Luulin että kouluruoan pitäisi olla hyvää.
Maha menee aina sekaisin sen jälkeen kun olen koulussa syönyt.
Kommentit (14)
90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussakin oli ainakin hyvää kouluruokaa kun itse olin koululainen. Olisipa kiva päästä maistamaan tämänpäivän pöperöitä että vois verrata kun on kuulema muuttunut kuraksi. :)
Kouluruoka on älyttömän hyvää eikä siinä oo mitään vikaa. Jotkut vaan valitettavasti on tainnut tottua 5tähden ruokiin kotona niin normaali ruoka ei kelpaa. T: kesällä amiksesta valmistunut
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:30"]Kouluruoka on älyttömän hyvää eikä siinä oo mitään vikaa. Jotkut vaan valitettavasti on tainnut tottua 5tähden ruokiin kotona niin normaali ruoka ei kelpaa. T: kesällä amiksesta valmistunut
[/quote]
No kummasti menee maha kuralle. En mitään gourmeeta odota. Vaan ruokaa mikä pysyis sisällä.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:30"]Kouluruoka on älyttömän hyvää eikä siinä oo mitään vikaa. Jotkut vaan valitettavasti on tainnut tottua 5tähden ruokiin kotona niin normaali ruoka ei kelpaa. T: kesällä amiksesta valmistunut
[/quote]
No kummasti menee maha kuralle. En mitään gourmeeta odota. Vaan ruokaa mikä pysyis sisällä.
[/quote]
Ei ole tullut mieleen, että jos kellään muulla koulusi sadoista (?) oppilaista ei ole mitään vaivaa ruoasta johtuen, niin vika saattaisikin ruoan sijaan olla sinun kehossasi?
Olet ehkä ajan mittaan allergisoitunut jollekin ruoka-aineelle. Minä en ole kymmeneen vuoteen syönyt kouluruokaa vaan aina on mukana omat eväät.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:35"]Olet ehkä ajan mittaan allergisoitunut jollekin ruoka-aineelle. Minä en ole kymmeneen vuoteen syönyt kouluruokaa vaan aina on mukana omat eväät.
[/quote]
No muita allergioita ei ole kuin kala-allergia. Ja en kyllä ole ainut joka asiasta on sanonut.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:30"]Kouluruoka on älyttömän hyvää eikä siinä oo mitään vikaa. Jotkut vaan valitettavasti on tainnut tottua 5tähden ruokiin kotona niin normaali ruoka ei kelpaa. T: kesällä amiksesta valmistunut [/quote] No kummasti menee maha kuralle. En mitään gourmeeta odota. Vaan ruokaa mikä pysyis sisällä.
Ehkä sinulla on laktoori-intoleranssi ja sen ruoan valmituksessa on käytetty tavallisia maitotuotteita, ei siis laktoosittomia, koska ne ovat paljon kalliimpia kuin laktoosittomat. Osta laktaasientyymikapseleita apteekista ja nappaa yksi tai kaksi sellaista ennen ruokailua.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:30"]Kouluruoka on älyttömän hyvää eikä siinä oo mitään vikaa. Jotkut vaan valitettavasti on tainnut tottua 5tähden ruokiin kotona niin normaali ruoka ei kelpaa. T: kesällä amiksesta valmistunut [/quote] No kummasti menee maha kuralle. En mitään gourmeeta odota. Vaan ruokaa mikä pysyis sisällä.
Ehkä sinulla on laktoori-intoleranssi ja sen ruoan valmituksessa on käytetty tavallisia maitotuotteita, ei siis laktoosittomia, koska ne ovat paljon kalliimpia kuin laktoosittomat. Osta laktaasientyymikapseleita apteekista ja nappaa yksi tai kaksi sellaista ennen ruokailua.
[/quote]
[/quote]
Koulun kaikki ruoat tehdään laktoosittomiksi. Näin ainakin keittiöltä kuultu.
Kouluruoat on ravintoarvoltaan ala-arvoista.
Mulla meni yläasteella kouluruuasta vatsa usein sekaisin. En uskaltanut pastaruokia syödä ollenkaan, kun hävetti koppivessoissa ripuloida. Aikuisena huomasin, että mulle ei sovi kasvirasvakorvikkeet, eli tekokermat ja -levitteet. En voi syödä nykyään Hesessä enkä american burger tyylisissä paikoissa ollenkaan. Vatsaoireet kuitenkin on helpottanut paljon kilpirauhaslääkkeillä, kun todettiin liikatoiminta, mutta eivät poistuneet kokonaan.
Minusta kouluruoan tulisi ensisijaisesti olla ravitsevaa ja syömäkelpoista. Jos taas ensimmäinen prioriteetti on säästö eikä se mikä ravinnon oikea tarkoitus on, niin parasta vaan säästää sillä että jättää koko moskan tekemättä (tiedän, laki määrää koululaisille lämpimän aterian). Eri koulujen välillä on radikaalejakin eroja ja se näkyy jopa kouluviihtyvyydessä. "Armeija marssii vatsallaan".
tervetuloa 2010-luvulle. ei todellaakaan ole tänä päivänä mitään
erikoista, ja laitosruoka yleensä ostetaan tukuista eineksinä.
jopa perunat tulevat sinne valmiiksi kuorittuna, business pyörii eiks je
Jos useampi koulussa ruokaileva saa oireita toistuvasti, siitä olisi hyvä ilmoittaa suoraan sinne kouluun. Täältä kautta asiaa ei saada korjattua, jos siellä on joku olennainen asia pielessä.
Ei sen pidä olla hyvää, vaan se pitää saada aikaiseksi tietyllä summalla per annos.