Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukausi ilman alkoholia, auttaako mihinkään?

Vierailija
31.08.2021 |

Kysymys otsikossa.. auttaako suurkuluttajaa ?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kroppa toipuu toki äkkiä, mutta aivokemiat vaatii sen  puol vuotta vähintään .

Vierailija
2/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä huijaamista. Moni alkoholisti pystyy olemaan ilman hampaat irvessä kuukausia, jopa vuoden. Kun sitten tästä suorituksesta palkitsevat itsensä ottamalla taas alkoholia, ovat saman tien yhtä kurjassa jamassa alle viikossa. Alkoholiriippuvuus on jopa kasvanut tauon aikana, kun alkoholia on ajateltu joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hieman elimistöä piristää. Sitten kannattaa jatkaa hyvin maltillisella linjalla.

Vierailija
4/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ajatuksia kitos.

Vierailija
5/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuukauden tipaton auttaa ja tipattomuutta voi sen jälkeen jatkaa. Itse olin tammikuun tipattomalla ja sitten vielä helmi- ja maaliskuun, koska olo tuntui hyvältä.

Otan nyt tipattoman jälkeen alkoholia vain viikonloppuisin, pe ja la. Ennen tissuttelin lähes päivittäin.

Kokonaiskulutukseni on nyt noin kolmannes siitä, mitä se oli ennen. Ainakin oman kokemukseni perusteella voin suositella.

Vierailija
6/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että autismiin ainakaan auttaa.

Vierailija
7/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuukauden tipaton auttaa ja tipattomuutta voi sen jälkeen jatkaa. Itse olin tammikuun tipattomalla ja sitten vielä helmi- ja maaliskuun, koska olo tuntui hyvältä.

Otan nyt tipattoman jälkeen alkoholia vain viikonloppuisin, pe ja la. Ennen tissuttelin lähes päivittäin.

Kokonaiskulutukseni on nyt noin kolmannes siitä, mitä se oli ennen. Ainakin oman kokemukseni perusteella voin suositella.

Sama kokemus, taukoa kandee pitää juuri tammi-maaliskuu, kun sosiaalista juomista ei ole niin paljon. Aion ottaa jokavuotiseksi rutiiniksi. Tauon jälkeen alkoholia ei enää tee niin vahvasti mieli ja siihen liittyvät haitalliset tavat myös poistuvat.

Vierailija
8/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tipattoman kuukauden aina syksyllä ja keväällä. Käytän alkoholia noin 2 kertaa kuukaudessa, joten ero ei ole suuri. En huomaa olossani tuona kuivana aikana mitään eroa, mutta enpä siihen oikein kiinnitä huomiotakaan.

Vierailija
9/9 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa säästyy, mieli kohenee, nukkuu paremmin. Ei tuu puhuttua kaikkea tyhmää.