Mistä johtuu jos on kokoajan kylmä?
Syönnin jälkeen vaan pahenee aina. Hermot menee..
Kommentit (16)
Yksi selitys on se, että ruuansulatuksesi vie niin paljon energiaa, että muualle kehoon sitä ei riitä syönnin jälkeen.
verenpaine tai verensokeri.
kaveri söi vuoden päivät tilaus-pizzoja
ja sillä oli aina kylmä. Lekuri sano että
sen suonet on täynä eläinrasvaa ja
verenkierto heikentyny. Lopetti rasvaruuat
ja voi nyt paremmin
Ajattele jos olisikin siivoojan, takojan tai muurarin kylmä! Kokoajan kylmä on kylmistä siedettävin.
Liikunnalla saa lämpöä kroppaan
ja kai sun talos on tiivis ettei
vedä joka kulmasta?
tupakka kans supistaa verenkiertoa
jos satut polttamaan
Minkä itse huomannut niin sohvaperunat viluisia.
Teet kuolemaa. Etkö ole nähnyt yhtään leffaa? Niissä aina tulee vilu ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi?
19
Ap
Hegoe kirjoitti:
Liikunnalla saa lämpöä kroppaan
ja kai sun talos on tiivis ettei
vedä joka kulmasta?
tupakka kans supistaa verenkiertoa
jos satut polttamaan
Talo ei vedä, en tupakoi ja liikunta auttaa vaan sen aikaa kun liikun. Muilla perheen jäsenillä ei oo kylmä ja mulla kylmä sama missä oon.
Ap
Minulla on aina kylmä, mutta kun oli viime kesän helteet/torrppiset yöt niin en kärsinyt vaan NAUTIN! Samoin kun etelän lämmöstä lomilla (ennen koronaa) ja nimenomaan niin että on reissun aikaan +35'C ei mitään "parinkympin" lämpöä.
Veikkaan että ihan geeneissä (olen ns. tavallinen vaalea suomalainen ilman eksoottisia geenejä, joskin ihoni kyllä kestää aurinkoa/ruskettuu hyvin että tiedä jos joku esiäiti/-isä jostain etelämmästäkin olisi) mikä lämpötila on kenenkin kropalle se paras.
Haaveilen muutosta pois täältä pakkasista, ja se toteutuneekin muutaman vuoden kuluttua kun tarvittava pesämuna on koossa.
Liikunta ei asiaa heilauta mihinkään, toki esim. joogan jälkeen on toki hetken aikaa hyvä/lämmin olo, mutta se katoaa hetken kuluttua. Muiden on vaikea ymmärtää miten ärsyttävää on, kun "koko ajan" on kylmä olo/miksi minulla on "näin lämpimällä" viltti harteille jne.
Asiat mitkä vähän auttavat on VILLAvaatteet (mukavan lämmittäviä) ja (vihreä)tee jonka juonnin jälkeen on hetken aikaa mukavan lämmkn varpaita myöden.
Ja kilppariarvot ymv. on moneen kertaan tutkittu, ne ok.
Mulla on sama. Rakastan hellettä, silloin olen kunnolla elossa. Hirvittää ajatella että taas pitää kestää syksy ja talvi jatkuvaa palelua. Liikkuessa tulee lämmin, mutta jo suihkun jälkeen olen jäässä. Mullakaan ei ole mitään sairauksia, vain surkea kylmänsieto
Juuri noin: kylmänsietokyky on erilainen eri ihmisillä.
Moni muukin on erilailla eri ihmisillä, se mikä kenellekkin se luontevin juttu (esim. vuorokausirytmi, onko luonnostaa aamuvirkku vai -uninen).
Kokoaja on cool.