Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te Ebolan leviämistä Eurooppaan pelkäväät

Vierailija
07.10.2014 |

Pahoittelut typerästä otsikosta. En tiennyt miten tämän paremmin muotoilisin. Toki myös itse kammoksun kyseistä tautia, mutta en ole vakuuttunut siitä että se tulee Suomen tai muut Euroopan maat tuhoamaan. Te jotka hysteerisesti pelkäätte leviämistä, oletteko katsoneet uutisia? Lukeneet linkkejä? Ebola leviää tietämättömien ihmisten keskuudessa, kenellä ei suurimmalla osalla ole alkeellisintakaan hygieniakäsitystä. Asumistiheys on tiivis, eikä suurimmalla osalla ole edes juoksevaa vettä tai saippuaa.

Olen viime päivinä katsonut paljon erilaisia videoita pahimmilta alueelta, samoin kuin lukenut erilaisia artikkeleja. Näissä videoissa on yhteistä mm. se, että sairastuneen koko perhe on (ilman mitään suojavarusteita) viemässä sairastunutta sairaalaan. Ihmiset liikkuvat sairastuneiden parissa ilman suojavarusteita, eivätkä kotonaan pese edes käsiään tullessaan sairaalasta - saati desinfioi tai polta vaatteitaan.

Näissä maissa tietämättömyys on niin suurta, että auttajia vastaan hyökätään ja suorastaan ''kieltäydytään'' parantumasta tai kohentamasta tilannetta. Ebola-sulku on aiheuttanut suurta kansannousua maissa- Ebolavalistajia on mm. löytynyt kuolleina, kurkut viillettyinä auki. Potilaita karkaa jatkuvasti sairaaloista, ja he riitinomaisesti juoksevat veristen lakanoidensa kanssa pitkin katuja levittäen bakteereja. Hautajaisissa vainajia kosketellaan ja jopa suudellaan.

Lisäksi uskon kyllä siihen, että mikäli Ebola todella tulisi Eurooppaan, niin rajat kyllä menevät kiinni. Tällä hetkellä siihen ei vain ole tarvetta, sillä tauti riehuu toisella puolella maapalloa, ja vain yksi tartuntamaasta poistunut potilas on onnistunut länsimaisessa ympäristössä tartuttamaan yhden ihmisen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:38"]

Ei minulla suurempaa pelkoa ole, huolettaa vain kuinka suojelen perhettäni, lapsiani jos se suomeen tulee.

[/quote]

Sulkeudutte kotiinne ja pistätte ovet ja ikkunat kiinni ilmastointiteipillä, ettei mikään tule sisään tai mene ulos. Istutte pimeässä huoneessa kaikki ruokapöydän alla ja rukoilette valitsemaanne jumalaa. Eivätkö uskovaiset sanokin, että jumala hoitaa homman, kun vähän rukoilee?

[/quote]

Harmi kun en tippaakaan uskovainen. Mitäs nyt sitten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelännyt mitään influenssia, en sikaa, enkä lintua, en ole ottanut rokotteita, ajattelin, että kestän flunssan kyllä. En pelkää myöskään putinia, vaikka hän arvaamaton hullu vallanhaluinen onkin. Mutta ebola on eri asia. Ihmiskunnalle siis. Eurooppaan varmasti tulee, mutta jos ei mutatoidu ilmasta tarttuvaksi, niin en usko, että meillä on hätää. Säälittää vain juuri kaikki köyhät, huonon hygienian maat, joissa asutaan tiiviisti, kuten juuri afrikka, intia ja kiina. Sinne tuo on kauhea asia.

Vierailija
24/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:49"]Mua ei huoleta ebolaan tulo Suomeen, koska meillä on hyvä sairaanhoito ja todennäköisyys selvitä taudista tulee olemaan paljon suurempi. Afrikassa hoitona on vain parasetamoli ja onnekkaat saavat kanyylin käteen ja nesteytystä. Suomessa tehohoito nahdollisuudet ja länsimaat muutenkin saavat ensimmäisenä ebola-lääkkeet (vaikka nyt ZMapp on loppu niin uusia testataan jo esim.Dallasin ebola-potilaalle. Kolmanneksi Suomessa saa varmisti niin kovat kipulääkkeet, että tautiin kuoleminen on paljon mukavampaa kuin Afrikassa, jossa ihmiset kuolevat maassa makaen ilman mitään hoitoa,edes kipulääkettä.

