Miksi reilusti ylipainoisella ei saisi olla hoikkaa ja menestyvää miestä?
Mikä siinä niin ihmisiä nyppii? ottaako se laihoja päähän ettei he ole onnistuneet saamaan komeaa ja menstyvää miestä?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:50"]
Mikä siinä niin ihmisiä nyppii? ottaako se laihoja päähän ettei he ole onnistuneet saamaan komeaa ja menstyvää miestä?
[/quote]
Mistä päättelet, ettei kenelläkään muulla ole komeaa ja menestyvää miestä?
[/quote]
En päättele yhtään mitään mutta sellainen viha tuntuu olevan niitä reippaasti ylipainoisia naisia kohtaan jotka saavat hoikan ja menestyvän miehen. Miksi? ei sellaista vihaa tunnu olevan jos hoikalla naisella on hoikka ja menestyvä mies.
Ei kai siinä mitään jos on onnistunut sellaisen saamaan. Joskus on kyllä tullut sanottua lihavalle verkkahousuiissa löllystävälle sinkku-wt-naiselle että ehkä voisi hiukan hellittää vaatimustasosta, ja vastaus on ollut etteikö myös hänellä ole yhtäläinen oikeus komeaan hoikkaan ja menestyvään mieheen..
Minä olen sellainen. Painan lähemmäs 100 kiloa, mieheni on työelämässä menestynyt, urheilullinen ja hoikka. Joka ikinen aamu, kun mies lähtee töihin, mietin hiljaa, miten ikinä olen voinut saada tuollaisen ihmisen rinnalleni.
Olemme uskovaisia, joten yhteinen arvopohja ja muutenkin elämänarvot yhdistävät. Silti, pinnallisessa maailmassa en voi olla ajattelematta, että ollaan jotenkin "eri paria". Olen ollut turhaan mustasukkainen ja itsetunto on ollut ihan nollissa, enkä ole aina pystynyt uskomaan, että mies oikeasti rakastaa minua. Oma huono itsetunto on vaikuttanut niin, että kuvittelen miehen pettävän. Ei se petä, 25 yhteistä vuotta takana. Olisihan se voinut jättää jo sata kertaa, jos olisi halunnut..
Mä olen ylipainoinen (161 cm, 75 kg) ja minulla on paitsi hoikka, menestyvä, niin myös minua 9 vuotta nuorempi mies. Siitä saavat kateelliset repiä :D
Sellaiset ihmiset kai ajattelevat, että kaikki ihmiset katsovat vain toisten ulkonäköä ja painoa samalla tavalla kuin he itse? Eli siinä lihavassa ihmisessä ei voi olla mitään piirteitä, jotka sitä hoikkaa ja menestyvää miestä kiinnostaisivat? Ihana luonne, samankaltaiset kiinnostuksenkohteet ja arvot eivät merkitse mitään? Vaikka kaikki nämä kaikki natsaisivat yhteen, ylipainon pitäisi olla se kaikkein määrittävin juttu? Kuulostaako vähän hullulta?
Yrittäkää nyt ymmärtää läskivihaajat, etteivät kaikki suhtaudu ihmisten (yli)painoon samalla tavalla! Jollekin se ihmisen paino on ihan samantekevä seikka. Ehkäpä jotkut jopa näkevät ylipainoisen yhtälailla kauniina ja haluttavana kuin normaalipainoisen tai alipainoisen. Kauneus on katsojan silmässä - niinhän sitä kliseisesti sanotaan.
Kieltämättä tulee mieleen kateus yhdenkin ylipainoisen bloggaajan parjaamisesta tällä palstalla. Joitakin ihmisiä todella nyppii, että pahasti ylipainoinen ihminen ei olekaan syrjäytynyt, vuokraloukossa yksinään asuva, ulkomuotoaan häpeilevä ja olemassaoloaan anteeksipyytelevä surkimus.
No meillä on toisinpäin painon osalta. Itse olen 162, 51 kiloa ja mies himpun alle 180 cm ja yli sata kiloa. Ei mitään merkitystä, paitsi että kannustan häntä laihduttamaan ja itsekin haluaa.
No eipä ole kukaan vielä tuota asiaa ihmetellyt, joitakin muita seikkoja kyllä. Ehkä se johtuu siitä, että ollaan molemmat samassa ammatissa ja siinä menestyneitä, mies vaan vuosikymmeniä enemmän alalla toimineena valtakunnallisestikin tunnettu.
