat itseensä, vaikka ap ei ole tehnyt mitään väärää.
se voi johtua alapäästä, tuuli suhisee. sama kun räppänä ollut käytössä, narisee ja joskus pahasti venähtänyt repsottaa.
Naiset sitä ja naiset tätä... Eikö teillä palstan äijillä ole muuta tekemistä, kuin miettiä mitä kaikkea naisissa on vikana?
Mistä te sitten tiedätte, että kuka osaa sanoa ässän normaalisti, ja kenellä se on puhevika? Niin, ette yhtään mistään. Olen ollut nuori ässää suhautteleva nainen, nyt olen vanha ässää suhautteleva nainen.
Sitä nimitettiin pissis-ässäksi silloin kun se tuli muotiin. Ja sitähän se oli.
Onneksi se ei yleistynyt enempää, ehkä siksi että some oli jo keksitty ja pilkkaajat saivat myös äänensä kuuluviin ajoissa.
Nykyisin sitten on tämä loppukiekaus, jolla ilmaistaan puheenvuoron jatkumista. Sillä sentään on jokin toinenkin funktio kuin pelkkä päteminen.
Koska sana autisti kuulostaa paremmalta kun sen sanoo autiŝti
Pieneztä leuazta ja hammazväleiztä.
Vihaan sitä niin paljon! Meillä on valitettavasti toimistossa tällainen henkilö, joka esiintyy vieläpä usein Teams-kokouksissa. Korvia vihloo kuunnella sitä ässää. Pakko aina säätää ääntä mahdollisimman pienelle kun tää eukko tulee ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan samasta syystä kuin ärrän päräyttely. Eli puheviasta. Oletko kasvanut jossain oerunakuopassa,kun ettiedä tätä?
Hienoa kun aikuiset ihmiset jakkaa vi ttuilla toisen vammasta, olitko olevinaszi hauzka ja vizikäs? Haha- not. Olet hieno ihminen- not.
Harvinaisen keskenkasvuinen kommentti.
Tyhmään kysymykseen voi odottaa tyhmää vastausta.
Heseläiset ei osaa puhua. Pitäisi laittaa ne kaikki puheterapiaan.