Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä alalla on töitä ja palkka vähintään 2 500 €/kk?

Vierailija
01.09.2021 |

Olen opiskellut agrologiksi, töitä on ollut ihan ok, muttei vakipaikkaa. Nyt haluan asettua aloilleni enkä enää muuttaa töiden perässä. Haluan ammatin, joka työllistää paremmin. Nyt kun on haku käynnissä, niin voisin hakea kouluun. Mutta mitä alaa sitä kannattaisi lähteä opiskelemaan?

Onko tradenomeilla töitä? Sitä voisi ainakin opiskella monimuotona, se olisi suuri plussa jo sinänsä. Jos tradenomiksi kannattaa opiskella, niin mihin kannattaa suuntautua? Hoitajaksi en halua, vaikka se kai työllistäisikin. Tai no, periaatteessa voisin kyllä kuvitella työskenteleväni lasten/nuorten parissa tmv., mutta en esim. haluaisi palvelukoteihin töihin. Kannattaako tällaisella ajatuksella edes harkita sairaanhoitajan ammattia?

En keksi oikein ammattia itselleni, ehdotuksia? Itse asiassa poliisinkin ammattia olen miettinyt, sekin on yksi vaihtoehto.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu luki tradenomiksi ja päätyi lopulta alkoon töihin.

Vanginvartijoita tarvitaan mutta ilmeisesti turhan rankka ala, kertoo yle: https://yle.fi/uutiset/3-11861462

Myös pääsykokeet on vaativat, kuntotestit lähellä palomiestestejä jne.

Vierailija
22/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä röntgenhoitaja tai suuhygienisti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohooja, sähkäri, metsäinssi, mitä näitä nyt on. Suosittelen miesvaltaisia aloja, jos iso palkka kiinnostaa. 

Sovellun koulutukseni puolesta sekä mies- että naisvaltaisille työpaikoille, ja viimeisimmissä työtarjouksissa oli hulppea 700 € ero "miestyöpaikan" ja "naistyöpaikan" kuukausipalkkojen välillä. Ja arvaat varmaankin, kummasta tarjottiin pätkää ja kummasta välittömästi vakituista pestiä? 

Vierailija
24/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin joskus sairaanhoitajaksi hetken verran. Ehdin olla harjoittelussa vanhainkodissa. Kyllä siellä sh ja lh teki paljon samoja hommia. Ainoa ero taisi olla se, että sh jakoi lääkkeet. Mutta niitäkään nyt ei jaettu kovin kauaa, samalla tavalla se sh oli mm. aamupesut tekemässä jne.

Vierailija
25/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuohooja, sähkäri, metsäinssi, mitä näitä nyt on. Suosittelen miesvaltaisia aloja, jos iso palkka kiinnostaa. 

Sovellun koulutukseni puolesta sekä mies- että naisvaltaisille työpaikoille, ja viimeisimmissä työtarjouksissa oli hulppea 700 € ero "miestyöpaikan" ja "naistyöpaikan" kuukausipalkkojen välillä. Ja arvaat varmaankin, kummasta tarjottiin pätkää ja kummasta välittömästi vakituista pestiä? 

Mikä olet koulutukseltasi?

Tuntemani metsätalousinsinööri ei saanut oman alan töitä ja on nyt myyjänä Hankkijalla.

Vierailija
26/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois talotekniikka? Käsittääkseni lvi-suunnittelu on ihan siistiä ja hyvin palkattua hommaa ja hyvä työtilanne.

Vierailija
27/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokin työtä ei ole ehdotettu, palkka on alle tuon 2500€

Kiireessä juostaan, vaikkei urakkatyöstä saa urakkapalkkaa. Päälle kymmenen tuhatta annosta päivässä.

Vierailija
28/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin joskus sairaanhoitajaksi hetken verran. Ehdin olla harjoittelussa vanhainkodissa. Kyllä siellä sh ja lh teki paljon samoja hommia. Ainoa ero taisi olla se, että sh jakoi lääkkeet. Mutta niitäkään nyt ei jaettu kovin kauaa, samalla tavalla se sh oli mm. aamupesut tekemässä jne.

Miksi lopetit?

Vierailija
29/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastoduunia mieluiten ilta/yövuorossa niin saat sen 2500 €/kk brutto

Vierailija
30/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan työstä saat tuon, olettaen että teet ainakin 35 viikkotuntia ja vuoroja, joista saat lisiä. Haasteena aloittelijalle on löytää paikka, jossa pääsee tekemään tuon määrän tunteja, kaupan alalle tehdään yleensä pienempiä soppareita.

Vierailija
31/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja kunnallisella, jos 3vuorotyö niin bruttopalkka lähellä tuota 2500e. Tietty se siivous alkaa kyllästyttää jossain vaiheessa. 

Vierailija
32/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopetit?

En vaan kokenut alaa omaksi. Opiskelin sitten tradenomiksi ja olen ihan tyytyväinen, että vaihdoin. Välillä kyllä mietin, että voisi olla ihan kivaa olla töissä sairaanhoitajana vaikka lasten parissa, mutta mihinkään perushoitotyöhön en kaipaa.

Vierailija
33/33 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin tehtaaseen kolmivuorotyöhön, et tartte välttämättä koulutusta siihen ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi