Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka sisustaa koti, kun ei ole tyylitajua, eikä rahaa...? Kaiken lisäksi

Vierailija
03.10.2014 |

täällä on niin ahdastakin ja pitäisi saada kaikki mahtumaan. Ja vielä pitäis huomioida puoliso (ja lapsetkin kai...).

Mulla ei ole tajua näissä asioissa. :D Mistä mä lähden liikkeelle? En halua, että meidän yhteisestä kodista tulee samanlainen rojuvarasto, kuin mun vanha kotini oli... Ja kuinka ostan mitään, kun ei ole rahaa? :) Mitkä olisi halpoja ratkaisuja kotiin? Kirppis? Itse tekeminen?

Help? :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omistuskämppä, maalaisin nuo sekaväriset kahvat ja karmit yhtenäisiksi. Itse käyttäisin valkoista. Pikkuhiljaa koittaisin yhtenäistää kaikki huonekalut saman puun sävyisiksi. Meilläkin meni useampi vuosi, uutta hankittiin pikkuhiljaa. Tällä hetkellä on kaikki tv-tasoa ja tietokonepöytää lukuunottamatta yhteen sointuvaa. Tietokonepöytä olisi tarkoitus uusia seuraavaksi ja olen katsellutkin niin Ikeaa kuin kalliimpaa design-kalustetta.

Vierailija
2/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama juttu. Mutta ihan lapsesta saakka olen rakastanut vanhoja tavaroita. Siksi olen karsinut säkkikaupalla kaikkea uudempaa krääsää ja ottanut noista vanhoista esineistä kotimme punaisen langan, ne ovat suurelta osin mummoloistamme perittyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity muihin asioihin ja hanki tavaraa käytännön tarpeiksi.

Vierailija
4/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisusta verhoilla ja pöytäliinoilla, saa halvalla kivan näköistä. Muuten panosta selkeyteen ja siisteyteen.

Vierailija
5/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä menemään kaikki turha roju. Järjestä kaapit ja järkkää kämppä sitä ajatellen että se on helpoin pitää siistinä. Sisusta käytännön kautta. Turha mitään koristekrääsää on hankkia pölyä keräämään. Sitten kun on rahaa niin voit vaihtaa hiljalleen huonekaluja kauniimpiin.

Vierailija
6/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita miettimällä, millaisesta tyylistä tykkäät. Avaa vaikka Pinterest-tili ja kerää sinne inspiskuvia. Sitten katsot mitä valitsemaasi tyyliin sopivaa sulla on valmiiksi. Sitten kerää rahaa, myy vanhoja tavaroita ja hanki uusia. Jos tilaa on vähän et tarvitse paljon huonekaluja mutta panosta säilytyskalusteeseen että saat pikkutavarat järjestykseen. Etene huone kerrallaan.

Vierailija
7/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein ole mitään punaista lankaa vielä...

Sitä mä ihmettelen, kun täällä uudessa kämpässä on sekä vaaleaa puuta, että tummaa puuta ovenkarmeissa/ovissa. Mun mielestä näyttää tyhmältä. Puolet ovista vaaleita, puolet tummia. :D Sit meillä on vielä kaappeja/peilejä ym. erilaisilla puukuvioinneilla ja eri värisinä. Mun mielestä näyttää pahalta, mutten tiedä, mitä niille tekisi. Maalaisko ne kaikki? Miten ne maalataan, vai voiko niin tehdä edes? :D Ne on kai suurimmaksi osaksi jotain halpisjuttuja, eikä oikeeta puuta, luulen. Hitto kun en edes tunne oikeita termejä. :D Koivu on kai tuon vaalean puunvärin nimi? :D

ap

Vierailija
8/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki Ikeasta juuri sen verran säilytyskalusteita, että nykyiset rojut mahtuu pois näkösältä, tai mieluiten karsinnan jälkeen jäljelle jääneet rojut. Sitten et vaan osta mitään, muuten kuin tarpeeseen, ja heität aina tarpeettomiksi jääneet pois. Kämppä on tyylikkäin silloin, kun irtorojua on mahdollisimman vähän näkyvillä.

Vierailija
9/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:47"]Hanki Ikeasta juuri sen verran säilytyskalusteita, että nykyiset rojut mahtuu pois näkösältä, tai mieluiten karsinnan jälkeen jäljelle jääneet rojut. Sitten et vaan osta mitään, muuten kuin tarpeeseen, ja heität aina tarpeettomiksi jääneet pois. Kämppä on tyylikkäin silloin, kun irtorojua on mahdollisimman vähän näkyvillä.
[/quote]

ja jos taastykkäät, että tavaroita on näkyvilläkin, lajittele niistä yhtenäisiä kokoelmia.

Vierailija
10/10 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, tulikin monta vinkkiä. :) Olisi varmaan parasta olla ostamatta turhaa krääsää. Muuten tämä(kin) kämppä on kaatopaikan näköinen kohta... Kuinkahan mä ratkaisen meidän huonevajauksen? Kaksi makuuhuonetta, kaksi aikuista ja kaksi lasta... Pitäis ihan koko asunto laittaa uuteen järjestykseen...

Pitää miehen kanssa päästä johonkin ratkaisuun tyylistä... Tiedän kylä, mistä se tykkää, mutta mä en ole samaa mieltä...

ap