Suomi on oikeasti kaikista pahin luokkayhteiskunta!!!
Vaikka tuloerot ovat pienet niin ihmiset kyllä kuitenkin heti tekevät johtopäätöksensä ulkonäön perusteella ja tuomitsevat sen mukaan sitten.
Jos on köyhän näköinen niin heti on joku sherlokki myymälä etsivä seuraamassa. Palvelu on paskaa. Joskus riittää että kuuluu johonkin vähemmistöön. Paitsi tietysti jos joku suomenruotsalainen pukumies kurvaa pihaan tuliterällä audillaan. Silloin palvelu pelaa.
Jos joku poikkeaa muotista niin silloin kaikki välttävät sitä kuin ruttoa. Ei edes kiinnosta jutella sen kanssa.
Kommentit (19)
Sun kannattais matkustella enemmän, ei ole mitään niin junttia kuin toi sun mongerruksesi.
Avainketju kilisee kun vartija kulkee perässä. ;)
Miksi se suomenruotsalainen pukumies sitä Pirkka -olutta varastaisi? Eiköhän se ihan mitä suurimmalla todennäköisyydellä se varas ole köyhä.
Ap ole ystävällinen ja muuta pois Suomesta. Emme kaipaa sinun negatiivisuuttasi.
Ap, kirjoitat asiasta mistä et tiedä mitään. Miksi kirjoitat?
Mihin ap perustat väitteesi, että Suomi olisi enemmän luokkayhteiskunta kuin muut maat? Se että täällä kiinnitetään vaikka kaupassa negatiivista huomiota resuiseen ulkonäköön ei tarkoita ettei muualla näin tehtäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap ole ystävällinen ja muuta pois Suomesta. Emme kaipaa sinun negatiivisuuttasi.
Muuta itse!!!! Kyllä minulla on oikeus asua täällä kuten muutkin!!!!
Koskaan ei ole seurattu kaupassa vaikka pidän joskus huppuakin päässä. Sitäpaitsi tykkään olla köyhä. Ei tarvitse miettiä raha-asioita kun rahat riittää ruokaan vaan. Hyljeksittynä olemisessa on myös oma romantiikkansa.
Kaiken kaikkiaan elämä on hyvää kun ei tarvitse olla tuolla mulkvistien kanssa tekemisissä. Antaa niiden varakkaiden nyrpistellä nokkaansa ja roiskuttaa kuraa audeillaan en mä välitä. Olen mielummin tällainen kuin joku psyko audin ratissa minkä silmät kiiluu itserakkautta.
Suomessa on periaatteessa kaksi eri luokkaa:
Sosiatinen työväenluokka (paperimiehet, ahtaajat, opettajat, sosiaalivirkailijat...)
ja
Prekaarit (pätkätyöläiset, työttömät jne)
Ap, matkusta niin tiedät enemmän.
Suomi on sosialistinen utopia. Täällä on juuri sellaista, kuin Karl Marxin Pääomassa kuvaillaan.
Tätä lähellekään ei Neuvostoliitto koskaan päässyt, se oli lähempänä fasismia oleva fiktatuuri.
En tiedä onko loppujen lopuksi ainuttakaan sellaista maata missä luokkajako on puhtaasti varakkuuteen perustuva.
Eiköhän tuollainen "sosiaalisiin tekijöihin" perustuva luokkajako ole 100 kertaa yleisempi kaikkialla maailmassa. Kamala se on täällä Suomessa. Mutta kamala se on monessa muussakin paikassa. Yhdysvalloissakin poliisit ampuvat erityisesti mustia ihmisiä!
Intiassa niitä luokkia tosiaan yhä nykyäänkin kutsutaan kasteiksi. Mä en tajua miten intialaiset mukamas erottaa eri kastien ihmiset toisistaan. Kaikki ne näyttää ihan vain intialaisilta mun silmissä, mutta intialaisille eri kasteissa on jättimäinen silminnähtävä ero.
___
Olin Intiassa. Meiltä oli kohtuullisen kokoinen porukka. Mentiin rautatieasemalle. Intialaisen kaverin intialainen autokuski ajoi meidät sinne. Meitä oli porukassa sekä intialaisia että eurooppalaisia. Rautatieasemalla me kaikki muut saatiin olla rauhassa, mutta jotkut ketkälie pahikset alkoi kovistella sitä meidän autokuskia. Siis yhtäkkiä suunnilleen jotain älytöntä katujengiuhkailua. Intialaiset kaverit sitten selitti meille, että ne jengiläiset ei tykkää siitä että alemman kastin edustaja kuljeksii siellä muiden intialaisten joukossa. Öö? Siellä rautatieasemalla oli ainakin tuhat ihmistä. Ja jotenkin vain ne kovikset heti tunnisti että se meidän autokuski oli joku "alemman kastin edustaja"! Sairasta!
"Miksi se suomenruotsalainen pukumies sitä Pirkka -olutta varastaisi?"
Voihan hän olla kleptomaani. Silloin ei katsota varkaan varallisuutta...
"Jotenkin vain ne kovikset heti tunnisti että se meidän autokuski oli joku "alemman kastin edustaja"! Sairasta!"
Intiassa imetään jo äidinmaidossa tuo kastisysteemi. Gandhi yritti saada siihen edes jotain järkeä mutta ei tainnut onnistua.
Kyllä ne varkaita voi olla pukumiehetkin. Ketkäs juuri niitä talousrikoksia eniten tehtailee? Ei taida olla marketin mummot ainakaan.
Meeppä Ap vinkumaan melkein mihin muuhun maahan vain niin siinäpä vähän enemmän luokkayhteiskuntaa.
Köyhän näköinen ja myymäläetsivä perässä?
Itsellä on sama ongelma. Aina kun hän Pirkka olutta niin vartija on perässä!