Itse olen niin huolissani afrikkalaisista, että en enää pysty katsoa ebola-videoita (esim. CNN:n koosteet, lääkärit ilman rajoja videot jne.)
Olen näissä videoklipeissä nähnyt niin kammottavia kuvia,joissa pienet lapset makaavat alastomina maassa ja tekevät kuolemaa.Lukekaa lääkärit ilman rajoja-sivuston uutisia ja raportteja. Ihmiset, perheet yhdessä, kuolevat tai odottavat kuolevansa tämän kammottavan kuoleman ilman hoitoa. Taudin viimeisessä vaiheessa verta tulee suusta,silmistä ja korvista. Sairaille ei ole tilaa ebola-hoitokeskuksissa ja he kuolevat maassa maaten, on raskaana olevaa äitiä ja vauvaa. Tämä on ihmiskunnan kamalin katastrofi. Tämä on sanoinkuvaamattoman kamalaa kärsimystä Afrikassa.
[/quote]

Mun tekee pahaa etenkin ne raskaana olevat vauvat :(((((

Vierailija
25/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten aikamoinen friikki, se raskaanaoleva vauva. Eipä niitä taida muualla ollakaan kuin Afrikassa...

Vierailija
26/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:38"]

Ei minulla suurempaa pelkoa ole, huolettaa vain kuinka suojelen perhettäni, lapsiani jos se suomeen tulee.

[/quote]

Sulkeudutte kotiinne ja pistätte ovet ja ikkunat kiinni ilmastointiteipillä, ettei mikään tule sisään tai mene ulos. Istutte pimeässä huoneessa kaikki ruokapöydän alla ja rukoilette valitsemaanne jumalaa. Eivätkö uskovaiset sanokin, että jumala hoitaa homman, kun vähän rukoilee?

[/quote]

Harmi kun en tippaakaan uskovainen. Mitäs nyt sitten? 

[/quote]

Teette niin kuin sanoin, mutta ette rukoile. Yksinkertaista.

Vierailija
27/54 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebola ja muut verenvuotokuumeet on paljon vanhempi juttu kuin oku hiv. Ei siis todellakaan ole "uusi" tauti leviämässä. 

Vierailija
28/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:49"]

Mua ei huoleta ebolaan tulo Suomeen, koska meillä on hyvä sairaanhoito ja todennäköisyys selvitä taudista tulee olemaan paljon suurempi. Afrikassa hoitona on vain parasetamoli ja onnekkaat saavat kanyylin käteen ja nesteytystä. Suomessa tehohoito nahdollisuudet ja länsimaat muutenkin saavat ensimmäisenä ebola-lääkkeet (vaikka nyt ZMapp on loppu niin uusia testataan jo esim.Dallasin ebola-potilaalle. Kolmanneksi Suomessa saa varmisti niin kovat kipulääkkeet, että tautiin kuoleminen on paljon mukavampaa kuin Afrikassa, jossa ihmiset kuolevat maassa makaen ilman mitään hoitoa,edes kipulääkettä. Itse olen niin huolissani afrikkalaisista, että en enää pysty katsoa ebola-videoita (esim. CNN:n koosteet, lääkärit ilman rajoja videot jne.) Olen näissä videoklipeissä nähnyt niin kammottavia kuvia,joissa pienet lapset makaavat alastomina maassa ja tekevät kuolemaa.Lukekaa lääkärit ilman rajoja-sivuston uutisia ja raportteja. Ihmiset, perheet yhdessä, kuolevat tai odottavat kuolevansa tämän kammottavan kuoleman ilman hoitoa. Taudin viimeisessä vaiheessa verta tulee suusta,silmistä ja korvista. Sairaille ei ole tilaa ebola-hoitokeskuksissa ja he kuolevat maassa maaten, on raskaana olevaa äitiä ja vauvaa. Tämä on ihmiskunnan kamalin katastrofi. Tämä on sanoinkuvaamattoman kamalaa kärsimystä Afrikassa.

[/quote]

Hoito ei auta mitään kun mikään lääke ei toimi Ebolaan. 

Vierailija
29/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:26"]

Olen tietyllä tavalla kanssasi samaa mieltä. Toisaalta on hirveän surullista ja pelottavaa ajatella, että jossain tuolla Suomen ulkopuolella leviää taas uusi tappava tauti. Ebola voi yltyä pahemmaksi kuin HIV koska se tekee niin tuhoisaa jälkeä. Jos Euroopan rajat joskus menevät kiinni, täytyy tilanne olla jo todella huono. Entä kun Ebola leviää Etelä-Amerikkaan, Kiinaan tai Aasian muihin köyhempiin valtioihin? Minua pelottaa mitä paniikki saa aikaan. Maailman talous ja ruokajärjestelmät menevät ainakin joltain osin uusiksi. 

