Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina puhutaan mustasta mutta sopiiko värit suomalaisille?

Vierailija
31.08.2021 |

Niin mitkä värit sopii kalvakoille suomalaisille?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ja jos olen rohkeammalla tuulella niin tumman sininen.

Vierailija
2/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille pitäisi olla vähän murrettuja sävyjä. Meille tarjotaan räikeitä värejä tai sitten mustaa ja valkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen."

Mitähän väärää sanaa minä satuin käyttämään kun ei edes vaatteiden väreistä voi keskustella?

Vierailija
4/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille pitäisi olla vähän murrettuja sävyjä. Meille tarjotaan räikeitä värejä tai sitten mustaa ja valkoista.

Mun mielestä kaupoissa ei ole muuta moneen vuoteen näkynytkään kuin murrettuja värejä.

Ap

Vierailija
5/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse vaatteista vai mistä. Ainakaan pikimustat värjätyt hiukset ei sovi suomalaisille. Siihen vielä päälle vaalea juurikasvu, niin kaljuus-vaikutelma on taattu. Liian kova väri.  

Vierailija
6/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko kukkaset . Unikko on huumekukka hyvin sopii . Näkisipä enemmän kukkia vaatteissa .

Vierailija
7/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sopii. Koska se riippuu täysin sävystä. Itselleni sopisi hyvin esimerkiksi raikkaan sininen, taitettu violetti, indigo, luonnonvaalea, rubiinipinkki jne. Usein kaupassa on harmaa, musta tai beige vaihtoehtona. Vihreä ei aina toimi kasvojen sävyyn tai kovat kirkkaat värit.

Vierailija
8/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyse vaatteista vai mistä. Ainakaan pikimustat värjätyt hiukset ei sovi suomalaisille. Siihen vielä päälle vaalea juurikasvu, niin kaljuus-vaikutelma on taattu. Liian kova väri.  

Vaateväreistä kyse, unohtui otsikosta.

Ap

Vierailija
9/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii Suomeen hyvin värit . Korvakorut voi olla keltaisia pinkkiä sinistä ja valkoisia kaulakoruja helmiä punaisia tietysti voi olla kengät väreissä ja takit. Mitä tuotte tänne tylsää kiinatakkia synkkää ja väritöntä ? Luhta takki tehty Kiinassa eikä enää osteta niitä yhtään.

Vierailija
10/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen valkoinen siniset hopea on hyviä .

Vierailija
11/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun näkis sen päivän kun ihmisillä olis muutakin kuin mustaa vaatetta päällä.

Musta on masentava väri joka sopii hautajaisiin körttiläisille tai gooteille.

Hei, lopetetaan kertaheitolla mustien vaatteitten osto, eikö?

Vierailija
12/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suomalaistyypilliseen tapaan vaalea, toisin sanoen ehkä hieman possun väriin vivahtava. Ihosävy jotain samaa kuin Ruotsin Madeleinen aviomiehellä Chris (vaikka olen kyllä nainen).

Minulle on sanottu,ettei minulle sovi sininen. (Kun tässä moni mainitsee sinisen).

Musta sopii itselleni. Monikaan murrettu väri ei.

Vierailija
13/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusenvihreä on nätti. Ei liian lämmin kellertävä vihreä, vaan sellainen rauhallinen tumma vihreä. Tummansininen sopii monelle. Keltainen, mutta jälleen joku haaleampi murrettu sävy.

Vierailija
14/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea yleistää kun suomalaisissakin on niin monenlaista tyyppiä ja vaaleakin ihminen voi olla ns "kirkaspiirteinen" tai "sumeapiirteinen" tai vaikkapa hieman punertavaan vivahtava.

Päämääräisesti sanoisin silti että useimmille suomalaisille sopii hieman murretut värit, kuten syksyn lehtien eri sävyt. Joillekin enempi raikkaat kesäm haalean murretut sävyt.

Värianalyysissä puhutaan usein vuodenajoista, jonka mukaan tietyt väriskaalat on laadittu.

Selkeä esimerkki suomalaisesta Talvesta voisi olla Katariina Souri tai Lenita Airisto: vahva raikas väriskaala kuin Lumikilla.

Vastakohta olisi sitten Syksy, kuten Disneyn prinsessa Merida.

Kevät ja Kesä ovat semmoisia vaalean raikkaita, joista kevöt hieman puhdasvärisempi ja kesä murretumpi. Disneyprinsessoista Kesä voisi olla Belle ja kevät Tuhkimo

Vierailija
15/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastellisävyjä, pehmeitä murrettuja ja heleitä sävyjä löytyy suomesta todella huonosti. Kaikki kaupat menevät ns. muotivärien perässä eikä paljon muuta ole sitten tarjolla.

Vierailija
16/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa jostain nettikaupasta ja innostuu valitsemaan ns. monipakkauksia, niin niissä on lähestulkoon aina musta+joku muu väri, näin tulee taas kotiin yksi uusi musta vaate. Näin sitä sitten vain ajautuu kulkemaan mustissa. Olen pitkään miettinyt, että pitäisi siirtyä jonkun ulkomaisen vaatekaupan vakiasiakkaaksi, siellä kun usein on tyylilkäitä värisävyjä, olen huomannut.

Vierailija
17/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta häviää se vähäinenkin väri, kun pukeudun mustaan. Siksi en mustia yläosia käytäkään. Erittäin harvalle suomalaiselle musta väri (kasvoja vasten) sopii. Ja tämä on kaiken lisäksi ristiriidassa sen kanssa, että useat mustiin pukeutuvat suomalaiset masentuvat syksyn pimeydestä ja nauttivat kesän valosta :)

Vierailija
18/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää mutta en halua kiinnittää huomiota itseeni joten käytän paljon mustaa.

Vierailija
19/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pukeutuu vain yhteen väriin niin viestii ettei esteettiset asiat kiinnosta ihan hirveän paljon ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla. Itse en juuri edes huomaa ollenkaan sellaisia joilla on pelkkiä mustia vaatteita.

Vierailija
20/21 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mulle ei musta sovi, iho muutenkin niin kalpea. Näytän lähes haamulta kokomustissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme