Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paranee jännetuppitulehdus?

Vierailija
03.10.2014 |

Miten saa paranemaan ranteen napsuvan tulehduksen? Kuukausikaupalla on kipuilua, eikä kuureista ole apua.

help!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amputaatio?

Vierailija
2/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastaan ja lepoa, pitkistyessä kroonistuu

Vierailija
4/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta nelonen! Oireet ovat jatkuneet jo 4 kk. Voiko kroonistuneille oireille tehdä mitään :(

Vierailija
5/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo auttaa vain, eli rasittava tekijä (työ?!?) tauolle.

Vierailija
6/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverilla oli kyseinen sairaus parani leikkauksella keskustele lääkärin kanssa hoitomenetelmistä.Krooniselle sairaudelle ei oikein voi mitään muuta kuin yrittää lievittää kipua,en usko että sairaus vielä 4 kuukauden aikana olisi kehittynyt krooniseksi mutta sairautta ei kannata turhaan pitkittää:

lomittajien ja maatilallisten ammattitauti

Vierailija
7/16 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei parantunut leikkauksellakaan, kiva vaiva.

Vierailija
8/16 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu leikkauksessahan sitä rannekanavaa yritetään avartaa

Vierailija
9/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lääkäri sanoi, että lastaa ei saa käyttää, kun se laiskistuttaa lihaksia. Neuvoi jumppaliikkeet ranteiden vahvistamiseksi. Vuoden oireet kesti kuitenkin.

Vierailija
10/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies niin hanki Fleshlight kädellä runkkaamisen tilalle. Minulla auttoi kovasti.

Ihan vakavasti ottaen ainoa tapa on välttää vääränlaista rasitusta. Rannetuki aina käytössä kun ranteessa on oireita, vaihdetaan tietokoneen hiiri sellaiseen, joka ei rasita. Vältetään liikkeitä, jotka aiemmin ovat oireita aiheuttaneet. Ergonomian parantaminen auttaa paljon. Jos väännän ruuvia ruuvimeisselillä niin seuraavana yönä tarvitsen särkylääkettä. Pitää opetella tekemään asioita rasittamatta sitä haavoittuvaa osaa kehostaan.

Aiheesta rss eli repeated strain syndrome löytyy verkosta paljon sivustoja ja ohjeita. 

Oireiden hoitoon minulla aluksi piroxin voide ranteessa yöllä. Kun äityy pahaksi niin 15 mg Meloxicam tai halvempi geneerinen vaihtoehto viikon ajan, sitten neljä päivää puolta pilleriä (7.5 mg) ja tulehdus on poissa. Ja kun teen jotakin edes vähän väärin yhden kerran niin vaiva on taas ilonani.

En suosittele leikkausta, ellei sen hyödystä ole todenna hyvä ennuste. Yleensä ei ole.

Vierailija
11/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo, lepo, lepo ja tuettuna siis, lasta auttaa. Plus tehokkaat tulehduskipulääkkeet lekurilta.

Vierailija
12/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa. Ja mahdollisimman usein kylmähoitoa. Ei kannata alkaa kierteeseen tulehduskipulääkkeiden kanssa. Ota nitä vain kun kipu on pahinta.

Vierailija
13/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:32"]

Minun lääkäri sanoi, että lastaa ei saa käyttää, kun se laiskistuttaa lihaksia. Neuvoi jumppaliikkeet ranteiden vahvistamiseksi. Vuoden oireet kesti kuitenkin.

[/quote]

Mulla oireet on kestäneet yli kymmenen vuotta. Jos en käytä rannetukea niin olen invalidi enkä voi käyttää tietokonetta.

Vierailija
14/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2 vkoa lasta kämmenestä kyynärpäähän ja lepoa. Meni sillä ohi. Lääkärikin ihmetteli, kun oikein kuuluvasti narisi ranne väänneltäessä.

Vierailija
15/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niska/hartialihakset kuntoon eka, tulehdus lähtee sieltä

Vierailija
16/16 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:27"]

Niska/hartialihakset kuntoon eka, tulehdus lähtee sieltä

[/quote]

Ei silloin, kun kyseessä on rannekanavan ahtaus ja siitä aiheutuva tulehdus. Carpal Tunnel Syndrome