Puhelimen paikannus? Onko laillista?
Voitko paikantaa puhelinta, jossa on sun maksama liittymä, mutta puhelin ei ole omassa käytössäsi eikä siinä ole paikannusohjelmaa?
Kyseessä mun vanhempi, joka vihjaisi, että mä tiedän kyllä missä sä meet. Sä et voi mulle mitään. Eikä kyseessä ole mitään sellaista, että minua pitäisi pitää jotenkin tarkkailussa, vaan oon ihan kunnollinen koululainen. Mun vanhemman käytös on tosi uhkailevaa ja kyyläävää muutenkin. Ahdistava tyyppi. Onneksi en asu sen kanssa.
Kommentit (33)
Käsittääkseni ainakaan puhelinoperaattorin kautta ei oo mahdollista ilman viranomaislupaa, vaikka maksaisikin liittymän. Ja mielestäni noi apsit vaatii sen että sulla on kännykässä sijainnin paikannus päällä, eli voit blokata sen jollon apsien ei pitäis toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena, kuinka on päädytty tilanteeseen missä joku muu kuin huoltaja on vastuussa sun puhelinlaskuista ja kyttää missä sä kuljet, olkoonkin että kyseessä on etävanhempi ja sä oot tavallinen kunnollinen koululainen?
Ei mulla ollut koskaan tarvetta kytätä ja kiristää, saatika seurailla mun lasta.
En ole ap, mutta tilanne on muuten tuttu. Vanhemmat ovat eronneet syystä. Toinen on vähävarainen yksinhuoltaja, mutta lapsi saattaa silti tavata toista vanhempaa, jolla saattaa olla rahaa. Tämä ei huoltaja-vanhempi on kontrollinhaluinen ja lupaa maksaa esim. liittymän, mutta kaikessa antamisessa on aina taka-ajatuksena vallankäyttö.
En ole minäkään ap, mutta tapaamisten osalta ei ole mahdollista valita. Etävanhemman arvostus on niin kova, että menee aina lapsen edelle, myös hänen turvallisuutensa. Ei yksikään viranomainen tunnista pakottavaa kontrollia.
Siis ap:han sanoi, ettei tämä vanhempi ole hänen huoltajansa, jolloin mitään virallisia tapaamisia ei ole. Eli tässä ei ole viranomaisilla mitään valtuuksia.
Puhelin seurannan voi hyvin välttää, vaikka ihan sulkemalla puhelin. Mutta väännän hiemsn kysymystä: Onko laillista seurata tai paikantaa joku, jolla ei ole puhelinta edes mukama. Vaatii aika järeitä toimia tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena, kuinka on päädytty tilanteeseen missä joku muu kuin huoltaja on vastuussa sun puhelinlaskuista ja kyttää missä sä kuljet, olkoonkin että kyseessä on etävanhempi ja sä oot tavallinen kunnollinen koululainen?
Ei mulla ollut koskaan tarvetta kytätä ja kiristää, saatika seurailla mun lasta.
En ole ap, mutta tilanne on muuten tuttu. Vanhemmat ovat eronneet syystä. Toinen on vähävarainen yksinhuoltaja, mutta lapsi saattaa silti tavata toista vanhempaa, jolla saattaa olla rahaa. Tämä ei huoltaja-vanhempi on kontrollinhaluinen ja lupaa maksaa esim. liittymän, mutta kaikessa antamisessa on aina taka-ajatuksena vallankäyttö.
En ole minäkään ap, mutta tapaamisten osalta ei ole mahdollista valita. Etävanhemman arvostus on niin kova, että menee aina lapsen edelle, myös hänen turvallisuutensa. Ei yksikään viranomainen tunnista pakottavaa kontrollia.
Siis ap:han sanoi, ettei tämä vanhempi ole hänen huoltajansa, jolloin mitään virallisia tapaamisia ei ole. Eli tässä ei ole viranomaisilla mitään valtuuksia.
Myös huollosta syystä tai toisesta irrotetut vanhemmat saavat laajojakin tapaamisia. Puhutaan lapsen oikeudesta, mutta pakkoa se on monellekin varsinkin jos vanhempi on vallankäyttäjä. Jos et mene, tulee ilmaisella oikeusavulla kiusaavan etävanhemman kautta aika nopeasti täytäntöönpano vireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsön löpsön taas. Mitä sillä väliä onko kyseessä kaukainen serkku tai joku. Totta kai ihan kuka vaan voi maksaa ihan kenen vaan liittymän. Yleensä näin tehdään perheen jäsenten tai ehkä sululaisten kesken. Harva ventovieraalle maksaa. Toisaalta, ei kannata maksaa toisten laskuja, jos ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun maksat itse voit päättää itse
Ei ole laillista rikkoa yksityisyydensuojaa. Ihan sama kuka maksaa laskut. Esimerkiksi työnantaja ei voi salaa jäljittää tai kuunnelle työntekijöiden puhelimia ihan vaan sen takia, että maksaa puhelinlaskut. Ei mene läpi sellainen peli.
