Mitä söisin tänään?
Paras ehdotus voittakoon. Täältä viikolle ruoka-inspiraatiota
Kommentit (6)
Minä söin pakkorakosessa kevyen kenttälounaan eli pari juustovoileipää ja hedelmärahkaa. Piti tehdä nakkikeittoa, mutta olin ottanut vahingossa "väärän" nakkipaketin, Sokoksen Kotimaista-sarjaa. Kun avasin paketin, haju oli kammottava sipulin ja joidenkin mausteiden sekoitus. Keitto jäi tekemättä. Ajattelin sitten paistaa parit nakit, mutta ei se lemu mihinkään kadonnut, yhden palasen söin ja loput meni bioastiaan. Tutkin paketin käärettä hieman tarkemmin ja sieltähän se vastaus löytyikin: valmistaja Snellman. Sen firman tuotteisiin en nykyään koske pitkällä tikullakaan, olen kokenut niin monta pettymystä. Kyseessä ei ole koskaan ollut vanhentunut tuote tai lähellä vanhentumista, vaan parasta ennen -päivämäärä on ollut varsin kaukana. Mutta jauheliha oli syömäkelvotonta, haisevaa ja sama joidenkin muidenkin lihatuotteiden kanssa. Nyt vain se valmistajan nimi oli niin pienellä, ettei siitä saanut kaupassa selvää, vasta kotona tyhjästä pakkauksesta hyvän valon alla näki nimen. Harmittaa, sillä en ole yleensä niitä, joka viskaa pois ruokaa, mutta nyt oli pakko.
Mä tein eilen katkarapupastaa, johon tuli lisäksi aurinkokuivattua tomaattia, kesäkurpitsaa, cashew-pähkinöitä ja kapriksia. Paistelin katkikset ja vihannekset pannulla, lisäsin sekaan valkkaria, sitruunamehua, suolaa ja pippuria. Sitten pastan sekaan ja annoksen päälle rucolaa. Törkeen hyvää tuli :)
Tee jääteetä ja makaronimössöä ja jälkkäriääääää
Jauhelihakiusausta.