Mistä oireeni johtuvat?
Hei!
Olen 20-vuotias, hieman ylipainoinen, mutta muuten perusterve mies. Viime kesästä lähtien minulla on ollut epämääräistä "hengenahdistusta", joka ilmenee tarpeena hengittää syvään jatkuvasti ja välillä joudun myös haukottelemaan useaan otteeseen. Kun hengitän syvään olo helpottuu hetkeksi, mutta se aika nopeasti tarve hengittää syvään jatkuu. Tämä oire pahenee hieman lenkeillä, mutta oire ei kuitenkaan millään tavalla hidasta liikuntasuoritustani. Oire ei ole tässä muutamassa kuukaudessa muuttunut mihinkään suuntaan, mutta aina välillä se katoaa ja palaa taas. Tuon epämäääräisen oiree lisäksi tuntuu, että joskus, mutta ei aina, lenkkien jälkeen en voi hengittää syvään, mutta kun otan avaavaa astmalääkettä, syvään hengittäminen onnistuu taas, mutta avaava lääke ei auta aikaisemmin kuvailemaani epämääräiseen oireeseen. Minulla tutkitaan nyt astman mahdollisuutta ja kävin itseasiassa juuri muutama päivä sitten keuhkokuvissa ja odottelen nyt tuloksia. Osaisiko kukaan kertoa, mistä oudot oireeni voisivat johtua?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee kovia juoksulenkkejä, voi olla että astman takia täytyy hidastaa. Mutta antaa lääkärin selvittää.
Joo, olen samaa mieltä. Onneksi keuhkokuvien tulokset tulevat jo huomenna. En vain ole vakuuttunut astmasta, koska minulla ei ole juurikaan yskää, limaa kurkussa eikä hengitykseni vingu, kun lääkäri kuunnellut sydämen ja keuhkot kolmisen kertaa.
Jos tekee kovia juoksulenkkejä, voi olla että astman takia täytyy hidastaa. Mutta antaa lääkärin selvittää.