Ensi viikolla loppuu 2 metrin turvavälit ja lohkomiset sisätiloissa pääkaupunkiseudulla
Silti maskeja ja rajoitettuja osallistujamääriä esim. konserteissa ja teattereissa.
Kommentit (22)
Mitä merkitystä tuolla on? Ihmiset eivät ole oppineet pitämään turvavälejä tähänkään asti. Maskien pitäminenkin on vähän niin ja näin, kun todellinen pakko on harvassa paikassa. Itse olen törmännyt siihen vain lentokoneessa nousun ja laskun aikana.
Kiva. Nyt on sopivasti syysflunssaa liikkeellä, aikovatko ihmiset olla kylkikyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole maskit ja rajoitukset millään muotoa vaikuttaneet mun elämään.
Ne pitää maskia jotka haluaa ja pitää itse huolen turvaväleistä jos haluaa.
Suosituksiahan ne oli muutenkin.
Ja siellä meillä yksi *Älyn valo" taas kommentoi.
Minua harmittaa maskivaatimus tapahtumissa. En voi kuvitellakaan nauttivani taiteesta maski naamalla istuen. Eivätkö rokotteet riitä?
Onnea vaan Helsinkiin! Kysehän on rahasta, että saadaan ihmisiä enemmän samoihin tiloihin kuluttamaan. Siinäpä se onkin puolen vuoden päästä *mukava" tilanne, kun alkaa sairaalat täyttymään. Mutta sitä ennen: eläkää, kuluttakaa!
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa maskivaatimus tapahtumissa. En voi kuvitellakaan nauttivani taiteesta maski naamalla istuen. Eivätkö rokotteet riitä?
Ei, kun huvikseen ja ihmisten kiusaksi se on. Tämä oli sarkasmia, jos et tajunnut.
4, niinpä, älyn nimenomaan.
Faktat kun koronan vaarallisuudesta ovat hauskaa luettavaa ja tyhmät kun luulee että maski on pelatus.
Pidätkö yleensäkin makskia kausi-influenssa aikana ? Eihän siinä mitään, maskilla saa peitettyä ruman naaman.
Pidä toki ;)
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan Helsinkiin! Kysehän on rahasta, että saadaan ihmisiä enemmän samoihin tiloihin kuluttamaan. Siinäpä se onkin puolen vuoden päästä *mukava" tilanne, kun alkaa sairaalat täyttymään. Mutta sitä ennen: eläkää, kuluttakaa!
Oletko kuullut rokotteista?
Muutos helpottaa tapahtuma- ja kulttuurialan tilannetta. Oli jo korkea aika.
Vierailija kirjoitti:
Eivät. Ja mitä sä valitat? Toiset on tehneet fyysistä työtä 8 h päivässä jo väh. vuoden maskit päässä.
6, ne sairaalat on täyttynyt muuallakin jo, rokotetuista.
Kun immuneetti tuhotaan niin perus nuha alkaa olla jo vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Et taida juuri rokotteiden tehoon uskovan?
10, no sehän on ihan oma häpeä jos paskallakin maski päässä.
No Miten bussissa ja junassa saa olla vierivieressä mutta teatterissa olisi vaarallista
En todellakaan lähde mihinkään ihmisjoukkoihin, vaikka olen molemmat rokotteet saanut. Ja, jos on aivan pakko jossain ihmisjoukossa olla (esim. opiskeluissa) niin pidän FFP2-maskia ( osaan käyttää maskia oikein ja tiivistää sen kasvoilleni oikeaoppisesti). Luojan lykky, onneksi on oma äly käytössä ja tietoa kansainvälisten vertaisarvioitujen tutkimusten kautta!
12, niin mihin tehoon ? Eihän ne estä saamasta tautia tai tarttutamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun huvikseen ja ihmisten kiusaksi se on. Tämä oli sarkasmia, jos et tajunnut.
Teillä maskiuskovaisille ei tunnu usko niiden tehoon horjuvan, vaikka maskipakkomaissa on paljon koronaa, THL sanoi maskien tehon koronan ehkäisyssä olevan pieni ja maskipaketissakin lukee, ettei ne estä virusten leviämistä.
15, oma älysi tappaa sinut 3v sisään . Onnea ja r.i.p
Flunssakausi alkaa parin kuukauden päästä. Saa nähdä, onko eka epidemia influenssaa vai Sarssia. Mutta sitten on siis tauteja ihan oikeasti, eikä vain väkisin esille ronkittuina.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lähde mihinkään ihmisjoukkoihin, vaikka olen molemmat rokotteet saanut. Ja, jos on aivan pakko jossain ihmisjoukossa olla (esim. opiskeluissa) niin pidän FFP2-maskia ( osaan käyttää maskia oikein ja tiivistää sen kasvoilleni oikeaoppisesti). Luojan lykky, onneksi on oma äly käytössä ja tietoa kansainvälisten vertaisarvioitujen tutkimusten kautta!
"...tiivistää sen kasvoilleni oikeaoppisesti" Luuletko, että hengitysilma kulkee maskin läpi suodattaen virukset? Vai kulkeeko ilma sittenkin niiden reunojen kautta? Kokeile puhaltaa siihen maskiisi. Meneekö ilma läpi? Ja jos menee, miten se viruksia pidättelisi?
Eipä ole maskit ja rajoitukset millään muotoa vaikuttaneet mun elämään.
Ne pitää maskia jotka haluaa ja pitää itse huolen turvaväleistä jos haluaa.
Suosituksiahan ne oli muutenkin.