On helkkarin vapauttavaa olla vanha ja ruma - tämä on ihan paras elämänvaihe.
Vasta nyt tajuan, miten paljon olen tuhlannut aikaa ja turhaa energiaa ulkonäön puunaamiseen ja silti olen tuntenut itseni epävarmaksi. Nyt kun hyvä ulkonäkö alkaa olla muisto vain, niin itsetuntoni on lopultakin kohdillaan, eikä minua kiinnosta pätkääkään ikävien ihmisten seura tai sanomiset.
Kommentit (36)
Nelikymppisenä on ihanaa kun voi turvallisesti liikkua vaikka yömyöhään puistoissa eikä tule kukaan ahdistelemaan eikä yritä raiskata. Inhottavaa kyllä, että nuorempien naisten pitää tämmöisiä kuitenkin miettiä, mutta omasta puolestani olen iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa olla kaunis keski-ikäinen. En ole koskaan ollut epävarma, ujo tai pätkääkään kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, pukeutumisestani tai tekemisistäni.
Tässä kuussa 40v mittariin :)Ketjussa puhutaan vanhoista.
Sä oot 39, ihan just 40 ja puhut itsestäsi kuin joku vanha rouva :D
Kyllä mä mielestäni kirjoitin ihan selvästi olevani keski-ikäinen, mutta miten vaan. Olisi mielenkiintoista tietää ap:n ikä.
Olen 50 v. ap
Olen 36v ja ei kiinnosta muiden arvostelut. En tarvitse edes työtä, sillä ei ole tarvetta esittää itseäni hyvässä valossa kumppania varten.
Kyllä sitä voi elää tyytyväisenä nuorempanakin. Kiitos kaikesta toki näille muiden ihmisten liiskaajille ja vähättelijöille. Teitte minusta varhaiskypsän.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin mahtavaa! Tulet vihdoin kohdelluksi ensisijaisesti ihmisenä, ihan sama mitä teet tai miltä näytät. Jossakin 35 kohdalla tapahtuu herääminen, mitäs hittoja sitä ylipäätään on vaivannut päätään muiden mielipiteillä.
Tämä on niin totta!!! Kuukausi sitten tuli mittariin 35 vuotta, ja kyllä nyt on tajunnut että mitä h****tin väliä on muiden minuun kohdistuvista mielipiteistä. Ei kertakaikkiaan mitään, tämä on minun elämäni, minun päätökset, minun virheet ja minun onnistumisen! PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa olla kaunis keski-ikäinen. En ole koskaan ollut epävarma, ujo tai pätkääkään kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, pukeutumisestani tai tekemisistäni.
Mä tein vielä 2lasta tuossa iässä. En kokenut olevani vanha. Mihin tämä maailma on menossa!?
Joo, tykkään iästäni, 55+, mutta olen kumminkin pitänyt ulkonäöstäni huolta jollain tavalla..ihan itseni takia, käyn kampaajalla ja meikkaan kun lähden jonnekkin....koska se on myös kivaa ja kuuluu rutiineihin. Ainut mitä menneestä kaipaan on fyysinen kunto. Ei jaksa enää samalla tavalla kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa 40v mittariin :)
40 vuotta😂😂😂😂 Ja kuvittelet olevasi vanha😂😂😂😂
55v ja aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Ja extra plussaa et seksihalut on hävinneet ja mikä vapauttava tunne sekin. En tiedä olinko jotenkin seksihullu, mutta hirveesti meni energiaa siihenkin. Nykyään riittää hyvin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
55v ja aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Ja extra plussaa et seksihalut on hävinneet ja mikä vapauttava tunne sekin. En tiedä olinko jotenkin seksihullu, mutta hirveesti meni energiaa siihenkin. Nykyään riittää hyvin kerran viikossa.
Esivaihdevuodet tuppaa saamaan halut ylikierroksille, kun munasarjat pumppaavat viimeisillä voimillaan ylimäärin estrogeenia. Onneksi tilanne rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis voimaantunut.
Kyllä olen ja tämä on aivan mahtavaa. ap
Niin on, ja sen lisäksi vielä työssään ja muissa tekemisissään ihan hemmetin hyvä. Kaikki sujuu kuin vettä vaan ja jälki on timanttista, kun ei tarvitse enää kilpailla ja pyrkiä näyttämään kynsiään enää missään. Hyvä me!
Kolmekymppiset kyselee neuvoja, kuinka saavuttaa sama itsevarmuus, mutta mitäpä siihen vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. N50
Olen samaa mieltä että on hienoa olla näkymätön ja ruma, nuorena oli hirveetä kun miehet häiriköi ja huuteli törkeyksiä perään, vaikka yritti sillonkin olla huomaamaton. Kyllä ne nuoren lihan vainusi vaikka oli mikä säkki päässä ja kulki varjoissa.
Ainoa mikä tässä iässä harmittaa on huono terveyteni. Olen monisairas ja mennyt kymmenessä vuodessa tosi surkeaan kuntoon ja saanut monta diagnoosia, hädin tuskin pystyn kävelemään, ja vain tosi pienen matkan kerrallaan, ehkä n,200m.. Pyörällä poljen vielä kauppaan, mutta kuinka kauan.
Olisipa fyysisesti terve ja vetreä kuten nuorena (psyykkisesti en ollut silloin ok), mutta tämän näköinen kuin nyt, eli karu vanha ämmä. Näytän vankilasta karanneelta.
No olen vasta 49, ehkä on loukkaus vanhuksia kohtaan kutsua itseä vanhaksi, mutta olenhan mää jo hautaan valmis.
Pitkästä aikaa ihana ketju. Iän myötä itsetuntemus kasvaa, eikä pipokaan kiristä, sen letkeyden huomaa edellä kirjoitetuista kommenteista. Jatkakaa samaan tyyliin. Upeita naisia kaikki tyynni.
Kyllä mä mielestäni kirjoitin ihan selvästi olevani keski-ikäinen, mutta miten vaan. Olisi mielenkiintoista tietää ap:n ikä.