On helkkarin vapauttavaa olla vanha ja ruma - tämä on ihan paras elämänvaihe.
Vasta nyt tajuan, miten paljon olen tuhlannut aikaa ja turhaa energiaa ulkonäön puunaamiseen ja silti olen tuntenut itseni epävarmaksi. Nyt kun hyvä ulkonäkö alkaa olla muisto vain, niin itsetuntoni on lopultakin kohdillaan, eikä minua kiinnosta pätkääkään ikävien ihmisten seura tai sanomiset.
Kommentit (36)
Minusta on ihanaa olla kaunis keski-ikäinen. En ole koskaan ollut epävarma, ujo tai pätkääkään kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, pukeutumisestani tai tekemisistäni.
Tässä kuussa 40v mittariin :)
Eikö olekin mahtavaa! Tulet vihdoin kohdelluksi ensisijaisesti ihmisenä, ihan sama mitä teet tai miltä näytät. Jossakin 35 kohdalla tapahtuu herääminen, mitäs hittoja sitä ylipäätään on vaivannut päätään muiden mielipiteillä.
Totta turiset, mä olen välivaiheessa matkalla tuohon valaistumiseen, mutta nyt jo alkaa tuntua pirun hyvältä. N49
Oon ollut tuollainen jo 30-vuotiaasta lähtien. Varhaiskypsä ehkä.
Tässä on nyt vaan tullut esiin sellainen seikka, että kauppareissuilla olen jo pariin kertaan tullut arvioiduksi mahdollisena "juoksuryöstön" kohteena. Eli mennään ohi ja napataan laukku tai kultaketju jne.
Kerran Litkun kassalla ollessani seisoi ikkunoiden vieressä pari sellaista muualta muuttanutta, jotka aivan selvästi tuijottivat kaulassani roikkuvaa paksua kultaista ketjua ja samalla vilkuilivat toisiaan.
Katsoin molempia silmiin, ja työnsin ketjun kaulukseni alle. Tyypit häkeltyivät täysin ja lähtivät nopeasti ovesta ulos. En ole vainoharhainen.
Toivottavasti ei ikinä joudu rollaattoria käyttämään. Se on kuin kutsu noille prkeleille.
Miksi ruma?
Voihan sitä olla nättikin ja kokea itsensä ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa olla kaunis keski-ikäinen. En ole koskaan ollut epävarma, ujo tai pätkääkään kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, pukeutumisestani tai tekemisistäni.
Tässä kuussa 40v mittariin :)
Ketjussa puhutaan vanhoista.
Sä oot 39, ihan just 40 ja puhut itsestäsi kuin joku vanha rouva :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin mahtavaa! Tulet vihdoin kohdelluksi ensisijaisesti ihmisenä, ihan sama mitä teet tai miltä näytät. Jossakin 35 kohdalla tapahtuu herääminen, mitäs hittoja sitä ylipäätään on vaivannut päätään muiden mielipiteillä.
Aika mielenkiintoinen näkökulma suhteessa siihen, miten moni mies mielestään saa paskaa kohtelua, koska ei ole pitkä ja komea; he katsovat, että he juurikin ovat ali-ihmisiä tai epäkiinnostavia ihmisenä ulkonäkönsä takia. Ainakin heillä on rankat ajat pariutumismarkkinoilla, koska ihan valtavirta-ajattelijatkin ovat tiedostaneet, että naisten mielestä 85% miehistä on alle keskitason.
Oneksi olen elänyt aina täyttä elämää,ei oskaan ollut aikaa mietiä ulkonäkö tai kilot.Sen sanon on vapautava olla keläkeellä ja löytää oma sisäinen rauha.Ihan sama mitä muut ajatelee ulkonäköni enne tai nyt.Olen aina olut omienteiden kulkija,en ottanut painolastia muiden arvostelut tai sanomiset.Niiden kanssa jotka tökii jättänyt taakseni ja edeleen valitsen seurani,keiden kanssa kuljen vanhana. En ole koskaan tarvinut suurta reviriä ympärilleni, ollakseni minä Vikoineni ja avuineni.
