Virtsa ihonhoidossa
Kokeilin toisen ketjun innoittamana virtsaa ihonhoitoon. Olen kuullut kehuttavan sitä aiemmin jossain netin palstoilla, mutta itse en ole tätä päivää aiemmin kokeillut. Vaikuttavista ainesosista tietääkseni suurin ellei ainoa on urea.
Kokemus oli kummallinen. On hankala hieroa virtsaansa omiin kasvoihinsa. Haju oli vähän ällöttävä (olisi pitänyt juoda eilen enemmän vettä ja vähemmän kaljaa). Annoin virtsan hetken olla kasvoilla ja sen jälkeen pyyhin pois, en pessyt.
Nyt kasvojeni iho on ihanan pehmeä! Iho on ehkä vähän kireä ja vaatii kasvovoidetta.
Kuka muu käyttää virtsaa ihonhoidossa? Miten käytät? Kuinka usein? Paraneeko vaikutus pitkässä käytössä?
Virtsa on steriiliä eikä ulkoisesti käytettynä lainkaan terveydelle haitallista.
Kommentit (15)
Virtsa steriiliä? Käsitteet hieman hukassa.
Tuo on ihan totta. Itsekkin käytän virtsaa ihonhoidossa. Parasta siihen on lehmän virtsa. Toinen hyvä on lehmän uloste. Siitä tehty kasvonaanio tekee iholle suorastaan ihmeitä. Kokeilkaa. Suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:24"]
Virtsa steriiliä? Käsitteet hieman hukassa.
[/quote]
Jaa kumallahan meistä? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk02040
"Virtsa on normaalisti steriiliä eli se ei sisällä bakteereita."
ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:20"]
Ei kai kukaan tosissaan näin epätoivoinen ole ihonsa kanssa, että haluaisi hieroa siihen virtsaa?
[/quote]
No en mä nyt tiedä pientä ällötystä lukuunottamatta, että onko tuo niin epätoivoista jos toimii paremmi kuin kaupan tuotteet? Sitä on ainakin väitetty, itsellä ei ole kokemusta vielä sen vertaa.
Minä käytän hiusten syvähoitoon hevosenlantaa, jonka sittem hiihtelen. Se on täynnä ravinteita.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:30"]
Tuo on ihan totta. Itsekkin käytän virtsaa ihonhoidossa. Parasta siihen on lehmän virtsa. Toinen hyvä on lehmän uloste. Siitä tehty kasvonaanio tekee iholle suorastaan ihmeitä. Kokeilkaa. Suosittelen.
[/quote]
Muista laittaa sitä paskaa suuhun seuraavalla kerralla. Se sopisi kommettisi tasoon.
Nuo virtsan ja kakan hyödyt voi yhdistää sekoittamalla virtsaa kakan kanssa. Jos tulee liian löysää, anna nesteen haihtua ja kiinteytyä jonkin aikaa.
Ureaa on tehoaineena joissakin kantapään kovettumia hoitavissa rasvoissa. Voisiko sellaista kokeilla kasvoille - onko joku uskaltanut?
No kyllähä mä tiesin ettei asiallista keskustelua tästä aiheesta saa mutta päätin yrittää. On menyt peruskoulu joillain pieleen kun hihihi sekoitetaa hihihi kakkaa ja pissaa.. Virtsa ja uloste ovat kuin yö ja päivä, paitsi lasten hihih vitseissä.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:43"]
Ureaa on tehoaineena joissakin kantapään kovettumia hoitavissa rasvoissa. Voisiko sellaista kokeilla kasvoille - onko joku uskaltanut?
[/quote]
Ureaa käytetään kosmetiikassa paljonkin. Olisko virtsan valtti lisäaineettomuus, hajusteettomuus ja luonnolliset aineet?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:44"]
No kyllähä mä tiesin ettei asiallista keskustelua tästä aiheesta saa mutta päätin yrittää. On menyt peruskoulu joillain pieleen kun hihihi sekoitetaa hihihi kakkaa ja pissaa.. Virtsa ja uloste ovat kuin yö ja päivä, paitsi lasten hihih vitseissä.
ap
[/quote]
Kyllä olet nyt ihan ulalla. Lehmän uloste on tooosi vanha hoitomenetelmä. Tosin sitä ei ennen käytetty kauneudenhoidossa. Se voi kyllä vähän ensin ällöttää hieroa kakkaa kasvoihin, mutta siihen tottuu ja ei siitä mitään hajua jää, jos sitä pelkäätte. Tärkeintä on kuitenkin lopputulos.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:44"]
ap
[/quote]
Mikä sinun mielestäsi on asiallista keskustelua. Tiedän kyllä nuo lasten pissakakka jutut, enkä mielestäni ole hihitellyt. Koetin kyllä keskustella, mutta ei sitten.
Mutta et kai ap nyt aivan tosissasi ole omaa pissaasi lätrännyt kasvoihsi? Tiedän kyllä että ureaa käytetään kosmetiikassa ja jotain urea-rasvoja ihan suositellaan atooppisille, kasvoillekin. Mutta on kai se nyt vähän eri kuin suoraan alapäästä tullut kuona?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:13"]
Mutta et kai ap nyt aivan tosissasi ole omaa pissaasi lätrännyt kasvoihsi? Tiedän kyllä että ureaa käytetään kosmetiikassa ja jotain urea-rasvoja ihan suositellaan atooppisille, kasvoillekin. Mutta on kai se nyt vähän eri kuin suoraan alapäästä tullut kuona?
[/quote]
En käyttäisi ihmis virtsaa, koska siinä on kaikkea jäämiä ruuan lisäaineista ja lääkkeistä ym. Siksi suosittelen lehmän virtsaa ja ulostetta. Se on paljon puhtaanpaa.
Ei kai kukaan tosissaan näin epätoivoinen ole ihonsa kanssa, että haluaisi hieroa siihen virtsaa?