Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta alkaa nenäsumurokotteen testit? Miten se vaikuttaa suomalaisiin?

Vierailija
01.09.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12080554

Halutaanko koronan leviävän, jotta kelpaamme koekentäksi?

Annetaanko jatkossa kaikille ensisijaisesti tuota Suomessa? (tehosi se sitten tai ei. Samaan tapaan kuin astraa Britanniassa)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kehutaan, että se on päivitetty deltaan ja delta plussaan tehoavaksi.

Mutta eikös se ole aivan vanhentunut sitten joskus vuoden kuluttua, kun sitä päästään kaikille jakamaan.

Miksei pfizeriä ole vieläkään viitsitty päivittää.

Onkohan tuo nenäsumute tosiaan lähinnä vain Astra sumutemuodossa.

Vierailija
22/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon rokotteen minäkin voisin ottaa. Piikkiä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Yksinkertaistetusti rokote on AstraZenecan kaltainen aerosolimuodossa.

Heti alussa lukee:

"Suomessa kehitetyn nenäsumutteena annettavan koronarokotteen koostumusta on muutettu kesän aikana, jotta se antaa paremman suojan yleisiä virusmuunnoksia vastaan."

Lisäksi siinä on etuna se että se annetaan nenän limakalvolle, eli sinne missä tartunnatkin tapahtuvat. Olen ymmärtänyt että näin saadaan vasta-aineita enemmän sinne missä niitä eniten tarvitaan, jolloin virus torjutaan aikaisemmassa vaiheessa.

Höpö höpöä. Vasta-aineet eivät ole mitään staattisia, paikallaan pysyviä molekyylejä.

Kyllä tuon etuna on mainittu, että kun se menee limakalvoille, se antaa suojan tartunnalta.

Harvahan sitä omaa tuotettaan haukkuu. Erot laimentuvat olemattomaan luokkaan, ellei sumutetta ole tarkoitus impata tasaisin väliajoin.

Vierailija
24/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon antamistilanne riittävän hygieeninen. Sama tyyppi ronkkii kaikkien neniä. Nenissä viihtyy koronakin.

Toivottavasti saa itse ruiskauttaa steriilistä paketista.

Huoh, eihäb piikkiäkään pistetä samalla neulalla jokaiselle, tottakai on jokaiselle annossumute, joka avataan siinä silmiesi edessä ja sitten suihkaus ja ampulli roskiin t.hoitsu

Vierailija
25/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Yksinkertaistetusti rokote on AstraZenecan kaltainen aerosolimuodossa.

Heti alussa lukee:

"Suomessa kehitetyn nenäsumutteena annettavan koronarokotteen koostumusta on muutettu kesän aikana, jotta se antaa paremman suojan yleisiä virusmuunnoksia vastaan."

Lisäksi siinä on etuna se että se annetaan nenän limakalvolle, eli sinne missä tartunnatkin tapahtuvat. Olen ymmärtänyt että näin saadaan vasta-aineita enemmän sinne missä niitä eniten tarvitaan, jolloin virus torjutaan aikaisemmassa vaiheessa.

Hyvä, palstalla joku aivot omistava henkilö, olen iloinen siitä.

Olet aivan oikeassa.

T.hoitsu

Vierailija
26/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten, että mä haen 1. rokotteen, eli tämän

Ja tämä on nyt sit parempi sun mielestä? Millä perusteella?

Vierailija
27/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olisin halunnut jo alun alkaen. Ehkä tällä selvitään hengissä, toivottavasti. Myyntituloilla maksetaan kaikki velat pois.

Vierailija
28/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon antamistilanne riittävän hygieeninen. Sama tyyppi ronkkii kaikkien neniä. Nenissä viihtyy koronakin.

Mitä horiset?

Ne on valmiit annokset, jotka jokainen testaaja suihkuttelee itsee nenäänsä.

Ja ne testaajat ovat vapaaehtoisia, ei niitä kukaan pakota tuohon hommaan.

Tarkoitinkin vaihetta, jossa rokotetaan koko väestöä.

Kuulostaa epähygieeniseltä. Jopa se, että ei voi olla maski päällä!

Annospulloissa ne ovat silloinkin, aivan samoin kun se aine on injektioneulassa, kun se rokote sinuun pistetään.

Ja itsehän sinä sen nenääsi vetäiset, ei sitä pikkupulloa tarvitse  rokottajan kädessään pitää.

