Olen varmaan ainoa, ketä ärsyttää maastopyörilijät metsäpoluilla
Jotenkin tuntuu tyhmältä, että läheisessä metsässäkin pitäisi olla koko ajan skarppina, että tuleeko polulta yhtäkkiä joku pyörilijä joka soittaa kelloa ja odottaa, että hyppään mättäälle.
Näitä kuninkaita, joille piti antaa tilaa, oli tänään kolme kappaletta.
Mukavaa olla lapsen kanssa, kun on yhtäkkiä toimittava ripeästi ja nostettava kolmevuotias sivuun polulta. Ja mitään kiitosta ei perään kuulu.
Kommentit (79)
Juu ei oo kivaa. Pitää mennä syvälle metsiin ja toisenlaiseen maastoon. Harvemmin isompia tallattuja polkuja kuljen.
Vierailija kirjoitti:
Ai soittaako ne kelloa? Missä utopiassa elät?
Mä mietin kans, että milloin ne on oppineet kelloa soittamaan. Suurimmalla osalla ei varmaan edes ole koko soittokelloa.
Jos rupeaa ärsyyntymään kaikista kanssaihmisistä jotka elävät yhtään eri tavalla kuin itse tässä maailmassa vaeltaa niin ei täällä ehtisi muuta tekemäänkään.
Lähiömetsissä kuningasmaastopyöräilijöitä riittää. Kalliot ovat kuoriutuneet suojelluista sammalista ja jäkälistä parissa vuodessa ja polut muuttuneet paikoin leveäksi mutavelliksi. Metsästä suhataan täysillä myös ulkoiluteiden poikki, ettei metsäpolkujenkaan välttely näiltä aina suojele.
Soitat kelloa tai et soita. Kumpikaan ei näköjään kelpaa.
Maastossa pyöräily on sinänsä sallittua mutta luonnon (esim. maanpinnan, sammaleiden jne.) vahingoittaminen ei. Tämän nämä uudet metsän kuninkaat ovat unohtaneet.
Tuollainen jos meinaa tulla liian röyhkeästi päälle väistän juuri sen verran, että saan tönäistyksi tämän apinan vauhdista nurin.
En minä mihinkään mättäille hypi. Väistäköön itse, jos ohi haluavat.
Tottapuhuen hieman tympii jo etukäteen, kun ollaan lähdössä patikoimaan erääseen kansallispuistoon ja tiedän, että näitä sankareita siellä vilisee...
Vierailija kirjoitti:
Maastossa pyöräily on sinänsä sallittua mutta luonnon (esim. maanpinnan, sammaleiden jne.) vahingoittaminen ei. Tämän nämä uudet metsän kuninkaat ovat unohtaneet.
Jos kävelijä ei kuluta maastoa, selitä mulle, että miten Lapin suosituimmilla vaellusreiteillä voi olla kulunut maasto polkuina, vaikka siellä ei maastopyöräilijöitä ole ollut kuin vasta viime vuosina?
Vierailija kirjoitti:
Soitat kelloa tai et soita. Kumpikaan ei näköjään kelpaa.
Eikä kelpaa se että ajat metsässä, ei maantiellä, ei kevyen liikenteen väylällä. Käsittämätöntä miten näin isoon maahan ei pyöräilijät mahdu, mutta monessa paljon ahtaammin asutussa paikassa ei ole siinä mitään ongelmaa.
Jos lähtee metsään, niin eikö kannata varautua siihen , että voi joutua väistämään mättäälle? Voihan metsäpolulla tulla vastaan hevosratsukkokin. Siinnä joudut väistämään. Paras jättää metsälenkit tekemättä jos se noin vaikeaksi menee.
ei sinun tarvitse väistää, metsä ei ole mikään kevyenliikenteenväylä, joten takaa tulija väistää. Pyöräilijä voi kiertää sinut, tai kantaa pyörän ohitsesi. jos alkaa jupista näyttele kuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kävelijä ei kuluta maastoa, selitä mulle, että miten Lapin suosituimmilla vaellusreiteillä voi olla kulunut maasto polkuina, vaikka siellä ei maastopyöräilijöitä ole ollut kuin vasta viime vuosina?
Repiikö patikoijien jalkineet sammaleita ja jäkäliä maasta ja aiheuttavat mutavelliä kuten nämä pahimmillaan sähköavusteiset nappularengasääliöt?
Vierailija kirjoitti:
ei sinun tarvitse väistää, metsä ei ole mikään kevyenliikenteenväylä, joten takaa tulija väistää. Pyöräilijä voi kiertää sinut, tai kantaa pyörän ohitsesi. jos alkaa jupista näyttele kuuroa.
ja kyllähän toki levyen liikenteenkin väyllä takaatulija väistää, mutta koitin tuoda esille sitä, että jos koet ettet voi väistää, silloin et väistä. minä en yleensä väistä, jos metsä on huonokulkuista ja voisi olla vaarana liukastuminen. silloin saa takaatulija odottaa ohituspaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repiikö patikoijien jalkineet sammaleita ja jäkäliä maasta ja aiheuttavat mutavelliä kuten nämä pahimmillaan sähköavusteiset nappularengasääliöt?
kyllä repii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on Lapissa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaminen kävellen on sallittua, vahingoittaminen renkailla sutimalla ja jarruttelulla ei.
Ai soittaako ne kelloa? Missä utopiassa elät?