ps. myös lapsilla on ihmisoikeudet ja oikeus yksityisyyteen
Sehän on niin että liittymän omistajat siis yhtiö seuraa liittymiä tapahtumia ja telelinkit päivittää missä liittymä on . Taloissa on langattomat ja langalliset liityntä verkostot ja puhelin etsii lähimmän . Ilman sitä sun SIM korttia liittymä korttia sinua ei voi seurata joten irrota se kortti siitä puhelimesta kun haluat olla piilossa tai yksityisesti. Kun ihminen eksyy vaikka jonnekin häntä voi etsiä telelinkkien kautta eli paikantaa viimeiset puhelut alueelta. Kyllä puhelinkoneita voi vakoilla myös kameraa voidaan käyttää. Ennen kun oli tavalliset puhelimet niitä voitiin salaa kuunnella myös. Nykyajan puhelimissa on mikrofonit joita voidaan kuunnella mitä puhut kuten Google ohjelma kuuntelee USAsta mitä puhut äänikomennolla se on vakoilua myös kuten yritykset äänittää puheesi kun soitat niille. Sekin on vakoilua. Puhelimessa voi myös väärentää ja puhua toisen nimellä. Joku on joskus vaihtanut salaa SIM korttia tai antanut tahallaan numeron mistä ulkomaalaiset huijarit voi yrittää huijata sitten ensim pankkitunnuksia. Ulkomailla eikä enää Suomessakaan kannata antaa lainaksi puhelin konetta koska rikolliset. Kadonneita kännyköitä löytyy metsistä runsaasti. YouTube metallinpaljastimella etsintä aarrejahti .
Myös nämä lehdistöt mediat on vakoilijoita . He saavat myytyä juttuja rahasta kirjoja lehtiä . Nämäkin jutut on sanoma yhtiön myyntituloja ja sivuja . Nämä myös Iltalehdet saavat tietosi numerosi IP osoitteet Tele yhtiöiltä ja osa tietysti hakkeroi . Lehtien kirjojen tekijät saa rahaa niistä kuten puhelinyhtiöt saa rahaa näistä liittymistä. Kuvaajat saa rahaa kuvista toimittajat jutuista . Tiedätte ettei ole mitään kytättävää jos joku käy sukulaisensa häissä mutta siitä kuvasta ja jutusta saa rahaa sen kautta että joku ostaa sen lehden saadaan rahaa näiden palkkoihin. Eli tavallaan ei pidä ostaa juoru lehtiä. Prepare liittymät on suojaamattomia mutta niillä voi soittaa niitä puheluita mitä ei halua kaikkien tietoon tai jos haluaa jäädä tuntemattomaksi. Sopii niille joita esimerkiksi on uhkailtu väkivallalla ettei uhkaaja saa hänen olin paikkaa mikäli prepare kortti se SIM tuhotaan heti ettei voi seurata. Perheen puoliso voi olla niin väkivaltainen että seuraa ja uhkailee. Naisilla ja lapsilla on ihmisarvo kuitenkin. Jokaisella on oikeus myös liikkua ja mielipiteisiin vapaus tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään viranomainen tunnUsta pakottavaa kontrollia.
Ei saa vakoilla ketään kirjoitti:
Sehän on niin että liittymän omistajat siis yhtiö seuraa liittymiä tapahtumia ja telelinkit päivittää missä liittymä on . Taloissa on langattomat ja langalliset liityntä verkostot ja puhelin etsii lähimmän . Ilman sitä sun SIM korttia liittymä korttia sinua ei voi seurata joten irrota se kortti siitä puhelimesta kun haluat olla piilossa tai yksityisesti. Kun ihminen eksyy vaikka jonnekin häntä voi etsiä telelinkkien kautta eli paikantaa viimeiset puhelut alueelta. Kyllä puhelinkoneita voi vakoilla myös kameraa voidaan käyttää. Ennen kun oli tavalliset puhelimet niitä voitiin salaa kuunnella myös. Nykyajan puhelimissa on mikrofonit joita voidaan kuunnella mitä puhut kuten Google ohjelma kuuntelee USAsta mitä puhut äänikomennolla se on vakoilua myös kuten yritykset äänittää puheesi kun soitat niille. Sekin on vakoilua. Puhelimessa voi myös väärentää ja puhua toisen nimellä. Joku on joskus vaihtanut salaa SIM korttia tai antanut tahallaan numeron mistä ulkomaalaiset huijarit voi yrittää huijata sitten ensim pankkitunnuksia. Ulkomailla eikä enää Suomessakaan kannata antaa lainaksi puhelin konetta koska rikolliset. Kadonneita kännyköitä löytyy metsistä runsaasti. YouTube metallinpaljastimella etsintä aarrejahti .
Ei riitä SIM kortin poistaminen puhelimesta. Kännykällä voi soittaa hätänumeroon ilman sitäkin. Joten kännykkä on yhteydessä tukiasemaan myös ilman SIM korttia. Kännykkä on myös tunnistenumeronsa perusteella yksilöitävissä ja käyttäjä tunnistettavissa. Vaikka puhelin on ilman SIM korttia päällä.
Edes kännykän sammutus virtanapista ei aina riitä. Koska puhelin ei mene täysin pois päältä. Siellä jää vielä osa laitteesta päälle. Ainoa keino sammuttaa puhelin täysin on irroittaa akku kokonaan pois laitteesta.
No , kyllä minä seuraan minun kehitysvammaisen lapseni puhelinta.
Eli, olen laittanut luvan seurata, lapseni kännykästä.
Saako tosiaan vaikka teini-ikäistä lastaan seurata ilman lupaa jollain paikantimella?
Tiedäthän, että tuo vanhempi näkee myös mm. kaikki nettihakusi ja Youtube-historiasi? Varmaan tiedät, mutta varmistan vain. Otan osaa, minä tiedän millainen on narsistivanhempi, ja miten ahdistavaa elämä voi olla sellaisen kanssa. Tsemppiä sinulle, elämäsi helpottuu, kun kasvat isommaksi eikä tällä vanhemmalla ole enää sinuun valtaa, jos et itse sitä anna.