Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetelkaa kirjoittamaan työhakemuksia!

Vierailija
07.10.2014 |

Oikeasti, ei voi kuin nauraa näille muutaman kappaleen hakemuksille, joissa kaikki sisältö on itsensä ylistämistä ja "kauppaamista".

Ja kun lähetätte hakemuksia sähköpostilla, niin kirjoittakaa alustukseksi muutakin kuin "Hakemus ja CV liitteenä"

MUTTA, älkää laittako sitä hakemusta siihen sähköpostin viestikenttään, mikään ei ole niin junttia. Eli ytimekäs alustusviesti, liitteinä hyvä ja tiivis työhakemus + KUVALLINEN CV.

En sano mitään näistä idiooteista, jotka kirjoittavat alustukseksi täsmälleen saman työhakemuksen ja liittävät hakemuksen vielä liitteenä viestiin.

Ei ihme että suomessa on työttömyyttä. Varsinkin nuorilta tulee ihan käsittämättömiä hakemuksia.

t. Rekry

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se hakemus suoraan e-mailin viestikenttään. En minä ainakaan liitetiedostoja jaksa edes katsoa, ei minua edes kiinnosta se CV, kun hakijoita on miljoona. Otan sen joka osaa kirjoittaa mielenkiintoisimman hakemuksen.

Vierailija
2/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katselee tämän palstan oikeakirjoituksen tasoa niin voiko muuta odottaa? En kykenyt parempaan, enään, puollustus, asiantuntia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan laita mitään kuvaa. 

Olkaa ilman hyvää työntekijää sitten, jos ei normaalit pärstättömät CV:t kelpaa.

Vierailija
4/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä ole duunissa ainakaan mun alani rekryssä. Veikkaan, että välität jotain "markkinointiduunia", siis misukoita promoamaan baareihin alkoholituotteita tms.

Vierailija
5/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on junttia että hakemus on spostin viestikentässä? Mistä me voidaan yhden happaman hr:n mieltymykset tietää?

Vierailija
6/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:47"]

No en todellakaan laita mitään kuvaa. 

Olkaa ilman hyvää työntekijää sitten, jos ei normaalit pärstättömät CV:t kelpaa.

[/quote]

Saan satoja hakemuksia päivässä. Jos olen sillä tuulella, että jaksan edes avata ansioluetteloita, niin kyllä niistä mieleen jäävät ne kuvalliset sellaiset.

Vierailija
7/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoija varmasti tietää että työhakemusta arvioidessa tulee huomioida ainoastaan työn suorittamisen kannalta relevantit asiat. Eli ellet ole palkkaamassa mallia, valokuva ei todellakaan ole tarpeellinen. 

Vierailija
8/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pidän tyhmänä ihmistä, joka yrittää promota ulkonäköään CV:ssä. Eli ehdottomasti ei mitään selfieitä sinne.

Vierailija
9/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin hakemukseni sisälsi viisi lausetta. Kutsuttiin haastatteluun. Sain työn. 5000€/kk.

Vierailija
10/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen rekry taas. Kansantalouden kannalta yksi turhimmista asioista mitä ihminen voi opetella on työn hakeminen. Silti siihen sijoitetaan yhteiskunnan verovaroja aivan helvetisti, koska jokainen joka on kuukautta pidempään työttömänä, joutuu melkein pakosta työnhakukurssille. 

Vierailija
11/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:51"]

Viimeisin hakemukseni sisälsi viisi lausetta. Kutsuttiin haastatteluun. Sain työn. 5000€/kk.

[/quote]

"Tiedän, mitä teit naapurin Jonnen kanssa. Olen työtön. Palkkaa minut tai kerron vaimollesi. Palkan paree alkaa vitosella. Perässä kolme nollaa."

Vierailija
12/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs nuorille opetetaan kattavasti hyvän CV:n tekoa? Minä sain ensimmäisen kosketukseni hyvän CV:n tekoon oikeastaan vasta n. 20-25-vuotiaana. Kysyn ihan uteliaisuudesta siis. 

Ja mitkä olisivat omat lyömättömät vinkkisi hyvään CV:n kirjoittamiseen? Tällä aloituksella ei saa sinustakaan järin asiantuntevan rekrytoijan kuvaa. 

Vierailija
13/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista jos rekrytoija lukee ihmisten työhakemuksia kunnolla vain jos sattuu olemaan sillä tuulella. Todella ammattimaista. Voin kuvitella työntekijöiden tason tuollaisella rekryllä.

Vierailija
14/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelisin kirjoittamaan parempia työhakemuksia, jos vain osaisin. En ole toistaiseksi löytänyt ainuttakaan esimerkkiä hyvästä hakemuksesta, enkä oikein tyhjästäkään osaa keksiä. Mallihakemukset kun tuntuvat yleensä olevan tyyliä "kirjoita tässä kappaleessa työkokemuksestasi".

Vierailija
15/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella. Eräs tuttavani kysyi minulta, miten olen päässyt töihin yritykseen, jossa työskentelen, olisi itsekin kiinnostunut siellä työskentelystä. Kyseessä on muutaman työntekijän firma, ja kehotin häntä ottamaan yhteyttä esimieheeni. Kuitenkin pian yrityksen sähköpostiin (jota itsekin hoitelen) kolahti nettisivujen palautelomakkeen kautta laitettu viesti, joka kuului kokonaisuudessaan jotakuinkin näin:
"Olen (tuttavan nimi) ja aloittanut syksyllä opinnot alalla x ja etsin työtä opiskelujen oheen. Olisin kiinnostunut työskentelemään yrityksessänne.

(Allekirjoitus, ja mailiosoite tyyliin naminami_2000@hotmail.com)"

Vakuuttavaa, kerrassaan. Tiedän tosin hänen olevan koulutukseltaan lähihoitaja, joten ehkä siinä työtilanteessa riittää, kun ilmaisee kiinnostuksensa ko. työpaikkaan.

Vierailija
16/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan jo, kiitos kysymästä. Ikinä en ome kuvaani laittanut ja saateviesti aina ollut "hei! Liitteenä hakemukseni ja cv:ni paikkaan x". Olen saanut jokaikisen paikan.

Vierailija
17/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla kuva? Jotta rekrynä toimiva haahka voi automaattisesti blokata pois itseään viehättävämmät yksilöt.

Vierailija
18/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kappaletta siihen pitäisi oikeen kirjottaa ja mitä sisältämään sitten?

Vierailija
19/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:51"]

[/quote]

"Tiedän, mitä teit naapurin Jonnen kanssa. Olen työtön. Palkkaa minut tai kerron vaimollesi. Palkan paree alkaa vitosella. Perässä kolme nollaa."

[/quote]

Tässä on itse asiassa 7 lausetta. VAikka kyllä vain 5 virkettä. Ei sillä, keskustelu on ihan alkoituksensa arvoinen.

Vierailija
20/25 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs firmaa aloittaja edustaa? Tietää olla laittamatta sinne hakemuksia :)

Rekryt menee ainakin monesti näillä rekryfirmoilla aivan pieleen, kokemusta on ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme