Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa töykeä lääkäri. Ymmärrän että päivystyksessä on kiire, mutta miksi pitää olla töykeä?

Vierailija
02.09.2021 |

Ei tervehtinyt kun tuli huoneeseen (odotin sairaanhoitajan luona lääkäriä). Tervehdin ja esittelin itseni ja lääkäri vain kysyi hoitajalta että mikä vaiva mulla on. Hoitaja kertoi epäilemäänsä diagnoosia ja lääkäri silmämääräisesti tiuskaisi hoitajalle "joo se se varmasti on". Katsoi paikan, joka mulla reistailee ja pyysi mun tekemään tiettyä liikettä. Yritin tehdä sitä parhaani mukaan, mutta koska mulla on tämä oire, ei se onnistunut. Lääkäri tiuskaisi, että "yritä edes, että päästään eteenpäin". Yritin, mutta en edelleenkään voinut tehdä paremmin. Lääkäri huokaisi, lähti pois huoneesta ja murahti omasta ovelta että kirjoittaa reseptin. Ei edes hyvästellyt. Sairaanhoitaja pahoitteli lääkärin kireää käytöstä, vaikka eihän se hänen vikansa ole.

Kuusi vuotta opiskelevat ja tällä tyylillä kohdataan potilaat? Ei voida edes potilasta tervehtiä, ei edes silloin kun potilas tervehtii ensin. Joo terve...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on joku mulkku yksilö. Ei kaikki ole tuollaisia. 

Vierailija
2/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin useimmista lääkäreistä tullut ylimielinen vaikutelma. Ei olisi vaikeaa tehdä potilaan olosta edes hieman mukavampaa ystävällisellä tervehdyksellä, mutta kai se on liikaa vaadittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärässä ammatissa.

Vierailija
4/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opiskeluajan pituus liittyy tähän?

Vierailija
5/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on joku mulkku yksilö. Ei kaikki ole tuollaisia. 

Ei mutta iso osa on tosi omituisia. Asiansa ovat kyllä hoitaneet, mutta muuten ihan ihmeellisiä tapauksia.

Vierailija
6/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse päivystykseen töihin kun ap:n kaltaiset av-mammat tulee päivästä toiseen valittamaan peräpukamiaan. Kyrsiintyy sitä vähemmästäkin.

Vierailija
7/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: ehkä siten, että pitkässä opiskeluajassa ehtisi opiskella ihmissuhdetaitojakin.

Vierailija
8/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse päivystykseen töihin kun ap:n kaltaiset av-mammat tulee päivästä toiseen valittamaan peräpukamiaan. Kyrsiintyy sitä vähemmästäkin.

Sitten pitöisi tohtorin suuntautua vaikkapa tutkimustyöhon, jossa ei potilaita tarvitse niin kohdata. Just sayin’…

Vierailija
9/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lääkärit harjoittele vuorovaikutustaitoja. Korjatkaa jos olen väärässä. Niillä on sen sijaan kaikkea mitä ihmeellisempää teoriaa. Vuorovaikutuskurssit ei kuitenkaan tekisi lääkäreille pahaa -tai soveltuvuuskokeet.

Vierailija
10/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ois kuinka stressiä tai ois kyllästynyt työhönsä, vois silti minun mielestä yrittää pitää mielessään sen, että potilas on ihminen, jolla on tunteet. Jokainen ihminen haluaa tuntea itsensä arvostetuksi. Tämän vois lääkärikin koittaa muistaa, edes sen verran, että tervehtii potilasta ja katsoo silmiin eikä puhu potilaalle vain työparinsa kautta. Ap

Vierailija
11/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin törmää aina aika ajoin.

Olin pojan kanssa erikoislääkärillä, oli sattunut vahinko jonka vakavuus selvisi vasta magneettikuvissa 3 viikkoa tapaturman jälkeen. Jos vamma olisi tiedetty heti, olisi pitänyt leikata. Lääkäri kysyi onko pidetty tukea ja sanoin ei, edellinen lääkäri ei puhunut sellaisesta mitään. Lääkäri nauroi ylimielisesti että vai ei sanonut, lääkärinkö se side olisi pitänyt antaa.

Jäi ikävä olo tuosta. Mistä hitosta minä olisin voinut tietää jos ei lääkärikään. Joskus tuntuu kun ei itse ole hoito-alalla niin siellä suhtaudutaan tietämättömiin vanhempiin ylimielisesti.

Vierailija
12/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään taas yksi esimerkki siitä, minkä takia kouluihin ei pitäisi päästä pelkällä todistuksella. Hyvät paperit ei takaa soveltuvuutta millekään alalle eivätkä myöskään hyviä ihmissuhdetaitoja mitä kuitenkin monissa toissä tarvitaan.

Vierailija
13/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soveltuvuuskokeet lääkäreille, ihan niinku psykassa. Loistava idea siellä taka-vasemmalla!

Vierailija
14/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä palautetta. Toivottavasti joku niitä lukee ja voi lääkäreitä muistutella kohtaamisen tärkeydestä. Matemaattista älyä on, mutta sosiaalista älyä ei.

Vierailija
15/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jostain dokumentista, että lääkäri oli sanonut keskenmenon kärsineelle potilaalle: "Tavara esiin, niin päästään lähtemään kotiin." 

Lääkäreille ei anneta minkäänlaista koulutusta potilaiden kohtaamiseen. Jos on joku kuspää asialla, niin varmasti saa huonoa kohtelua, eikä voi asialle oikein mitään. Voihan siitä valittaa, jos jaksaa käydä pitkän prosessin läpi. 

Vierailija
16/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärässä ammatissa.

Patologia saattaisi olla se todellinen kutsumus.

Mutta jos joutuu kysymään diagnoosit hoitajalta, niin ehkei riitä rahkeet vainajienkaan hoitamiseen.

Vierailija
17/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea voi osata. Sorry.

Vierailija
18/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä henkeä uhkaava juttu sulla oli ?

Vierailija
19/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä henkeä uhkaava juttu sulla oli ?

Harvemmin sitä henkeä uhkaava tilanne on, kun lääkärin tarvetta esiintyy, pösilö!!

Vierailija
20/26 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin koulutuksessa on vähemmän psykologiaa kuin lähihoitajan joka suuntautuu mielenterveys- ja kriisityöhön.

Ei siis ihme, että on tuollaisiakin apinoita kys ammattikunnassa ja vielä vähemmän on ihme, että tarjoavat jokaiseen vaivaan erilaisia tabletteja, kun ei tule pieneen mieleenkään psyykeen vaikutus ihmisen fyysiseen vointiin.