Miltä sinusta tuntuu, kun kotoa löytyy juustoa ja kinkkua muttei leipää?
Kommentit (34)
Kappas..tuttu tunne..leipä taas loppunu kesken..no syödään vaikka puuroa ja haetaan sit iltapäivästä lisää :)
Tämähän on kuin mua varten tehty kysymys :) katselin tossa puoli yhdeltätoista,että kaikki leivät menneet vanhaksi. Tein nopeasti sämpylätaikinan ja tuolla se nyt kohoaa.
Silloin ehkä pitäis katsoa josko kaapista löytyis jauhoja ja hiivaa/leivinjauhetta... Tottahan juuston ja makkaran eteen tekee kaikkensa. Paitsi itse kylläkin vain sen juuston, kun en syö makkaraa.
Ei tällaista tapahdu :D Meillä on aina leipää pakkasessa, tai vähintään näkkäriä. Mutta hypoteettisesti, ei kai miltään, söisin sitten puuroa/muroja.
Saisin hyvän tekosyyn syödä pelkkiä "leiväntekoeväitä" eli kinkku-juustorullia.
So...? Normitilanne.
Meillä ei ole leipää ollut varmaan kolmeen vuoteen paitsi pakkasessa vieraita varten. Nautimme paljon erilaisia juustoja ja kinkkua kuluu myös.
Jes! Voi hyvällä syyllä vedellä juustot ja kinkut ilman sitä leipää pilaamassa nautintoa! En ole mikään viljojen välttelijä millään tapaa muuten mutta leipä maistuu todella harvoin. Joskus harvoin tulee sellainen leipäuutuus jota pari pussia jaksaa syödä ja sitten on kyllästynyt. Samaa aamupuuroa taas voin syödä vaikka pari vuotta putkeen ilman kyllästymistä.
Eli olisin iloinen, jopa onnellinen :D
Ei ole mikään ongelma, noitahan voi syödä paljaaltaan! Ja syödäänkin. Ei sitä aina jaksa leipää laittaa.
No syötäs ne sellaisenaan niin kuin joskus tehdään tai tekisin niistä lettujen tai munakkaan täytteen. Ei nuo aina mitään leipää vaadi. Juuston voi raastaa vaikka mihin, paloitella salaattiin kuten nyös kinkun vaikka piirakkaan.
Kuka on käynyt kaupassa kun meiltä löytyy tällaista moskaa eli kinkkua?
Mulla on kaapissa sitä varten näkkäriä tai hapankorppuja. Ne säilyy ainakin vuoden avaamattomana, joten niitä on aina.
Ei se nyt sama ole, mutta maistuu ihan tarpeeksi hyvälle tuossa tilanteessa!
Tää on mun ketju! Tämä tilanne oli tänä aanuna kun oliskn tehnyt eväsleipiä töihin.. HITTO!!!!!! Ärsyttävää.
Ei mitään ongelmaa. Pilkkoo vähän ja nakkaa kananmunan kanssa pannulle jos ei suorilta kylmänä halua syödä.
Mulla AINA pakkasessa itseleivottuja sämpylöitä, samoin kaapissa aina jauhoja ja kuivahiivaa =)
Ihan on omaa saamattomuutta tollanen =)
Mihin sitä leipää siinä tarvitsee? Ei mulla ole leipää kotona juuri koskaan. Leikkeleitä ja juustoja on aina.
En syö leipää, juusto ja kinkku herkkua. Leipä on turha vatsantäyte.
Ei haittaisi. Syön leipää silloin tällöin, mutta ihan hyviä ne päälliset ovat ilmankin.
Varmaan tuntuisi hyvältä jos olisin karppaaja. Mutta kun olen vegaani, ei jaksaisi kauheasti innostaa.