Lemmikkikäärme karannut :(
Onpa ollut huolimaton omistaja. Käärme parka nyt jossain kylmissään. Nälkään ei onneksi voi kuolla mutta paleltuu.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008236116.html?fbclid=IwAR0NsP61e6SLG…
Kommentit (14)
Hyi, laitoin vessanpöntön kannen päälle esineen, josta kuuluu ääntä, jos käärme pyrkii sieltä ulos. Asun akka lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Näiden pitäminen lemmikeinä pitäisi kieltää.
Miksi?
Trooppiset käärmeet ei kuulu pohjoiseen ilmastoon ja ne voi kuristaa ihmisen kuoliaaksi myös lapsen . Kyllä käärmeet kuuluu tappaa . Ne ei ole ihmisen ystäviä .
Liskot myös rotat kirjoitti:
Trooppiset käärmeet ei kuulu pohjoiseen ilmastoon ja ne voi kuristaa ihmisen kuoliaaksi myös lapsen . Kyllä käärmeet kuuluu tappaa . Ne ei ole ihmisen ystäviä .
Kuule tuollainen pari kiloinen kuningaspyton ei pysty tappamaan rottaa isompaa elävää otusta. Ne asuvat täällä pohjolassa ihmisillä ihan terraarioissa jonne niille luodaan optimaaliset olosuhteet. Luonnossakin tämä laji saattaa möllöttää samassa paikassa viikko tolkulla. Huomattavasti paremmin nämä soveltuvat työssä käyvän lemmikiksi kuin koira. Käärmeelle riittää ruoka 1-4vko välein ja puhdas vesi ja siisti terraario jossa piiloja ja lämmittelypaikka. Koira vaatii monta tuntia päivässä omistajalta. Käärme on verrattavissa akvaariokaloihin, katselulemmikki ihan. Normaalit käärmeenomistajat pitävät lukkoa terraariossa ettei näitä karkaamisia käy. Moni vaan aliarvioi käärmeen tai vaikka tsrantellan voimat, äkkiä työntävät terraarion kannen pois paikoiltaan ja karkumatka voi alkaa.
Minulla kävi aikoinaan sama tarantellan kanssa. Oli sellainen kämmenen kokoinen örkki ja tietty myrkyllinen. Meillä oli juhlat ja joku torvi oli siirtänyt terraarion kannen pois paikoiltaan. Aamulla krapulassa katselin että ei helvetti, elukka ottanut hatkat. Löytyi se sitten muutaman tunnin päästä, oli parkkeerannut itsensä kaverin lippiksen päälle joka oli hänen jalkopäässä sohvalla. Nostin elukan kaikessa hiljaisuudessa takaisin terraarioonsa ja mainitsin illalla juhlavieraille mitä oli käynyt. Lähes kaikki olivat hyvin järkyttyneitä, etenkin tämä kaveri kenen lippiksen päällä se oli töröttänyt.
Liukuoviterrassa pitää olla ehdottomasti lukko.
Ylhäältä aukeava terra sopii vain pienelle käärmeelle.
Itse siirsin k-phytonini liukuovelliseen lukon taakse n. 1 vuotiaana.
Huolimaton toi Saga kyllä on ollut! Oppiipa, jos matonsa löytää.
Tämä omistaja päästänyt käärmeensä karkuun omaa huolimattomuuttaan ja nyt surkeilee sitä jos naapurit estävät käärmeen pääsyn heidän vessanpytystä pois. Kuka haluaa käärmeen asuntoonsa, en itse ainakaan haluaisi. Tuollaiset lemmikit kiellettävä.
Kohta se käärme hyökkää jonkun pöntöstä. Onneksi en asu helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä omistaja päästänyt käärmeensä karkuun omaa huolimattomuuttaan ja nyt surkeilee sitä jos naapurit estävät käärmeen pääsyn heidän vessanpytystä pois. Kuka haluaa käärmeen asuntoonsa, en itse ainakaan haluaisi. Tuollaiset lemmikit kiellettävä.
Miksi? Vähemmän haittaa näistä lemmikkikäärmeistä on kuin vaikkapa koirista.
Se on ihan oikein , toivottavasti on vähempi ilkeitä ihmisiä .
Toivottavasti löytyy jostain kohtaa kämppää.
Ulkona on vähän turhan vilu matelevalle kaverille.
Ja pytyssä märkää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi aikoinaan sama tarantellan kanssa. Oli sellainen kämmenen kokoinen örkki ja tietty myrkyllinen. Meillä oli juhlat ja joku torvi oli siirtänyt terraarion kannen pois paikoiltaan. Aamulla krapulassa katselin että ei helvetti, elukka ottanut hatkat. Löytyi se sitten muutaman tunnin päästä, oli parkkeerannut itsensä kaverin lippiksen päälle joka oli hänen jalkopäässä sohvalla. Nostin elukan kaikessa hiljaisuudessa takaisin terraarioonsa ja mainitsin illalla juhlavieraille mitä oli käynyt. Lähes kaikki olivat hyvin järkyttyneitä, etenkin tämä kaveri kenen lippiksen päällä se oli töröttänyt.
🤮🤮🤮🤮 En ikimaailmassa vierailisi asunnossa, jossa on HÄMPPY lemmikkinä, hrrrrr.
Näiden pitäminen lemmikeinä pitäisi kieltää.