[/quote]

Nimenomaan, mutta siis tarkoitin että meillä täällä Suomessa tuskin tulee olemaan mitään hätää asian suhteen. Sen sijaan juurikin mainitsemasi maat tai vaikkapa Intia - tulevat kaikki olemaan todella huonossa tilanteessa mikäli tauti pääsee leviämään. :(

-ap

[/quote]

Vaan sepä tässä juuri huolettaakin, että perheenjäseniäni on jälleen lähdössä maailmalle. Ellen väärin muista, niin Madridissa vaihtavat konetta. Viimeksi tytär lähti Meksikoon juuri silloin, kun siellä sikainfluenssa alkoi tappaa väestöä. En toki panikoi asian suhteen. mutta en nyt täysin luottavaisin mielinkään. 

Vierailija
30/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:18"]

Pahoittelut typerästä otsikosta. En tiennyt miten tämän paremmin muotoilisin. Toki myös itse kammoksun kyseistä tautia, mutta en ole vakuuttunut siitä että se tulee Suomen tai muut Euroopan maat tuhoamaan. Te jotka hysteerisesti pelkäätte leviämistä, oletteko katsoneet uutisia? Lukeneet linkkejä? Ebola leviää tietämättömien ihmisten keskuudessa, kenellä ei suurimmalla osalla ole alkeellisintakaan hygieniakäsitystä. Asumistiheys on tiivis, eikä suurimmalla osalla ole edes juoksevaa vettä tai saippuaa.

Olen viime päivinä katsonut paljon erilaisia videoita pahimmilta alueelta, samoin kuin lukenut erilaisia artikkeleja. Näissä videoissa on yhteistä mm. se, että sairastuneen koko perhe on (ilman mitään suojavarusteita) viemässä sairastunutta sairaalaan. Ihmiset liikkuvat sairastuneiden parissa ilman suojavarusteita, eivätkä kotonaan pese edes käsiään tullessaan sairaalasta - saati desinfioi tai polta vaatteitaan.

Näissä maissa tietämättömyys on niin suurta, että auttajia vastaan hyökätään ja suorastaan ''kieltäydytään'' parantumasta tai kohentamasta tilannetta. Ebola-sulku on aiheuttanut suurta kansannousua maissa- Ebolavalistajia on mm. löytynyt kuolleina, kurkut viillettyinä auki. Potilaita karkaa jatkuvasti sairaaloista, ja he riitinomaisesti juoksevat veristen lakanoidensa kanssa pitkin katuja levittäen bakteereja. Hautajaisissa vainajia kosketellaan ja jopa suudellaan.

Lisäksi uskon kyllä siihen, että mikäli Ebola todella tulisi Eurooppaan, niin rajat kyllä menevät kiinni. Tällä hetkellä siihen ei vain ole tarvetta, sillä tauti riehuu toisella puolella maapalloa, ja vain yksi tartuntamaasta poistunut potilas on onnistunut länsimaisessa ympäristössä tartuttamaan yhden ihmisen.

[/quote]

Minä pelkään sitä että joku käyttää tuota aseena. Sitä on erittäin helppo valmistaa lisää, erittäin helppo levittää ja erittäin vaarallinen. 

Vierailija
31/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUOSSA EBOLAAN LIITTYEN MUUTAMIA LINKKEJÄ ASIANTUNTIJAN NÄKEMYKSESTÄ !!!

http://adf.ly/sgu1w

http://adf.ly/sjbJo

http://adf.ly/sk198
http://adf.ly/sk198

http://adf.ly/sjgbS

http://www.linkbucks.com/APCGX

terveisin jukka n

Vierailija
32/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 15:25"]

Kaikki ulkomaille matkustavat pitäisi jättää sinne. Rajat kiinni.

[/quote]

Tässä olen kyllä pitkälti samaa mieltä. Jokainen länsimaalainen kyllä tietää mikä tilanne Afrikassa nyt on, ellei ole täysin tynnyrissä elellyt koko vuotta. Jos sinne matkustaa, tuli se riski tosiaan olla oma, eikä koko oman maan kansalaisten.

Jonkinlainen karanteeni olisi myös hyvä. Eli esimerkiksi kaksi kuukautta pakollisena täydessä karanteenissa mikäli tulet kotiin ebola-alueelta.

En usko ebolan tulevan Suomeen, ainakaan niin massiivisena mitä se on Afrikassa, mutta silti hieman huolestuttaa.

