Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä työnteko on kamalaa?

Vierailija
30.08.2021 |

Haluaisin tehdä töitä, mutta tulee aina ihan sairas olo siellä. 3kk jälkeen kroppa alkaa hajoamaan siihen ettei saa tarpeeksi unta ja joutuu heräämään aikaisin aamulla. Hyvä jos kollegoissa edes yksi ihminen jolle puhuminen ei ole vastenmielistä ja rasittavaa. Istun kahvipöydässä syrjässä ahdistuneissa fiiliksissä ja kärsin ulkopuolisuudesta. En siedä tai jaksa lainkaan mitään veetuilua joltain pelle-kollegoilta tai ikäviltä ihmisiltä. Hanttihommat tuntuvat vastenmielisiltä, mutten jaksa keskittyä mihinkään typeriin koulutusta vaativiin hommiinkaan. Oppiminen myös kestää pitkään kun kiinnostus nolla ja ahdistunut olo, ilmeisesti myös ajattelen asioita liikaa. Virheet ja osaamattomuus stressaavat. Mitään iloa en onnistu töistä löytämään toisin kuin monet keille olen jutellut asiasta.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä millä alalla olet ja mitä teet työksesi? Ehkä vaan työpaikan kulttuuri ei sovi sinulle, ja nuo muutkin asiat korjaantuvat kun vaihdat muualle, enemmän sinulle sopivampaan paikkaan? Tekstisi on täysin kuin minun kirjoittama pari vuotta takaperin, kun olin töissä juuri tällaisessa käärmeenpesässä, jossa kellekään ei ollut tapana ottaa vastuuta mistään ja selkärangat kukoistivat poissaolollaan...

Vierailija
2/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Ratkaisin asian hankkimalla rikkaan miehen. Keskityn harrastuksiini. Kotiakaan ei tarvitse hoitaa. Kodinhoitaja tekee sen puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä millä alalla olet ja mitä teet työksesi? Ehkä vaan työpaikan kulttuuri ei sovi sinulle, ja nuo muutkin asiat korjaantuvat kun vaihdat muualle, enemmän sinulle sopivampaan paikkaan? Tekstisi on täysin kuin minun kirjoittama pari vuotta takaperin, kun olin töissä juuri tällaisessa käärmeenpesässä, jossa kellekään ei ollut tapana ottaa vastuuta mistään ja selkärangat kukoistivat poissaolollaan...

Ei tämä homma ole alaa vaihtamalla parantunut. Onneksi sinulle kävi paremmin.

Vierailija
4/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli 100 % negatiivinen aloitus. Kannattaa miettiä miksi kaikki on vastenmielistä.

Vierailija
5/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu ap. fattaan ruinaa rahaa, hae työeläkettä masennuksee tai vaihda alaa. Ei toi niin vaikeeta ole.

Vierailija
6/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä alkanut ärsyttää kun työt kasaantuu itselle vanhojen työntekijöiden lopettaessa. Uusista ei sitten tunnu olevan minkään tekiäksi ja turhaa yrittää perehdyttää kun ei he enää ensiviikolla tule työpaikalle ollenkaan kun ei ollut mieleistä hommaa ja alkupalkka kuulemma huono (11,70euroa tunti)

Vierailija
7/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat fiilikset. Jäinkin kotiin, mies ei ole rikas mutta pärjätään, ja en osta(ta) oikein ikinä itselleni mitään, jotta mun elättäminen olisi mahdollisimman edullista, lisäksi teen kaikki kotityöt.

Ja kyllä, teen ne erittäin mielelläni, ja kuljen myös vanhoissa vaatteissani oikein mielelläni, kunhan vaan ei tarvitse enää mennä töihin!!

Niin monta vuotta siihen paskaan meni, jatkuva ahdistus ja stressi eikä auttanut alan- eikä työpaikan vaihdoksetkaan.

Vierailija
8/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, minulla hajosi kroppa kevään työn jälkeen, olen psyykkisesti täysin lopussa ja fyysisesti todella hajalla. Jotain omia juttuja jaksan tehdä mutta ajatuskin muista töistä saa totaalisen ahdistuksen päälle, olen todella väsynyt ja loppuun palanut ja olen sairaslomalla sen ajan mikä on maksimi ja saa nähdä mitä sitten tapahtuu.

Vierailija
9/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En minä itseäni ja kroppani halua työnteolla hajottaa. On elämässä muutakin.

