Onko vaarallista jos haava tulehtuu?
Mulle tuli käteen aika iso haava, joka lähtee ranteen kohdalta ylös päin. Nyt haavasta on muuttunut keltainen, ja sen ympärillä on punotusta, ja on myös aika arka. Onko haava tulehtunut? Pitäisikö sille tehdä jotain? Täytyykö mun kertoa vanhemmille?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se on vaarallista ja kyllä, pitää kertoa vanhemmille. Miten ne ei ole sitä muuten jo huomanneet?
Ei ne oo huomannu ku oon halunnu piilottaa sen niiltä. Mut kai tää paranee itestäänki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se on vaarallista ja kyllä, pitää kertoa vanhemmille. Miten ne ei ole sitä muuten jo huomanneet?
Ei ne oo huomannu ku oon halunnu piilottaa sen niiltä. Mut kai tää paranee itestäänki. Ap
Ei välttämättä, voit saada verenmyrkytyksen ja käsi amputoidaan tai kuolet. Joten mene nyt herranjumala sanomaan vanhemmille tai mee koulussa terkkarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, voit saada verenmyrkytyksen ja käsi amputoidaan tai kuolet. Joten mene nyt herranjumala sanomaan vanhemmille tai mee koulussa terkkarille.
No ei se haava kuitenkaan ole kuin 3-4cm pitkä ja kohta viikon vanha. Se haava on rupeunut mutta silti kellertävän värinen, ja ympärillä oleva iho punottaa. Onko siinä silti tollanen riski? Ap
Älä nyt hyvä ihminen viiltele itseäsi. Opettele käsittelemään tunteita terveemmällä tavalla. Ja hoida nyt ihmeessä se haavakin kuntoon, verenmyrkytys tai raajojen amputointi ei ole kiva juttu.
On vaarallinen. Verenmyrkytys. Hoitona tulehtuneeseen haavaan antibiootit. Ennen antibiootteja ihmisiä kuoli verenmyrkytykseen. Ensiapuna kunnon saippuapesu, huuhtelu ja kuivaaminen puhtaalla. Mutta se tulehdus on sinupunainen, kuumottava, leviävä.
Verenmyrkytys on mahdollinen. Ja se voi johtaa ampitaatioon.
Vierailija kirjoitti:
On vaarallinen. Verenmyrkytys. Hoitona tulehtuneeseen haavaan antibiootit. Ennen antibiootteja ihmisiä kuoli verenmyrkytykseen. Ensiapuna kunnon saippuapesu, huuhtelu ja kuivaaminen puhtaalla. Mutta se tulehdus on sinupunainen, kuumottava, leviävä.
No tää mun haava ei kyllä sinipunanen oo, kirkkaan punanen tosta ympäriltä. Sattuu vaan jos koskee. Riittääkö jos huomenna meen terkkarilta kysymään vai pitäskö jo tänään mennä jonnekin? Ap
Jos alkaa punainen viiva edetä, niin se on merkki verenmyrkytyksestä. Lääkäriin pian!
Jos ei ole punaista viivaa niin hoida Haavan puhdistusaineella ja päälle bacibact salvaa. Hoida useana kertana päivässä.
Tarkkaile punaista viivaa kuitenkin. Se etenee kohti sydäntä sieltä kädestä kainalon kautta.
Ja on vaarallinen..
En leikkisi verenmyrkytyksellä. Hoitoon heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää mun haava ei kyllä sinipunanen oo, kirkkaan punanen tosta ympäriltä. Sattuu vaan jos koskee. Riittääkö jos huomenna meen terkkarilta kysymään vai pitäskö jo tänään mennä jonnekin? Ap
Jos ei ole verenmyrkytyksen oireita, riittää että menet huomenna. Mutta menet sitten varmasti!
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa punainen viiva edetä, niin se on merkki verenmyrkytyksestä. Lääkäriin pian!
Jos ei ole punaista viivaa niin hoida Haavan puhdistusaineella ja päälle bacibact salvaa. Hoida useana kertana päivässä.
Tarkkaile punaista viivaa kuitenkin. Se etenee kohti sydäntä sieltä kädestä kainalon kautta.
Ja on vaarallinen..
Mistähän saisi bacibact salvaa? Vieläkö sitä myydään? Vai lopettiko ne vaan sen jauheen? Se jauhe oli kyllä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole verenmyrkytyksen oireita, riittää että menet huomenna. Mutta menet sitten varmasti!
Siis mitkä kaikki sitten on verenmyrkytyksen oireita? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä kaikki sitten on verenmyrkytyksen oireita? Ap
Punoituksen (viivamainen) leviäminen ja kuume.
https://www.instagram.com/p/CTNE03dI4vl/
siinä olis kuva, osaako kukaan tästä arvioida? Ap
On tulehtuneen näköinen. Saat lääkäristä antibiootit.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/CTNE03dI4vl/
siinä olis kuva, osaako kukaan tästä arvioida? Ap
Jos nuo viivat on aiempia arpia, niin ei ole kiirettä mennä tänään lääkäriin. Käy huomenna näyttämässä terkkarille, ja jos terkka ei pidä lääkärikäyntiä tarpeellisena, hoida haava itse. Pidä puhtaana ja käytä mieluummin vaikka Meporea kuin tavallista laastaria.