Viherkasveja joita ei tarvi kastella usein?
Kommentit (20)
Mulla itsellä Jukkapalmu ja Pylvästyräkki. Kesäisin kastelen kerran kuukaudessa ja talvisin on jopa 3-4 kuukauden kuiva/lepokausi.
Mulla on menestynyt hyvin anopinkieli. Kastelen silloin kun muistan, mutta on kasvanut isoksi ja komeaksi.
Hertzegovina...onko tarpeeksi suuri?
Palmuvehka tosiaan. Riittä kun kastelee neljä kertaa vuodessa. Kerran keväällä, kaks kertaa kesällä, kerran syksyllä ja talvella ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vaan ota split tai pula..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siihen lisätä Bosnian...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siihen lisätä Bosnian...
No se on sitten vähän huonompi kasvatettava..not good at all..sama kuin suomi-paruski
Rahapuu, mehikasvit, kirjotähti, kaktukset, palmuvehka... nämä nyt ei niin hirveen isoja kylläkään ole. Mutta jos isomman rehun laittaa altakasteluruukkuun, niin ei tarvitse hirveen usein sitäkään ehkä täytellä?
Vierailija kirjoitti:
Rahapuu, mehikasvit, kirjotähti, kaktukset, palmuvehka... nämä nyt ei niin hirveen isoja kylläkään ole. Mutta jos isomman rehun laittaa altakasteluruukkuun, niin ei tarvitse hirveen usein sitäkään ehkä täytellä?
Rahapuusta tosin voi kasvaa ihan mukavan kokoinen, tietty siihen menee aikaa ellei sitten löydä valmiiksi suurta yksilöä. Itse kastelen omaani n. 2kk välein eli ainakin sen vaatimuksen täyttää.
Mikä siinä kastelussa on niin hirveää? Yleensä kasveja kastellaan muutenkin liikaa, joten ei puumaiset kasvitkaan niin älyttömästi vaadi vettä voidakseen hyvin.
Palmuvehkat ja anopinkielet eivät ole kovinkaan näyttäviä, mutta toki vähävetisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kastelussa on niin hirveää?
No kun se pitää muistaa tehdä :D jos unohtaa viikoksi, niin monen kasvin kohtalo on sitä myöten sinetöity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kastelussa on niin hirveää?
No kun se pitää muistaa tehdä :D jos unohtaa viikoksi, niin monen kasvin kohtalo on sitä myöten sinetöity.
No tuo nyt ei pidä paikkaansa valtaosan kohdalla. Pitää olla erityisen herkkä kasvi jo. Tietenkin pienemmät kasvit pienissä ruukuissa ovat herkempiä kuivuudelle.
Itse ihan ammatikseni touhuan viherkasvien parissa.
Vierailija kirjoitti:
Ohisalo
Hyvin kuivakas vihreä.
Palmuvehka, anopinkieli.