Vierailija
33/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:10"]

Musta surma tappoi aikanaan puolet Helsingin väestöstä. Kuolleita haudattiin mm. Ruttopuistoon, jossa oli yksi lukuisista joukkohaudoista.

[/quote]

Niin. Mustan surman aikaan elinolotkin olivat "hieman" toista. Tämähän oli valloillaan 1300 -luvulla, jolloin pelkkään kuumeeseen kuoleminen oli yleistä ja ylipäätään ihmisten keskimääräinen elinikä oli todella lyhyt verrattuna nykypäivään. Silloin oli myös täysin normaalia kuolla synnytykseen.

Hygienia oli siihen aikaan meilläkin samaa tasoa kuin nyt Afrikan huonommissa osissa. Lisäksi ruttoon kuolleiden ruumiita dumpattiin kadulle, ennenkuin niitä alettiin polttamaan.

Vierailija
34/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:14"]

Olen tietyllä tavalla kanssasi samaa mieltä. Toisaalta on hirveän surullista ja pelottavaa ajatella, että jossain tuolla Suomen ulkopuolella leviää taas uusi tappava tauti. Ebola voi yltyä pahemmaksi kuin HIV koska se tekee niin tuhoisaa jälkeä. Jos Euroopan rajat joskus menevät kiinni, täytyy tilanne olla jo todella huono. Entä kun Ebola leviää Etelä-Amerikkaan, Kiinaan tai Aasian muihin köyhempiin valtioihin? Minua pelottaa mitä paniikki saa aikaan. Maailman talous ja ruokajärjestelmät menevät ainakin joltain osin uusiksi. 

[/quote]

Nimenomaan, mutta siis tarkoitin että meillä täällä Suomessa tuskin tulee olemaan mitään hätää asian suhteen. Sen sijaan juurikin mainitsemasi maat tai vaikkapa Intia - tulevat kaikki olemaan todella huonossa tilanteessa mikäli tauti pääsee leviämään. :(

-ap

[/quote]

Vaan sepä tässä juuri huolettaakin, että perheenjäseniäni on jälleen lähdössä maailmalle. Ellen väärin muista, niin Madridissa vaihtavat konetta. Viimeksi tytär lähti Meksikoon juuri silloin, kun siellä sikainfluenssa alkoi tappaa väestöä. En toki panikoi asian suhteen. mutta en nyt täysin luottavaisin mielinkään. 

[/quote]

Tyttäresi ei liene kruunun kirkkain kynttilä?

Vierailija
35/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:14"]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Tyttäresi ei liene kruunun kirkkain kynttilä?

[/quote]

Jaa, miten sen nyt ottaa. Mutta työmatkalle minäkin joudun lähtemään silläkin riskillä, että lentokoneessa vieressäni istuva sairastaisi ebolaa. Täytyy vaan toivoa parasta.

Vierailija
36/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:10"]

Musta surma tappoi aikanaan puolet Helsingin väestöstä. Kuolleita haudattiin mm. Ruttopuistoon, jossa oli yksi lukuisista joukkohaudoista.

[/quote]

Niin. Mustan surman aikaan elinolotkin olivat "hieman" toista. Tämähän oli valloillaan 1300 -luvulla, jolloin pelkkään kuumeeseen kuoleminen oli yleistä ja ylipäätään ihmisten keskimääräinen elinikä oli todella lyhyt verrattuna nykypäivään. Silloin oli myös täysin normaalia kuolla synnytykseen.

Hygienia oli siihen aikaan meilläkin samaa tasoa kuin nyt Afrikan huonommissa osissa. Lisäksi ruttoon kuolleiden ruumiita dumpattiin kadulle, ennenkuin niitä alettiin polttamaan.

[/quote]

Ja unohtui vielä, että suuren osan mustan surman tartuttamistyöstä tekivät rotat. Eipä taida Helsingin rottakantakaan olla samaa luokkaa kuin 1300 -luvulla.

Vierailija
37/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:22"]

En ole mikään hysteerikko, mutta itse taas ajattelen, että ebolan leviäminen Eurooppaan ja jopa Suomeenkin on väistämätöntä. Ei välttämättä yhtä isossa mittakaavassa kuin Afrikan maissa, mutta kuitenkin.

[/quote]

Näin minäkin uskon. Suomeen tuli sars, lintuinfluenssa ja sikainfluenssakin. Ebolakin tulee. Moniko siihen sairastuu ja kuolee...vaikea sanoa. Oma arvaukseni on, että noin 10 lasta ja 20 aikuista.

Vierailija
40/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2