Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat: Mitä teette töiden jälkeen?

Vierailija
02.09.2021 |

Opiskelin vuosia ja illat tein myös paljon kouluhommia ja juoksin opintoriennoissa. Nyt olen ollut muutaman vuoden töissä ja mietin aina välillä, mitä kaikkea tällä vapaa-ajalla voisikaan tehdä? Nyt tätä arvostaa kovasti kun ei ole koulutehtäviä tehtävänä, mutta aika usein sitä vain lösähtää työpäivän jälkeen sänkyyn :D

Toki luen, lenkkeilen, pelaan, ulkoilen, ongin, taiteilen, shoppailen, näen kavereita, siivoan jne. aina silloin tällöin :)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin nyt, kun oma lapseni on jo aikuinen ja harkkakuskaamiset ja viikonlopun pelireissut ja talkoovuorot ovat historiaa. 

Myös oma työni on sellaista " kausittaista" , että välillä on hiljaista ja välillä taas ei meinaa tunnit vuorokaudessa riittää. 

Näköjään sitä ei oikein koskaan osaa arvostaa mitä on. Tuolloin , kun kuskaaminen ja työt veivät ihan kaiken ajan , sitä oli iloinen, jos oli ennen kymmentä kotona. Nyt miettii, että tässäpä olisi aikaa jakaa heille, jotka painivat samojen juttujen kanssa. Ehkä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi johonkin hommaan ( sitäkin olen aikoinaan tehnyt)

Vierailija
2/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa, siivoan, teen ruokaa, nään kavereita, ulkoilen, luen.. riippuu mitä huvittaa tehdä sinä päivänä. Oon alkanut miettimään jonkun uuden kielen itseopiskelua 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ensin ja sitten nukun päiväunet sohvalla, katson televisiota, suunnittelen vähän seuraavaa työpäivää ja ennen yöunille nukahtamista luen kirjaa.

Vierailija
4/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudon, katon telkkaria, laitan ruokaa, luen, käyn treenaamassa, näen kavereita, siivoan ja nukun. Varmaan sitä samaa, mitä lapselliset sillä erotuksella, että voin tehdä asioita spontaanimmin.

Vierailija
5/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailen ja katson sarjoja.

Vierailija
6/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, otan ehkä päiväunet, käyn pitkällä lenkillä, teen iltapalaa, luen tai katson TV:tä, menen suht ajoissa nukkumaan. Pari kertaa viikossa arki-iltaisin tapaan ystäviä.

Vierailija
7/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Oon alkanut miettimään jonkun uuden kielen itseopiskelua 🤔

Totta, hyvä idea. Varsinkin, kun meilläkin on ajatus muuttaa joskus osaksi vuodesta pois Suomesta. 

1

Vierailija
8/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt pöllöillen tällä palstalla. - Huomaan tehneeni tätä liian paljon viime aikoina. Ehkä sitä voisi ottaa tavoitteeki vaikka lukea puolen tusinaa elmänkertaa ennen Joulua ai vaikka käydä pidemmillä lenkeillä mutta täällä pöllöly on vaan oudolla tavalla, jotenkin koukuttavaa...  

Vierailija
9/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen

Katson telkkaria

Palstailen

Katson youtubesta ilmailuaiheisia kanavia, varsinkin 74 Gear

Vierailija
10/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein jaksa tehdä mitään. ☹️ Tämä on suurimpia syitä siihen, miksei minulla ole lapsiakaan.

Vierailija
11/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kiireettömästä arjesta. En kaipaa mitään kummoista tekemistä joka päivälle.

Vierailija
12/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

After work olut, tai 10.

Elämä ihan umpitylsää ilman opiskelijarientoja.

Vierailija
13/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson telkkaria, kuuntelen äänikirjaa ja löhöän sohvalla, käyn kävelyllä/juoksulenkillä, käyn ryhmäliikuntatunnilla, oon puhelimella ja löhöän. Ysiltä alan henkisesti valmistautua nukkumaanmenoon ja 21.45 viimeistään sängyssä 🙂

Vierailija
14/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, runkkaan ja juon kaljaa.

Vierailija
15/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, menen salille tai lenkille, luen, katson telkkaria ja toisinaan käyn ulkona kavereiden kanssa.

Vierailija
16/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä itse haluan.

Vierailija
17/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielialasta. Jos masennus on pinnalla niin kotiintullessa voi laskea kulissit ja vaan pillittää jossain nurkassa. Sitten jos on parempi olo, niin käyn koirien kanssa lenkillä, annan niille ruoan ja katselen jotain telkkaohjelmaa/luen hetken.

Teen siis pelkkää iltavuoroa, varsinainen aktiviteetti hoidetaan siis ennen töitä.

Vierailija
18/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme hyvää kotiruokaa, tai valmista sellaista pakkasesta, jonneka runsain mitoin varaammekin  aina. Puutarha tuhansin kukin  kutsuu joka päivä, on ihana harrastus kummallekin. Talvella taas kirjallisuus, taide, kotoilu kaikkineen. Valokuvaus kesällä . n. 5000 kuvaa oikeiksi paperikuviksi kansioihin. Ompelu minulla, puolisolla erilaiset metalli ja puuhommat. Kaikenlaista kivaa tulee kokoajan toimiteltua.

Vierailija
19/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ratsastamaan. Olen tallilla. Kuten olen tehnyt viimeiset 40 vuotta.

Vierailija
20/37 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa tunnit riittää. Lenkkeilen koirien kanssa, tähän aikaan vuodesta esim. marjastan ja sienestän kun on vielä valoisaa. Luen välillä tätä nettiä (nollaa pään hyvin). Teen ruokaa alusta asti itse. Siivoan (inhokki, mutta pakko). Teen pihatöitä.

Lisäksi koiraharrastus vie 1-3 iltaa viikossa töiden jälkeen, mutta siinä tulee onneksi samalla koirat lenkitettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi