En ymmärrä koulukirjojen päällystämistä. Outo pakkomielteinen jäänne.
Eikö ennemmin voisi opettaa oppilaita kohtelemaan kirjoja hyvin?
Tai jos ihan pakko päällystää niin sitten paperilla, eikä millään muovilla.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään päällystää kirjoja kontaktimuovilla, voisin vaikka koko luokan lukukirjat päällystää😊
Nykyisin kontaktimuovit tosin on paljon heikompilaatuisia kuin 90-luvulla, kun niitä harjoittelin päällystämään.
Sama täällä! Olen aina ihan innoissani, jos pääsen päällystämään lapsen kirjoja. Päällystin aikanaan omat kirjani heti ekalta luokalta alkaen.
Ne päällystetään siksi ettei koira voi syödä läksyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tokaluokkalainen poikani pyysi mua päällystämään työkirjansa, kun kuulemma ei tykkää siitä että kannet kuluvat.
Kunnon mamma olisi tietenkin öyhöttänyt, että ei kuulu hänelle. Minä silti päällystin. Lapsi sai auttaa. Itse muistan lapsuudestani sen tunteen, kun kontaktimuovi jää pussittamaan.
Luonnonpilaaja. Muovi on saatanasta jos sitä käyttää johonkin noin turhaan.
Eläkkeellä oleva äitini, entinen luokan opettaja, ihmetteli tässä taannoin, että vieläkö niitä päällystetään. Hän lopettu sen vaatimisen jo 20 vuotta sitten. Sanoi, että se joka kirjan pitää siistinä, pitää sen ilman muoviakin. Ja se joka kirjan tuhoaa, tuhoaa sen muovitettunakin.
Vierailija kirjoitti:
First world problems
Onneksi nykyään maailma punkee kylään niin saavat kunniakansalaisetkin tuta first world problemseja ainaisen päänirtileikkuun välttelyn sijaan.
No en kuullut että kukaan omia työkirjoja päällystää, ei ne vuodessa käyttökelvottomaksi mene.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä oleva äitini, entinen luokan opettaja, ihmetteli tässä taannoin, että vieläkö niitä päällystetään. Hän lopettu sen vaatimisen jo 20 vuotta sitten. Sanoi, että se joka kirjan pitää siistinä, pitää sen ilman muoviakin. Ja se joka kirjan tuhoaa, tuhoaa sen muovitettunakin.
Nimenomaan näin. Meillä ei päällystetä ja siistejä ovat olleet vielä keväälläkin. Jos taas joku heittää kuralätäkköön niin ei siinä kannen muovit mitään auta.
Saako edelleen käyttää irrotettavia muoveja? Ekologisempaa kuin kontaktimuovi.
Lukukirjat päällystetään, työkirjoja ei. Tämä oli meidän koulun ohje.
Muistan miten itse lapsena suunnilleen tuhosin kirjoja kontaktimuovilla 😥
Mitä horisette? Kai nyt koulukirjat
on oppilaan omia.
Pitäähän niihin voida tehdä omia merkintöjä ja alleviivauksia.
Mä tykkään päällystää kirjoja kontaktimuovilla, voisin vaikka koko luokan lukukirjat päällystää😊
Nykyisin kontaktimuovit tosin on paljon heikompilaatuisia kuin 90-luvulla, kun niitä harjoittelin päällystämään.