Kokemuksia ihokarvojen laserpoistosta
Onko kellään kokemusta karvojen laserpoistosta?
Olen alkanut harkita karvojen laserpoistoa kainaloista ja bikinirajoilta. Kiinnostaisi kuitenkin tietää kuinka hyviä ja pysyviä tuloksia laserpoistolla on mahdollista saavuttaa. Aiheesta tuntuu olevan vaikeaa löytää luotettavaa tietoa. Minulla on tummat, melko vahvat ihokarvat ja vaalea iho, joten lähtökohtaisesti laserkäsittelyn pitäisi kai soveltua tyypilleni.
Jotkin Suomessa toimivat (suomalaiset...?) klinikat mainostavat kainalokarvojen pysyvää laserpoistoa kertakäsittelyllä. Käsittelyn hinta on reilusti yli 1500 e ja seuraavan käsittelyn hinta 1000 e. Kertakösittely ei siis ilmeisesti läheskään aina riitä? Onko kolmannen käsittelynkin hinta sitten tuota tonnin luokkaa vai riittääkö korkeintaan kaksi käsittelyä? Lisäksi ,itä tarkoitetaan pysyvillä tuloksilla? Karvojen poistoa (käsitellyistä karvatupista) loppu elämäksi vai viideksi vuodeksi, vuodeksi vai kuukausiksi?
Bikinirajojen laserpoisto vaikuttaa taas suhteellisen edulliselta esim. kolmenkin käsittelykerran pakettina. Kuinkakohan hyödyllisiä tuloksia käsittelyistä saa? Heikentyykö karvankasvu vai saadaanko karvat tosiaan poistettua?
Kuinka pitkäkestoisia tuloksia teillä tai tutuillanne on saavutettu laserilla? Kainaloiden, säästin, leuan tai minkä vain käsittelyllä.
Kommentit (4)
Poistin yksittäisiä karvoja navan ja nännien ympäriltä lääkäriasemalla, hintaa en muista, koska siitä on reilut kymmenen vuotta. Hoitaja sanoi, että käsittelyn joutuu uusimaan, mutta ei tarvinnut, tulos oli pysyvä. Luultavasti bikinirajoissa sama juttu, kun hormonaaliset asiat eivät siihen vaikuta, itse harkitsen samaan toimenpidettä, mutta pelkään kipua (ohut iho).
Vierailija kirjoitti:
Poistin yksittäisiä karvoja navan ja nännien ympäriltä lääkäriasemalla, hintaa en muista, koska siitä on reilut kymmenen vuotta. Hoitaja sanoi, että käsittelyn joutuu uusimaan, mutta ei tarvinnut, tulos oli pysyvä. Luultavasti bikinirajoissa sama juttu, kun hormonaaliset asiat eivät siihen vaikuta, itse harkitsen samaan toimenpidettä, mutta pelkään kipua (ohut iho).
Navan ja häpykarvoituksen välistä siis.
Leuasta olen poistanut ylimääräisiä karvoja. Tulos pysyy noin kolme vuotta, sitten uusiksi. Huomattavan tehokasta siis siihen verraten, että niitä noukkii itse suurentavan peilin avulla. Hoito otetaan talvella, ettei rusketus häiritse hoitoa (kontrasti ihonvärin ja karvan välillä on mielellään suuri). Jos olisin tummempi, saattaisi tulos olla pysyvämpi, mutta olen vaalea. N53
Up