No olis vaan kannattanut jo aikaisemmin olla miettimättä toisten mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen näkökulma suhteessa siihen, miten moni mies mielestään saa paskaa kohtelua, koska ei ole pitkä ja komea; he katsovat, että he juurikin ovat ali-ihmisiä tai epäkiinnostavia ihmisenä ulkonäkönsä takia. Ainakin heillä on rankat ajat pariutumismarkkinoilla, koska ihan valtavirta-ajattelijatkin ovat tiedostaneet, että naisten mielestä 85% miehistä on alle keskitason.
Vuodet kai usein parantavat itsetunnon miehilläkin. Tässä 40+ -ikäluokassa en tiedä (siviilisäädystä riippumatta) ketään, naista enkä miestä, jonka suurin murhe liittyisi ulkonäköön. Paljon muutakin on jo ehtinyt tapahtua, niin hyvässä kuin pahassakin Näillä mennään, syteen tai saveen, ja eksyvä löytää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruma?
Kauneus on katoavaista. Ryppyjä tulee väkisinkin, selluliittia ilmaantuu ja maan vetovoima alkaa vaikuttamaan meihin kaikkiin iän myötä, joten pari-kolmekymppisen näköisenä freesinä ilmestyksenä ei vaan pysty mitenkään säilymään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruma?
Voihan sitä olla nättikin ja kokea itsensä ihmiseksi.Kauneus on katoavaista. Ryppyjä tulee väkisinkin, selluliittia ilmaantuu ja maan vetovoima alkaa vaikuttamaan meihin kaikkiin iän myötä, joten pari-kolmekymppisen näköisenä freesinä ilmestyksenä ei vaan pysty mitenkään säilymään. ap
Kyllä vaan pystyy ei kaikki ala roikkumaan ja läskisty, on myös tervettä elämää viettäviä. Ihan kannustukseksi kaikille. Liikkukaa ja tehkää kaikkea mukavaakin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole live-elämässä tällaisiin miehiin törmännyt. Vain muutama palstarölli kuuluu tähän joukkoon ja heilläkään ongelma ei ole pituuden tai komeuden puute, vaan oma asenne naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruma?
Voihan sitä olla nättikin ja kokea itsensä ihmiseksi.Kauneus on katoavaista. Ryppyjä tulee väkisinkin, selluliittia ilmaantuu ja maan vetovoima alkaa vaikuttamaan meihin kaikkiin iän myötä, joten pari-kolmekymppisen näköisenä freesinä ilmestyksenä ei vaan pysty mitenkään säilymään. ap
Kyllä vaan pystyy ei kaikki ala roikkumaan ja läskisty, on myös tervettä elämää viettäviä. Ihan kannustukseksi kaikille. Liikkukaa ja tehkää kaikkea mukavaakin välillä.
Vietän raitista, tervettä ja liikunnallista elämää ja olen aina ollut hyväkuntoinen ja normaalipainoinen, mutta kyllä vain alkaa iho roikkumaan ja ikääntyminen näkyy. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruma?
Eipä sille mitään voi, jos ei ole luonnostaan kaunis. Kovalla työllä olen itseni saanut nuorempana puunattua hyvännäköiseksi, mutta tässä iässä sama ei enää onnistu. ap
Se on just näin. Minä en jumppaa tai treenaa, en tykkää. Ihan sama roikkuuko perse, en sitä itse nää. Kävelyillä käyn, se on kivaa. Veikkaampa, että suurin osa treenaa ja syö kuivaa kanaa muita varten, että näyttää hyvältä. Ei siksi, että se on itsestä oikeasti kivaa.
Voin samaistua ap. Olen aina ollut ruma, mutta nyt nelikymppisenä se ei enää niin paljoa haittaa.
Silti kyllä mietin välillä, mitä muut minusta ajattelevat. Koen myös katkeruutta siitä, että olen syntynyt tämän näköiseksi. Olen aina saanut vain pilkkaa osakseni eikä edes nuorena miehet lähestyneet minua. Tässä iässä sillä ei ole enää väliä, ulkonäkö ei ole enää kaikki kaikessa, onneksi. Saa olla rauhassa ruma.
Ymmärrän!
Minä olen miettinyt, että naisen suurin turva on vanhuus.
Sitten kun oon tarpeeksi vanha, lähden yksin Etelä-Amerikkaan yms.
Nyt nuorena en uskalla mennä yksin kaikkialle, koska nuori (valkoinen) nainen herättää niin paljon huomiota ja vaaroja on liikaa.