Vierailija
10/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi töissä ainakaan tätä 40h/viikko.

30h/viikko olisi sopiva minulle. Saisi palautumisaikaa reilusti. Kunpa työelämä muuttuisi inhimillisemmäksi.

Vierailija
11/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu mukaan kuntouttavaan työtoimintaan, me askarrellaan 4 tuntia päivässä ;D

Vierailija
12/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista porukkaa tuolla kuntouttavassa yleensä on? Joutuuko huumeilijoiden kanssa samaan ryhmään?

Vierailija
13/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. En minä itseäni ja kroppani halua työnteolla hajottaa. On elämässä muutakin.

No himassa makaamalla se hajoaa vielä helpommin.

Vierailija
14/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhatyö on turhaa työtä.

Vierailija
15/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista porukkaa tuolla kuntouttavassa yleensä on? Joutuuko huumeilijoiden kanssa samaan ryhmään?

On meillä siinä ruhmässä Piri-Jaska ja Subutex-Jannica

Vierailija
16/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on palkka mikä on se juttu. Periaatteessa monenkin työllistetyn pitäisi olla onnellinen siitä että on töitä koska periaatteessa moni muukin voisi tehdä sen saman työn ekä vielä jopa paremmin.

Vierailija
17/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on palkka mikä on se juttu. Periaatteessa monenkin työllistetyn pitäisi olla onnellinen siitä että on töitä koska periaatteessa moni muukin voisi tehdä sen saman työn ekä vielä jopa paremmin.

Vanhat kokeneet ovat lasikoja ja väsyneitä omine kokemuksineen ja nuoreet taas innokaiita ja luovempia.

Vierailija
18/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vituta mun työ, eikä mikään siinä. Vain se ettei mun keho kestä! Millon on nilkka tai ranne kipeä, olkapäät siinä kunnossa ettei kädet nouse ylös asti. Joskus polttaa alaselkää niin, että taju meinaa lähtee. Rakastan mun työtä ja ollaan yritetty etsiä keinoja millä munkin kroppa jaksaisi, mut silti joudun saikuttaan ihan liikaa tai vetään päivän lääkehuuruissa ja hammasta purren. Ja tämmösistä töistä maksetaan se max. 16 euroo tunti. Ihan kyllä vois enemmänkin saada...

Vierailija
19/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyminen on minullekin aina ollut vastenmielistä. Olen 30-vuotias ja koko aikuisikäni käynyt töissä. Olen hakenut aina määräaikaisiin töihin siksi, koska tiedän että jo kuukauden kuluttua olen lopen kyllästynyt. Olen tehnyt eri työpaikoissa ja aloilla töitä 1 - 10 kk pätkiä. Aina on tarjottu jatkoa, mutta olen kieltäytynyt koska en jaksa samassa paikassa olla.

Juuri loppui taas yksi sopimus ja uudessa paikassa aloitan kahden viikon kuluttua. Ahdistaa jo valmiiksi. Oon aika vakuuttunut siitä, että mulla on vakavia ongelmia pääni sisällä, mutta en ole hakeutunut ammattilaisen pakeille. Ei vaan ole energiaa sellaiseenkaan, vaikka tämä tulee varmaan kostautumaan kun keho ja pää pettää ennen kuin 40 tulen täyttämään.

Vierailija
20/57 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kuntouttavassa työtoiminnassa graafista suunnittelua 3kk. Asiakastöitä, animointia, blenderiä, illustratoria ja mainosteippauksia. Täällä E-Karjalassa n. 20 tyyppiä teki samoja hommia mutta eri aikoihin viikosta. En törmännyt yhteenkään huumenistiin. Kaikki porukka ihan asiallisen oloista meillä. Kädentaitojen puolella tuntui olevan enemmänkin niitä itsensä ja elämänsä juoneita tanttanoita, mutta sekin ehkä vaan miun omaa ennakkoluuloa.

Kannattaa valita asiallinen paikka kuntouttavalle työtoiminnalle ja etukäteen selvittää onko hyvä perehdytys sunmuuta. Ei kaikki pajat ole vaan tupakanpolttoa ja linnunpönttöjä.

Koin oppineeni paljon uutta työtoiminnassa, itsenäisesti tosin mutta 9e/pv, jeejee. KuTy 4h/3pv oli hyvä vaihtoehto sairasloman ja opintojen aloittamisen väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi