Saako kannellista biojäteastiaa säilyttää parvekkeella vuokrakämpässä?
Jos ei lokit pääse kiinni eikä haise naapuriin niin kai tuota saa pitää?
Kommentit (34)
Rotat haistaa. Voit saada niitä partsillesi. Niillä on tarkka vainu.
Eivät ne haise, jos on kansi päällä.
Vierailija kirjoitti:
minulla on kissa. voin taata, että jos parvekkeelleni tulee rotta, se ei edes ehdi biojäteastialle.
Kuinka harvoin te joiden biojätteet haisevat vahvasti viette roskat? Vien itse pari kertaa viikossa eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia hajun kanssa. Mitä väliä vaikkei pussi olisikaan aivan täysi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et säilytä sitä asunnossasi?
Kärpäsiä kun on paljon hedelmiä syöty. Ja pienetkin eläinperäiset jätteet haiskahtaa pienessä yksiössä.
Arvelinkin niin. Astiassa pyörii kärpäsiä ja jätteet haisevat, joten haluat ne mieluummin naapuriesi kiusaksi. Kärpäset osaavat lentää ja haju kulkee ilman mukana, vaikka kuinka ajattelisit, etteivät ne niin tee ulkona.
Vie jätteesi jäteastioihin pihan perälle.
No hedelmäkärpäsiä jos arvon mamma haluaa tarkennusta? Nekö lentää naapurin kämppään?
Kiitos vastauksista. t. ap
Hedelmäkärpäset lentävät pitkiäkin matkoja, vaikka vaikuttavat heiveröisiltä. Ajattelitko sinä, että sinun kotikärpäsesi eivät vaeltaisi naapurin parvekkeelle?
Niin, ulkonahan ei olekaan muita hyönteisiä. Eiku.
Kun sinä viet jäteastiasi ja sen kärpäset parvekkeellesi muhimaan, saat sinne myös muita jätteistä kiinnostuneita hyönteisiä ennen pitkää. Koska selvästi aiot säilöä jätteitäsi pitempään ja availla kantta säännöllisesti, houkuttelet paikalle muitakin kuin hyönteisiä. Mitä aiot kertoa isännöitsijälle, kun hajun, kärpästen ja tuhoeläinten alkuperää selvitellään? "En tienny" ei kelpaa selitykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka harvoin te joiden biojätteet haisevat vahvasti viette roskat? Vien itse pari kertaa viikossa eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia hajun kanssa. Mitä väliä vaikkei pussi olisikaan aivan täysi vielä.
Olen aika ahkera roskien ulosviejä, että ei voi sanoa, että usein haisevat, mutta joskus niinkin on käynyt. Tässä nykyisessä asunnossani kesähelteillä biojätteet alkavat haista jo parissa päivässä, talvella ei välttämättä edes viikossa. haiseminenkin riippuu paljon siitä miten kosteaa tavaraa ja isoja kappaleita jäteastiaan menee. Siksi kuivikeaineksen lisääminen on tarpeen, jos ei syystä tai toisesta voi tyhjennellä biojäteastiaa tiuhaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinä viet jäteastiasi ja sen kärpäset parvekkeellesi muhimaan, saat sinne myös muita jätteistä kiinnostuneita hyönteisiä ennen pitkää. Koska selvästi aiot säilöä jätteitäsi pitempään ja availla kantta säännöllisesti, houkuttelet paikalle muitakin kuin hyönteisiä. Mitä aiot kertoa isännöitsijälle, kun hajun, kärpästen ja tuhoeläinten alkuperää selvitellään? "En tienny" ei kelpaa selitykseksi.
en ole tuo, ketä yrität aivopestä, mutta miksi minä en ole koskaan saanut, vaikka olen pitänyt biojäteastiaa parvekkeellani?
Naakat ja harakat vainuavat bioroskiksen hetkessä. Ne saavat kevyen kannen auki ja syövät pussin sisällön tai levittävät ne pitkin parveketta ja pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on kissa. voin taata, että jos parvekkeelleni tulee rotta, se ei edes ehdi biojäteastialle.
Kissaparka, yöllä yksin parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissaparka, yöllä yksin parvekkeella.
jos se haluaa mennä sinne yöllä, sillä on täysi vapaus mennä sinne yöllä. Hän saa ihan itse päättää milloin haluaa olla parvekkeella ja kuinka pitkään
Vierailija kirjoitti:
Naakat ja harakat vainuavat bioroskiksen hetkessä. Ne saavat kevyen kannen auki ja syövät pussin sisällön tai levittävät ne pitkin parveketta ja pihaa.
30 vuotta ollaan asuttu samassa ok-talossa ja pihallamme on ollut saman ajan kaksi biojäteastiaa. Ei ole rottia näkynyt, ei ole naakat ja harakat käyneet avaamassa kantta ja levitelleet jätteitä. Toisessa on järeämpi kansi, että eivät saisi sitä edes auki, toisessa aika heppoinen
Tyypillistä vuokralaisen toimintaa: ei mitään vastuuta mistään. Ei minkäänlaista käsitystä siitä, miten kiinteistöä pitää hoitaa ja ylläpitää. Kun ei kerran ole oma, ei ole mitään väliä. Haisevat jätteet ja syöpäläiset parvekkeelle vain, ja lupa haetaan Vauva-palstalta.
Hyvä idea.
Pieni rasia voisi olla tiskipöydällä.
Sanomalehtipala pohjassa.
Minulla on ollut parvekkeella biojäteastia viimeiset 10 vuotta kesät talvet eikä se ole haissut kuin silloin, kun olen ollut kesällä flunssassa ja olen tietoisesti jättänyt sen tyhjentämättä kun on täyttynyt. Silloinkaan ei ollut kärpäsongelmia - ei sisä- eikä ulkopuolella. hajut saa pidettyä poissa pitämällä huolta siitä, että jäteastia pysyy tarpeeksi kuivana. talvena tapahtuva jäteastian sisällön jäätyminen ei ole mikään ongelma. silloin se ei ainakaan haise, eikä haittaa, jos sen sisällön käy kippaamassa jäisenä taloyhtiön biojäteastiaan.