Eikä oo tuo nenäsumute rokote käytössä vielä pitkiin aikoihin, kun ei testejäkään ole vielä aloitettettu.   Ja sitten vielä tulosten analysointi sun myyntiluvan hakemiset ja muut.

Ja epäonneakin voi olla matkassa mutkina.   Eihän sitä vielä edes tiedä, tehoaako rokote ollenkaan tai teho jää hyvin alhaiseksi.

Mistä tiedät, että sen saa itse vetäistä omin käsin.

(eihän pistosrokotustakaan itse laitettu, Heh)

🙈🙉🙊

Vierailija
29/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa lukee:

Hyvä, palstalla joku aivot omistava henkilö, olen iloinen siitä.

Olet aivan oikeassa.

T.hoitsu

Tämä oletus ei perustu mihinkään lääketieteelliseen faktaan. Tiedättekö te mitä vasta-aineet ovat? Jääkö ne sinne nenän limakalvoille?

Vierailija
30/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ressukka.

Vierailija
31/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa lukee:

Höpö höpöä. Vasta-aineet eivät ole mitään staattisia, paikallaan pysyviä molekyylejä.

Kyllä tuon etuna on mainittu, että kun se menee limakalvoille, se antaa suojan tartunnalta.

Mutta tuo ”vasta-aineita enemmän siellä…” on kyllä niin puppua kuin olla voi. Limakalvoilta oletetaan siis nopeammin menevän tuottamaan vasta-aineita, mutta sekin on vielä täysin spekulaatiota. Se limakalvo löytyisi vaikka alapäästä, tähän nyt valittu nenä. Ei siis liity siihen, että virusta löytyy testillä just sieltä.

Vierailija
32/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on nyt sit parempi sun mielestä? Millä perusteella?

Nämä nyt ajattelee, että tässä ei ole haittavaikutuksia, koska suomalainen. Ne ei taju, että mekanismi on sama, antotapa eri. Pfizeria on tituleerattu ”kokeelliseksi myrkkypiikiksi”, mutta tämähän ei ole kokeellinen, koska Suomi. 😂

Vierailija
33/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, eihäb piikkiäkään pistetä samalla neulalla jokaiselle, tottakai on jokaiselle annossumute, joka avataan siinä silmiesi edessä ja sitten suihkaus ja ampulli roskiin t.hoitsu

Mutta ne hoitsun sormet näpelöivät jokisen nenäeritettä, jos sitä valuu.

Vaihtaa ehkä hanskat, mutta vaihdossa saattaa sormet osua käytettyyn hanskan sitä poistaessa ja sitten uuteen hanskaan.

Vierailija
34/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa lukee:

Mutta tuo ”vasta-aineita enemmän siellä…” on kyllä niin puppua kuin olla voi. Limakalvoilta oletetaan siis nopeammin menevän tuottamaan vasta-aineita, mutta sekin on vielä täysin spekulaatiota. Se limakalvo löytyisi vaikka alapäästä, tähän nyt valittu nenä. Ei siis liity siihen, että virusta löytyy testillä just sieltä.

Minua tämän yhteydessä on puhuttu, että tämä tuo immuniteettia suoraan nenän limakalvoille ja on siksi tehokkaampi kuin pistettävä.

Vierailija
35/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö jokainen rokotteen päivitys testata erikseen?

Ihan hassua edes mainita, että tuo on päivitetty deltaan ja delta plussaan.

Vierailija
36/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa lukee:

Minua tämän yhteydessä on puhuttu, että tämä tuo immuniteettia suoraan nenän limakalvoille ja on siksi tehokkaampi kuin pistettävä.

Nopeampi (oletus), ei tehokkaampi suojaamaan.

Vierailija
37/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte siis sumuttaa itseänne nokkaan eli huijata itseä. 

Vierailija
38/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon kehittäminen on valtavan paljon hitaampaa kuin pistettävien rokotteiden.

Ei heillä taida edes apinoita olla eläinkokeisiin. Testaavat jollain hiirillä?

Vierailija
39/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuolla ei korvata pakosti kolmatta pfizeriä.

Toivottavasti todellakin korvataan! 1000 kertaa mieluummin nenäsumute kolmanneksi kiitos....

Vierailija
40/50 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa lukee:

Nopeampi (oletus), ei tehokkaampi suojaamaan.

Onko nopeudella väliä.

Siis tuleeko teho heti vai parin viikon päästä.

Jollekin voi olla, mutta yleisesti?