Miten purentakisko toimii?
Tää on tyhmä kysymys. Mulle ollaan tekemässä purentakisko, koska puren hampaita yhteen ja leuat paljon jännityksessä. Kipuja on takahampaissa ja korvissa erityisesti. Hammaslääkäri sanoi, että purentakisko suojaa hampaita ja auttaa rentouttamaan leukoja ja sitä myötä auttaa kipuihin. Mä tajuan ton, että suojaa hampaita. Mutta voiko kiskosta oikeesti olla apua koviinkin korva-, leuka- ja ohimosärkyihin? Jotenkin vaikea uskoa. Kokeilin aiemmin apteekista ostettavia muotoiltavia kiskoja ja ne jopa lisäs kipuja.
Kommentit (4)
Mulla on toiminut hyvin jo 5-6 vuotta. Hampaat ei enää ole lohkeilleet ja paikat irtoilleet.
En tiedä miten hyvin auttaa puremisesta tuleviin jännitystiloihin. Varmaan ainakin jonkin verran, koska kiskon kanssa ei pysty puremaan hampaita yhteen asti?
Moikka! Mulla hävisi migreeni, kun sain puoli vuotta sitten purentakiskon. Suosittelen, mikäli sen hankkiminen hammaslääkärin mielestä on aiheellista. Perheessäni on hammaslääkäri ja selitti asian niin, että unissaan ei voi purra hampaita yhteen kun siellä välissä on jotain. Alussa leuka voi tulla kipeäksi siitä, että kisko on tiukka.
Kiitos vastauksista! Rohkaisevaa, että kiskosta voi olla apua myös kipuihin. Itseä lannistaa kovasti, kun aamusta asti leuat on arat ja korvia ja ohimoita alkaa pian särkemään. /ap
Moi, minulle ollaan juuri tehty muotit kiskoja varten. Hammaslääkäri sanoi, että jotenkin se kiskojen aikaansaama asento rentouttaa leukoja isolla osalla.