Voiko foorumeilla kirjoittaa mitään saamatta paskaa niskaan?
Kommentit (5)
Voi. Useimmat foorumeita käyttävät ihmiset ovat meitä ihan tavallisia ihmisiä, jotka mielellään juttelevat tuntemattomienkin ihmisten kanssa yhteisestä aihepiiristä.
Kaikissa nettikeskusteluissa tulee aina mukaan osuus ihmisiä, jotka vain haluavat käyttää keskustelua osana itsensä korostamista. Tyypillinen kommentti pitkään ketjuun näiltä on "en jaksanut lukea ketjua mutta olen sitä mieltä että..."
Ja sitten ovat ne ihmiset jotka haluavat vaan ilkeillä. Joskus joku ilkeilijä kuvaavasti sanoi "vittuilen netissä ettei tartte sitten vittuilla livenä oikeille ihmisille". Eli on ihmisiä, jotka todella eivät tajua että nettiin kirjoittavat ihmiset ovat yhtä todellisia kuin ne naamakkain kohdattavat.
Itse olen joko saanut aika vähän paskaa niskaani tai sitten vaan suodatan hyvin. Oma kokemukseni foorumikirjoittelusta on positiivinen, aina löytyy apu ja hyvä juttutuokio. Myös av- palstalla.
:)
Tämä on anonyymipalsta joten mopo lähtee kirjoittajilta kovin helposti käsistä. Omalla nimellä kirjoitettaisiin yleensä paljon asiallisemmin. Asiattomat viestit ja haistattelut ovat anonyymipalstoilla arkipäivää. Se pitää tietää ja siihen pitää osata suhtautua oikein.
Jos palstalle tulee kirjoittelemaan niin oksennusvastauksia ei pidä erehtyä edes kommentoimaan. Ethän kadullakaan jää tutkimaan oksennusta lähempää nähdäksesi onko siinä sattumia. Astut sen ohitse ja jatkat matkaa. Sama myös täällä.
Maailmassa tulee paskaa niskaan kun avaa suunsa. Täällä se yleensä selän takana tapahtuva pahanpuhuminen tapahtuu vain hieman räikeämmin, kun siitä ei jää kiinni omalla naamallaan.
Muistan yhden kerran, jolloin sain vain asiallisia vastauksia. Aktiivinen oon ollut täällä 5 vuotta.
Ehkä on joitain aiheita, mutta ei nyt tule mieleen. Pitää aina ennen kuin kirjoittaa koittaa miettiä valmiiksi mitä mieltä vastustajani olisivat tästä ja sitten joko vastailla heille ja ampua alas kaikki vässytykset tai sitten miettiä, että ehkä tuossa on jotain totuuden siementä, vaikka sitä ei kyllä aina sanota kovin kauniisti täällä palstalla. Ihmiset käärii huolensa monesti syyttelyyn. Se on vähän tyhmää.