Kyllä on muuten virolaisissa lentoyhtiöissä todella ystävälliset lentoemännät!
Niissä ei myöskään nipoteta joka ikisestä pikku asiasta kuten että se ikkunan aurinkosuoja pitää olla laskeutuessa ylhäällä. Eikä siellä jankuteta 10x lennon aikana että tupakointi ja sähkötupakointi on kielletty. Ja palvelu ei ole sellaista ulkoaopetellun oloista, vaan jotenkin paljon aidompaa. Olin yllättynyt kun ajattelin että virolaisest on joskus vähän etäisiä, mutta ei ilmeisesti ainakaa lentoyhtiöissä ole sellaista porukkaa. Erittäin ystävällistä palvelua ollut nyt ainakin kahdella lennolla (eri lentoemännät).
Kommentit (34)
Suomalaiset harvemmin osaa asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ja näpsäkän näköisiä!
Näin on muuten!
Mitä ne virolaiset lentoyhtiöt on?
Vierailija kirjoitti:
Tuon kommentin kirjoitti huono kansallinen itsetunto. Ei me sen huonompia olla kuin muutkaan.
Aurinkosuojan ylhäällä pitäminen laskeutuessa kuuluu ihan vaan sellaiseen pikkuseikkaan kuin ilmailun turvallisuuskysymyksiin, samoin tupakointikielto. Mitäs kaikkia virolaisia lentoyhtiöitä taas olikaan olemassa?
Suomalaisilla on joku ihme tarve haukkua itseään. Esim omaa kotimaataan Suomea. Onko suomalaisilla jotain traumoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kommentin kirjoitti huono kansallinen itsetunto. Ei me sen huonompia olla kuin muutkaan.
Suomessa asiakaspalvelu on aika jäykkää. Kyllä ne asiat tulee usein selviksi sinänsä, mutta se vuorovaikutus on usein inhimisellä tasolla aika jäykkää. Ei toki aina. Poikkeuksia on tietysti. Olin vasta yhteydessä erääseen vakuutusyhtiöön Suomessa ja siellä oli todella poikkeuksellisen hyvä miespuolinen asiakaspalvelija. Hän osasi sekä asiat mutta myös vuorovaikutustaidot olivat poikkeuksellisen hyvät. Olin ihan ihmeissäni suorastaan.
Tupakointi ei ole sallittua missään lentoyhtiössä. Ihme aloitus taas. Turvallisuus ei ole nillittämistä! Toivottavasti virolaiset saavat kunnon palkkaa edes.
Pitääköhän Joe Bidenin nostaa aurinkosuoja laskeutuessa ylös kun hän matkustaa Air Force Onella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asiakaspalvelu on aika jäykkää. Kyllä ne asiat tulee usein selviksi sinänsä, mutta se vuorovaikutus on usein inhimisellä tasolla aika jäykkää. Ei toki aina. Poikkeuksia on tietysti. Olin vasta yhteydessä erääseen vakuutusyhtiöön Suomessa ja siellä oli todella poikkeuksellisen hyvä miespuolinen asiakaspalvelija. Hän osasi sekä asiat mutta myös vuorovaikutustaidot olivat poikkeuksellisen hyvät. Olin ihan ihmeissäni suorastaan.
Suomalainen asiakaspalvelu on aitoa, rehellistä ja jäykkää, asiapitoista. Meillä ei mielistellä eikä imarrella asiakasta ellei tämä sitä ansaitse. Amerikkalaiset esim. ovat niin mielin kielin, mutta vetävät vain roolinsa olematta aitoja ja tarkoittamatta todellisuudessa yhtään mitään muuta kuin rahat tänne kiitos.
Miksi Finnair toistaa sitä tupakointikieltoa 10 minuutin välein?
Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia asiakaspalvelussa kansalaisuudesta riippumatta. Jotkut on ystävällisiä ja jotkut jäykkiä. Ei sen vaikeampaa ole tajuta.
Suomalaiset lentoemännät on sellaisia "määräilijöitä" ja "komentelijoita", mutta virolaiset osaa aidon asiakaspalvelun paljon paremmin.
Ainoa poikkeus suomalaisten suhteen on se, jos matkustajana on pieni lapsi. Häneen suhtaudutaan kyllä sitten ihan eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on vai? Itse olen saanut yleensä aina tosi hyvää asiakaspalvelua Suomessa.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen asiakaspalvelu on aitoa, rehellistä ja jäykkää, asiapitoista. Meillä ei mielistellä eikä imarrella asiakasta ellei tämä sitä ansaitse. Amerikkalaiset esim. ovat niin mielin kielin, mutta vetävät vain roolinsa olematta aitoja ja tarkoittamatta todellisuudessa yhtään mitään muuta kuin rahat tänne kiitos.
En mäkään pidä mielistelevästä palvelusta. Mutta suomalainen palvelu on kuitenkin usein aika jäykkää.
Nimeä virolainen lentoyhtiö. Odotan.
Typerä aloitus. Tyypillisen alemmuuskompleksista kärsivän suomalaisen aloitus. Tätä näkee melkein kaikkialla. Ei ihme, sillä suomalaisia on alistettu vuosisatoja ja pidetty alempiarvoisina. Kai tämä on jotain traumaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääköhän Joe Bidenin nostaa aurinkosuoja laskeutuessa ylös kun hän matkustaa Air Force Onella?
Tai Putinin kun hän lentää omalla erikoiskoneellaan?
Miksi CIA:n kone muuten sai laskeutua Helsinki-Vantaalle niin, että kaikkia aurinkosuojat olivat alhaalla koko koneessa? Tekiköhän Suomi tuosta valituksen?
Onneksi olkoon!