Minä 110, mies 70.
Minä olen normaalipainoinen ja mieheni on myös normaalipainoinen. Olemmeko ap mielestäsi laihoja?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:50"]
Mä olen ylipainoinen (161 cm, 75 kg) ja minulla on paitsi hoikka, menestyvä, niin myös minua 9 vuotta nuorempi mies. Siitä saavat kateelliset repiä :D
[/quote]
et olekaan reilusti ylipainoinen, kuten aloituksessa mainittiin
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:15"]
No meillä on toisinpäin painon osalta. Itse olen 162, 51 kiloa ja mies himpun alle 180 cm ja yli sata kiloa. Ei mitään merkitystä, paitsi että kannustan häntä laihduttamaan ja itsekin haluaa.
[/quote]
Jessus kun mä ensin luin että sä olet 162,51 kg.
[/quote]
Tämäkin asia selittyy biologialla, niin kuin 99 % ihmisen käyttäytymisestä. Mies ja nainen valitsevat parin hieman eri syistä. Mies painottaa voimakkaasti ulkonäöllisiä seikkoja, kun taas nainen painottaa hieman enemmän persoonallisuutta. Tämä tieto on myös geneettisesti ohjelmoitu meihin, joten naiset alitajuisesti (joskus jopa tietoisesti) ymmärtävät miten paljon miehet keskittyvät ulkonäköön ja käyttäytyvät siksi tämän tiedon varassa. Miehet käänteisesti tiedostamattaan (joskus jopa tietoisesti) ymmärtävät miten paljon naiset toivovat ulkonäön lisäksi persoonallisuutta ja käyttäytyvät siksi tämän tiedon varassa.
Koska tämä on meihin geneettisesti ohjelmoitu, me luonnollisesti oletamme miesten valitsevan ulkonäöllisesti mahdollisimman näyttäviä naisia. Jos mies on kaikin puolin menestynyt sekä itse komea, oletamme että hän onnistuu saamaan hyvännäköisen naisen. Jos taas mies ei ole niin menestynyt/komea, hän ei voi tähdätä niin korkealle. Naisilla oletamme luonnollisesti tämän toimivan samoin. Hyvännäköisellä naisella on valinnanvaraa koska kaikki miehet haluavat häntä, ja hän valitsee siksi parhaat päältä, kun taas rumemmat naiset saavat jäädä nuolemaan näppejään. Näemme tämän edelleen toimivan joka päivä, ja tieteelliset tutkimukset myös jatkuvasti varmistavat tämän. Tunnetut miehet jotka eivät välttämättä ole niin komeita, mutta joilla on resursseja (rahaa, omaisuutta, ystäväverkosto, jne.) saavat uskomattoman hyvännäköisiä naisia. Käänteisesti siis hyvännäköinen nainen on poiminut itselleen miehen joka on todella menestynyt koska hänellä on resursseja.
Tämän takia on luonnollista että ihmiset ihmettelevät pariskuntaa jossa nainen ja mies ovat "yhteensopimattomat". Jos miehesi on sekä menestynyt että hoikka, oletus on että samoin hoikka nainen olisi poiminut itselleen, ja että myös miehesi olisi hakenut tällaista paria.
Ku niit vituttaa se, että vaikka ovat riutuneet nälässä koko ikänsä kuntoilleet hampaat irvessä, niin itse ovat joutuneet ottamaan ylijäämätavaraa ja joku toinen sai priimaa nauttimalla elämästä.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:00"]
Ku niit vituttaa se, että vaikka ovat riutuneet nälässä koko ikänsä kuntoilleet hampaat irvessä, niin itse ovat joutuneet ottamaan ylijäämätavaraa ja joku toinen sai priimaa nauttimalla elämästä.
[/quote]
Huono...
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:00"]
[/quote]
Nauttimalla elämästä=syömällä itsensä sairaalloisen ylipainoiseksi? Siinä joutuu mies pian nuorehkolla iällä hoitamaan tätä elämästä nauttijaa, joka on itsekkäästi vain ahtanut paskaa kitusiinsa miettimättä seurauksia.
[/quote]
Mistä päättelet, ettei kenelläkään muulla ole komeaa ja menestyvää miestä?